Jeg kan ikke annet enn å la meg imponere. New Zealand har ca 4.5 mill innbyggere, Auckland drøyt millionen. Relativt likt Norge og Oslo. I løpet av ettermiddagstimene her på loungen så har jeg sett Air China, EVA, ANZ, Thai, United, Qatar, Emirates, snart SQ og sikkert noen fler, alle widebody ta av. i tillegg er det widebody/IC fra CRC. Hvordan er dette mulig, når jeg tenker på at det er bare noen år siden at SK hardnakket påstod det ikke var grunnlag for 1, -en- widebody ut fra Oslo til EWR?
Joho @Eddie47 , er nå på Singapore business lounge SIN T3, courtesy @jgroneng , jeg hadde nok gått på Silverkris Gold uten hans rettledning. Er litt godt i kakken etter ca 10 timer med «the crown» og whiskey . tenkte i et stille øyeblikk at det er jammen bra jeg ikke reiser med @anders82 og @Eddie47 , det kunne blitt tøft for en gammel mann
Hvorfor er det bedre enn Gull? Du er jo bare ungdommen! Er sikker på at dersom det var oss tre på en slik tur som dette, så hadde det blitt en helt annen tur .....
@jgroneng sier det er ikke gull alt som skinner. Og ja, det hadde nok blitt en annen tur ja, tenker vi hadde sovet ombord enda
Hvor mamge har feiret nyttårsaften på Changi? Fullt party nedtelling og allsang i biz loungen. Etterfulgt av champers og kanapeer
Kan være greit å vite at «taxfree» på AKL er bare juks. Vi er spesielt begeistret for Man O’ War. Denne rødvinen skulle tax free akl ha 50 nz dollars for. Vi kjøpte den på butikk i Christchurch for 45.
Sluttspurten er med Airbus A220, og den er faktisk operated by Swiss selv. Skal bli spennende å se 3 frokosten . Knyttnevetesten er iallefall bestått med glans .
Vet ikke i hvilken grad dette er en «nyhet», skriver det lell. Som kjent er billetten kjøpt i sin helhet på Singapore Airlines. Av en eller annen grunn, antagelig fordi første leg til London fra Oslo var med SK så dukket turen opp i SAS appen. Underveis har jeg hatt full anledning til å laste ned fra Entertainment i SAS appen, uansett at flygningen ikke har vært på SK metall.
Det er noe med krom. Det gjør at ting oppleves litt ekstra, uten at det vel egentlig er det. Swiss har skjønt dette og har en kromlist på setene på denne A220’n.
Vakkert over alpene i dag. Kombinasjonen lsvt skydekke og snøkledde alper ble et fascinerende skue. Dessverre så yter ikke bildene rettferdighet.
Swiss mener alvor. Før frokosten kommer man rundt og byder musserende. Legg merke til at det er glass med stett! Dette er lovende start
Det ble ikke varm frokost. Men lekkert dandert og fristet. Ost, pølse og brød smakte godt. Den gule klumpen imidlertid, som jeg trodde var eggerøre med gressløk smakte aldeles forferdelig. En blanding av plast, altfor mye hvitløk og noe ubestemmelig.
Vi hadde god tid, så kapteinen tok likegodt en snartur innom London, og enda var vi på bakken 10 min før rute .