*A Oppgradering for poeng? Som jeg har postet tidligere så har SQ rimelig godt salg på sin 380 fra London, og så også på strekningen SIN - AKL, så det er utenfor rekkevidde. Imidlertid viser det seg at valget på å returnere nyttårsaften kanskje ikke er så dumt. Det er nemlig rimelig tomt i F både på AKL - SIN og SIN - ZRH, og det å oppgradere fra Biz til F på Oceania / Asia til Europa er jo en bargain. Hvis det bare hadde gått gjennom. Enn så lenge har ethvert forsøk på å kjøpe oppgradering blitt avvist. Jeg kan forsåvidt forstå det for SIN - ZRH for der er det de nye suitene, men jeg hadde håpet at vi skulle få det på den gamle maskinen AKL - SIN. Vi får se om noe løsner etterhvert.
Det var godt å høre. Jeg så på reiseruten og undret på hva i hel.... man skulle gjøre 4 dager i Christchurch, men da forstår jeg at dette bare er utgangspunktet for å utforske sørøya.
Da er vi vel inne på gullstua. Alle 4 kolli ble med av toget, samt frua og pass. Det fine med å reise interkontinentalt er jo at man er pukka nødt til å vise pass allerede ved første barriere. Så da vet man at alt er innafor
Vi valgte å sjekke inn bagasjen bare til London, dels fordi undertegnede trenger greier fra kofferten til en aldri så liten shave i morgen tidlig, dels (og aller mest) fordi jeg er skeptisk på at en koffert som overnatter uten tilsyn i London blir med på flyet den skal på i morgen, så vi sjekker inn på ny med hele pakka i morgen .
Jeg elsker sene avganger. En ting er å slippe å rive seg ut av skjønnhetssøvnen før hanen galer, en annen sak er at det er en behagelig rolig stemning på OSL på denne tiden av døgnet. Nesten ikke folk. Bortsett fra... I Gullstua. Overraskende mange her, til å være på denne tiden av døgnet. Serveringen er den sedvanlige buffeen med litt variasjon kanskje, kan ikke huske den spicy potetsalaten, iallefall ikke så spicy Det som er litt ålreit er at på turen ut, så mimret jeg litt til gamle dager, da hadde SAS ordentlig klasse III (som det het den gangen) juleøl i gullstua, og jammen hadde de ikke juleøl og. Rett nok butikkøl (eller hvilken klasse det heter), men det var godt, så jeg tok likegodt en flaske til .
Vi skal bo på Hilton Garden Inn på Queens terminal. Det blir bra. Har gjort meg noen betraktninger om dette. Å få elektronisk kontakt med hotellet synes umulig. Jeg fant etter mye om og men en epost til Hilton generell kundeservice, og de ordnet og svarte, men avsluttet mailen med at jeg burde ringe hotellet for å verifisere. Hæ? Hvorfor skal jeg det? Dette er en trend som griper om seg, det er flere og flere service operatører som vegrer seg for å tilby email kontakt til f.eks concierge, kundetjeneste og what not. Er det problemet med søppelmail som gjør det, eller at de folka de ansetter i disse rollene ikke takler elektronisk kommunikasjon? Forøvrig er det første gang vi prøver Digital key. Det blir spennende, men det er ikke til å legge skjul på at UX folka på jobben nok hadde dødd på seg av registreringen. Den har garantert ikke vært innom mye test, brukertest. Det slår meg, basert på erfaringen med mange av software løsningene i reiseindustrien, at det kan ikke være mange i min bransje som reiser, for det er ofte løsninger som ikke henger på greip rent logisk. Nuvel.
Har nettopp vist reisen til mor, hun ønsker god tur ... hun synes Samoa (og New Zealand) virker spennende. Hun har likevel noen rare reaksjoner «men Eddie, vi kan da ikke reise alle steder!» Kan vi ikke??
Du må hilse mor fra meg og si «joda det kan man, og vi må skyndte oss før det blir forbudt». Frua er helt enig!
Det blir litt tid mellom mitt engasjement herfra og ut. Safari på tlf og forumets javascript er ikke helt gode venner, så jeg sliter litt innimellom.