Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle ikke forundre meg om du er han derre nullen bak rattet..... :eek::D:cool::p

2. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    tja, du kan jo spørre... ;) Men du kan jo også spørre om en drosjesjåfør passer LITT bedre i den kategorien ;)

3. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Venter en snappy comeback, @LN-FHU får vifte Quattro flagget mens jeg kjører fly

4. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Næsj. Makan til hårsår nordlenning på mårrakvisten da. Kan noen se å få sendt deg tilbake til Junaiten som pakkepost - uuuuuten champers.....:eek::p

tommy777 and SASDC8 like this.
  5. larsellara

larsellara Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Gold noe - viste aldri medlemskap i luka..
    Stasjon: OSL
    Bilklasse bestilt: 9-seter Transit el.l.
    Bil tildelt: 17-seter VW Crafter.
    Griseflaks at jeg har sertifikat til minibuss. De hadde ikke 9-seter inne uvisst hvorfor (forhåndsbooket).
    Velvel. Bilen var bra den. Har kjørt en del av de på jobb, så vet at de sliter med rust om 1 år :)

6. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm.. minner om mitt forhold til fotball dette...

7. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Dollar
    Status: Har de det!?
    Stasjon: Honolulu International Airport - HNL
    Bilklasse bestilt: Dodge Charger
    Bil tildelt: Mustang cabriolet
    Plus: Digg med cabriolet
    Minus: Betalte for oppgraderingen til cabriolet i pølseboden til Dollar (angivelig med rabatt) - men verdt pengene

tommy777 liker dette
  8. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, mitt og.. :)

Xxx.

9. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Sixt
    Stasjon: Stavanger Lufthavn Sola
    Status: Platinum
    Bil bestilt: "VW Polo eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Kia Rio

Helt grei småbil, men som vanlig med slike biler ganske motorsvak, og da særlig dreiemoment på lave og middels turtall. Fjæringsoppsettet fungerer bra under de fleste forhold, og som henger fint med ved hurtig skifte av retning. Styringen er presis, men dessverre ikke spesielt direkte og oppleves som ganske syntetisk. Godt utstyrt med blant annet oppvarmet ratt, men på en eller annen besynderlig måte har Kia greid å få interiøret til å se billigere ut enn det faktisk føles som når man tar på det. Sjelden mismatchen er den veien.

10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Avis
    Stasjon: Bergen lufthavn, Flesland
    Status: Nada
    Bil bestilt: "VW Golf eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Ford Focus
    Pris: 823,- for et døgn, fri kilometer.

Dette var en stor overraskelse. Bilen ser bra ut og med røde bremsecalipere ser det jo litt friskt ut også. Bilen har en motor på bare 998 cm3 og har tre-sylindre, den lager en fet, knurrende lyd og er ganske hissig til å ha en så liten motor - 92kW. Den har et overraskende bra moment og helt fra 1000rpm drar den seg hurtig av sted, selv i tredje gir og kraftig motbakke. Kjøreegenskapene er sportslig og bra og jeg kan nok prise meg lykkelig for at det ikke ble bøter og prikker. Innvendig, så satt jeg godt i bilen, interiøret lyser ikke av luksus men det ser greit nok ut.
    Jeg kan virkelig anbefale folket å teste denne doningen for dette var moro, et lite stykke leketøy... ;)
    Prisen jeg betalte må vel sies å være gunstig.

Focus 01.JPG

Focus 02.JPG

tommy777 and watchaddicted like this.
  11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,873
    Bonuspoeng:
    183
    Status: Nei.
    Stasjon: Beziers Airport
    Bilklasse bestilt: (H) Ford Grand C-Max eller lignende
    Bil tildelt: Renault Scenic

Reserverte ein sjusetar. Fekk ein sjusetar av typen absolutt ingen beinplass på dei to bakerste seta. Men den tok oss til Saint Chinain og Andorra, so alt i alt ei grei leige. Vi var budde på at vi ikkje kom til å ha veldig god plass.

tommy777 liker dette
  12. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bilklasse bestilt: (D / IDMR) Volvo V40 e.l.
    Bil tildelt: (L / FWAR) Volvo V70 aut

Første leien etter nyervervet Pres Circle! Var en bra upgrade dette, i forhold til type og pris på bestilt bil! Rask og god prosess på Gardermoen! Bilen hadde kun gått 6000km, og var velutstyrt, og god å kjøre. Men D2 motoren blir nærmest parodisk i en såpass stor bil...

tommy777 liker dette
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bilklasse bestilt: (C / CDMR) VW Golf e.l.
    Bil tildelt: (klasse D) BMW 216i

Første leie med Pres Circle, grei liten bil visstnok fra Prestige collection mente de. Bra med utstyr inkl nav.
    Bilen stod klar med motoren i gang da jeg ankom i snøværet i dag, det likte jeg.

Last edited: 31. mars 2015
  14. larsellara

larsellara Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Sixt
    Stasjon: Sola
    Bilklasse bestilt: VW Golf el.l.
    Bil tildelt: VW Passat stv aut.

Kjempebra service på Sola. De ordna alt mtp travel ankomst og travel avgang.
    Parkerte på hurtigparkering når jeg leverte, pga dårlig tid. Det var null stress for gjengen bak skranken.
    Bra pris, 2200,- for 7 dager.
    Bilen var god, den. Bortsett fra automatkassa som nappa utrolig mye på lav fart, Dvs kø.

image.jpg
    image.jpg

tommy777 and SASDC8 like this.
  15. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Enterprise (gjennom rentalcars.com)
    Status: Ingen
    Stasjon: Kastrup, DK
    Bilklasse bestilt: VW Golf el.l.
    Bil tildelt: Citroën C4 Picasso 1.6 diesel og "automatgir". Oppgradert "siden det var første gang jeg leide hos Enterprise". Flott, tenkte jeg, det var jo hyggelig.

Men; dette må være noe av det dårligste jeg har fått! Bilen er jo kliss ny, kun gått 800 kilometer og ser snasen ut den. God å sitte i er den også, og så ut til å bli en ålreit opplevelse. Litt skeptisk til at den har vinterdekk nå midt i april her i Køben, men det får vel gå. Så startet jeg å kjøre. Den rykket da fælt til å være automatgir? Hmm....er jo alltid litt uvant med ny bil, kjenne på gassen og bremsen, lære seg "kantene" på bilen også videre. Kjørte ned bakkene i parkeringshuset og ut på veien. Grønt lys, ga gass, kanskje litt mye, men allikevel. Så fyker bilen fremover for så å stoppe opp et øyeblikk, tenke seg om og så gi gass igjen. Hva pokker er det som skjer? Kjører ut på motorveien, tar kickdown for å komme ut i flettefilen og nok en gang gir den gass for så å rykke og bytte gir. Hva er det med denne "automatkassen"? Etterhvert finner jeg ut av at det pokker ikke er an automatkasse sånn den oppfører seg, men et system med autokløtsj. Den girer som en vanlig bil, men du har ingen kløtsj å bruke. Duverden for en slitsom biltur når man køkjører og skifter hastigheter og gir hele tiden. Dette er definitivt ikke noe å bruke penger på. Fyttirakker'n.

anders82 liker dette
  16. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Franskmenn+ moderne teknologi er lik ikke sant...

17. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Pres. Circle
    Stasjon: BCN
    Bil bestilt: BMW 1-serie.
    Bil mottatt: Først via SMS tildelt 3-serie. I skranken "snakket jeg meg opp" til Mercedes ML med 6' km bak seg. (Prestige Collection).
    Pluss: Komfortabel, god plass, godt utstyrt. 80€ all in for weekenden.
    Minus: Kronglete i trange parkeringshus og smågater.

18. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Sixt
    Stasjon: Miami flyplass
    Bilklasse bestilt: SFAR (Ford Explorer, Volvo XC70 e.l.)
    Bil tildelt: Audi Q5 2.0T (LFAR)

Hvit Q5 som hadde gått ca 20k km, og fremstod som ny. God å kjøre, greit nok trykk i motoren, men ikke mye bagasjeplass, eller bakseteplass. Størrelsesmessig er dette ikke en upgrade, selv om det er en dyrere leieklasse.

Skal bytte bil på lørdag, så får se hva de gir meg da!

19. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Den EMG-girkassen PSA roter med der er helt sjanseløst håpløs i bruk, og de har åpenbart innsett det selv også ettersom de også tilbyr en skikkelig automatkasse. Har dog kjørt 508 RXH (hybrid) med den girkassa, og der fungerer den noe bedre ettersom elmotoren på bakhjulene tar brodden av nøkkingen den produserer. Men ellers helt håpløst, og mer irriterende enn omtrent alle andre girkasser jeg har vært borti.

Kjakan and EB like this.
  20. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Status: -
    Stasjon:
    Los Angeles, West Hollywood HLE
    Bilklasse bestilt: L
    Bil tildelt: Jeep Cherokee 2,4 2015

Prøvde å bruke CDP-rabatten man skal få gjennom EBG, det hadde karen i kassen aldri hørt om. Men fikk $20 i rabatt pr dag allikevel. Fikk en 2015 modell Cherokee, strøken både inn- og utvendig. Ca 6000km på telleren. Funket helt greit både til småkjøring i LA og lengre turer.

AndersB liker dette

Del denne siden