Roadking og frue på nye eventyr

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 11. des 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    *A Oppgradering for poeng?

    Som jeg har postet tidligere så har SQ rimelig godt salg på sin 380 fra London, og så også på strekningen SIN - AKL, så det er utenfor rekkevidde. Imidlertid viser det seg at valget på å returnere nyttårsaften kanskje ikke er så dumt.

    Det er nemlig rimelig tomt i F både på AKL - SIN og SIN - ZRH, og det å oppgradere fra Biz til F på Oceania / Asia til Europa er jo en bargain.

    Hvis det bare hadde gått gjennom. Enn så lenge har ethvert forsøk på å kjøpe oppgradering blitt avvist. Jeg kan forsåvidt forstå det for SIN - ZRH for der er det de nye suitene, men jeg hadde håpet at vi skulle få det på den gamle maskinen AKL - SIN. Vi får se om noe løsner etterhvert.
     
    Chrisbgg, Earl, Sonictravel and 15 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir litt av en tur å følge! God tur og lykke til med oppgradering(er)!

    PS! Husk pass!
     
    RoadKing and drsyk like this.
  3. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    God tur og husk El Condor Pasa.
     
    RoadKing liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det var godt å høre. Jeg så på reiseruten og undret på hva i hel.... man skulle gjøre 4 dager i Christchurch, men da forstår jeg at dette bare er utgangspunktet for å utforske sørøya.
     
    RoadKing liker dette
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!
    Ingat pasport
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Du kunne jo droppet fruen og tatt @anders82 og meg med i stedet ...
     
    Henrik, sutenai, drsyk and 4 others like this.
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Imponerende reiserute, og flott å kunne oppfylle en barndomsdrøm.
    Godt tur!
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da er vi vel inne på gullstua. Alle 4 kolli ble med av toget, samt frua og pass.

    Det fine med å reise interkontinentalt er jo at man er pukka nødt til å vise pass allerede ved første barriere. Så da vet man at alt er innafor :)
     
    Earl, Thomas123, sutenai and 12 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Vi valgte å sjekke inn bagasjen bare til London, dels fordi undertegnede trenger greier fra kofferten til en aldri så liten shave i morgen tidlig, dels (og aller mest) fordi jeg er skeptisk på at en koffert som overnatter uten tilsyn i London blir med på flyet den skal på i morgen, så vi sjekker inn på ny med hele pakka i morgen :).
     
    furlong, Earl, drsyk and 4 others like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg elsker sene avganger.

    En ting er å slippe å rive seg ut av skjønnhetssøvnen før hanen galer, en annen sak er at det er en behagelig rolig stemning på OSL på denne tiden av døgnet. Nesten ikke folk. Bortsett fra... I Gullstua. Overraskende mange her, til å være på denne tiden av døgnet.

    Serveringen er den sedvanlige buffeen med litt variasjon kanskje, kan ikke huske den spicy potetsalaten, iallefall ikke så spicy :)

    Det som er litt ålreit er at på turen ut, så mimret jeg litt til gamle dager, da hadde SAS ordentlig klasse III (som det het den gangen) juleøl i gullstua, og jammen hadde de ikke juleøl og. Rett nok butikkøl (eller hvilken klasse det heter), men det var godt, så jeg tok likegodt en flaske til :).
     
    Earl, Sonictravel, kjeeli and 14 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    I fravær av mesteren har jeg bevilget meg sete 1D i aften :).
     
    Avixlo, Kristian and Eddie47 like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    God tur, dette blir spennende ...
     
    RoadKing liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal bo på Hilton Garden Inn på Queens terminal. Det blir bra. Har gjort meg noen betraktninger om dette.

    Å få elektronisk kontakt med hotellet synes umulig. Jeg fant etter mye om og men en epost til Hilton generell kundeservice, og de ordnet og svarte, men avsluttet mailen med at jeg burde ringe hotellet for å verifisere.

    Hæ?

    Hvorfor skal jeg det?

    Dette er en trend som griper om seg, det er flere og flere service operatører som vegrer seg for å tilby email kontakt til f.eks concierge, kundetjeneste og what not. Er det problemet med søppelmail som gjør det, eller at de folka de ansetter i disse rollene ikke takler elektronisk kommunikasjon?

    Forøvrig er det første gang vi prøver Digital key. Det blir spennende, men det er ikke til å legge skjul på at UX folka på jobben nok hadde dødd på seg av registreringen. Den har garantert ikke vært innom mye test, brukertest.

    Det slår meg, basert på erfaringen med mange av software løsningene i reiseindustrien, at det kan ikke være mange i min bransje som reiser, for det er ofte løsninger som ikke henger på greip rent logisk.

    Nuvel.
     
    Henrik, Chrisbgg, rkvalvaa and 9 others like this.
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Nuvel, nå er vel kommunikasjon via telefon vel så mye elektronisk som e-post i disse IP-tider.
     
    drsyk and RoadKing like this.
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Har nettopp vist reisen til mor, hun ønsker god tur ... hun synes Samoa (og New Zealand) virker spennende.

    Hun har likevel noen rare reaksjoner «men Eddie, vi kan da ikke reise alle steder!»
    Kan vi ikke??
     
    Chrisbgg, Earl, drsyk and 7 others like this.
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men vil skrive tekst. Jeg vil ikke sitte i telefonen og høre ventemusikk ;)
     
    Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Du må hilse mor fra meg og si «joda det kan man, og vi må skyndte oss før det blir forbudt». Frua er helt enig!
     
    Earl, sutenai, drsyk and 3 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir litt tid mellom mitt engasjement herfra og ut. Safari på tlf og forumets javascript er ikke helt gode venner, så jeg sliter litt innimellom.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jammen er det jule småkaker og i loungen. Til og med pepperkaker, jeg elsker pepperkaker :)
     
    Sekon, Earl, Lillegutt and 1 other person like this.
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,194
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som en spennende reise.... God tur!
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden