Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,914
    Bonuspoeng:
    183
    En liten oppdatering. Jeg hadde kontakt med Budget om at de krevde for mye fra meg. Etter noen dager skrev jeg at jeg hadde krevet charge back via kredittkortet. Da svarte de plutselig umiddelbart. Men, fortsatt med krav om litt for mye. Etter nye forsøk uten å få svar gjenopptok jeg charge back kravet via SAS MC. De måtte purres etter noen uke og forsøkte seg først i går på at det tilsynelatende nå var ok. Etter en litt vennlig tilbakemelding svarte de i dag at SEB har kredittert de gjenstående ca NOK 250. Så det virker som at SEB tok den kostnaden istedenfor å gidde og krangle med Budget. Sikkert mye billigere for SEB istedenfor å bruke tid på saken og økonomisk samme for meg, men ikke så veldig oppdragende overfor Budget.

2. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Bilbao
    Pris: 4 dager €128.-
    Bil bestilt: Premium Mystery Car
    Bil mottatt: Audi Q3

upload_2026-4-17_15-26-19.png

Helt rå bil til den prisen. Så har jeg fått regning på 2 striper som jeg ikke fant når jeg hentet bilen men som jeg ser på det bildet her. De skal vel prøve å få litt mer penger inn. Krangler de mer så kansellerer jeg resten av leien mine og så får DNB forsikringen komme til pers. Det er synd for jeg er veldig glad i Sixt

Upsaker liker dette
  3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,619
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: EVE
    Bil bestilt: Midsize EL, gruppe G, ex Skoda Enyaq
    Bil mottatt: VW ID7, gruppe P. Gått ca 2,000km.
    Behagelig bil, men HUD var litt intens info-messig. Meget godt lyddempet, lite dekkstøy selv med piggdekk..

Flymunda liker dette
  4. 415thNightFighter

415thNightFighter Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold+
    Stasjon: EVE
    Pris: 4.600,- (Vinterfestuka og Jr. VM eller EM i Alpint den helgen vi var der i mars)
    Bil bestilt: Volkswagen ID.4 4x4 eller lignende
    Bil mottatt: Toyota bZ4r 64kW

Jeg hadde booket en bil i kategori tilsvarende Volkswagen ID.4 GTX (oppgitt WLTP rundt 430 km), og fikk utlevert en Toyota bZ4X.

Allerede ved henting viste bilen ca. 280 km rekkevidde @ 100%, og temperaturen lå rundt 0 grader hele perioden. Det er jo forventet at kulde påvirker, men det som virkelig overrasket meg var ladeopplevelsen:
    • Maks ladehastighet jeg så var ca. 37 kW
    • Ingen mulighet for batteriforvarming
    • Endte opp med å bruke nesten like mye tid på lading som på kjøring
    Jeg har to elbiler selv, så jeg er vant til vinterkjøring og lading – men dette var på et helt annet nivå. Bilen mistenker jeg var en overligger som Hertz hadde fått billig. Den hadde også tekstil pådashbordet, som tyder på at det var en tidlig versjon av modellen (2022–2023-ish), og det samsvarer egentlig med det jeg opplevde. (Den utgaven som ikke fikk så godt resultat i NAF sin ElPrix)

On the side note: Toyota er ganske safe når det kommer til 2026 Euro NCAP retningslinjer om fysiske knapper. Det var fler knapper på rattet i bZ4x enn i begge elbilene våre til sammen. Tror faktisk det var en knapp for å trykke på en annen knapp. ;)
    867fa3d0-bd80-4e16-aead-d09de05ab00e.jpg

Last edited: 27. april 2026
    kongenamundsen and DJasko like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,464
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: PC
    Stasjon: BGO
    Pris: 2000 kr dagsleie full dekning booket dagen før.
    Bil bestilt: Toyota Urban Cruiser el lignende
    Bil mottatt: VW ID7

Fin upgrade og fin bil. Ganske ny med få km på telleren. Men når jeg booker bil fra kl.10 og ankommer akkurat kl.10 forventer jeg vil.

Først fikk jeg lovnad om at jeg får upgrade til ID7. Deretter ser han fortvilet ut. Bilen er ikke klar. Vente i 30 min. Han måtte selv gå ned i full dress og slips for å hjelpe dem å klargjøre bilen.

Endte opp med 45 min ventetid. På en dagstur der jeg kun har timer i Bergen er det mer enn nok. Leid av dem før på BGO,men skal prøve å holde meg til Avis fra nå av.

Attached Files:

Flymunda and Spielhaug like this.

Del denne siden