Er det fortsatt SAAB 340 de flyr? Det flyet må begynne å dra på åra, fløy det i så fall for ca 18 år siden, og var ikke nytt da heller
Det var Saab 340, at det er noen år vistes inne og på enkelte detaljer ute. Men maling må være ganske fresh. Uansett, motorene gikk som ei klokke og vår knappe 40 min i luften var helt ok.
Sjekka opp E5-EFS ifb med returen i dag. Den er 33 år gammel. Ble kjøpt ny av Corsair i 1986, deretter hos British Midland noen år (en reise i avdøde selskaper dette) før den kom til Air Rarotonga i 2005. Frua spurte hvor gammelt flyet var, etterpå angret hun at hun spurte
Jeg klarte å fortelle mor om alderen på en B737 fra Air Madagaskar og at maskinen var nektet å fly til EU ...det falt ikke i god jord ...
Måtte sjekke litt mer siden det var i 2001 jeg fløy der og det vitterlig var en SAAB maskin som tok ossmellom øyene, fant ut den ble registrert som E5-EFS til Air Rarotonga i 2005 som du skriver, men at den før det - fra 2000 - gikk under ZK-EFS også for Air Rarotonga, så ser ut til at det er samme maskinen jeg hadde for 18 år siden https://www.planelogger.com/Aircraft/Registration/ZK-EFS/691680
Hei alle sammen, vi lever. Men det har vært fantastiske dager og nær sagt, heldigvis dårlig nett. Men mer kommer! En teaser her, ølutvalget på loungen på Rarotonga. Først ble jeg sjokka over at der faktisk var en lounge, sjokk nummer 2 over hvor bra den var generelt og sjokk nummer 3 det beste utvalget øl jeg noen gang har sett i lounge.
Altså, jeg hadde ikke drømt om at der var lounge på RAR da jeg bestilte. Så da damen fra ANZ hadde sjekket oss inn og spurte om vi visste hvor loungen var, så fikk jeg hakaslepp. Ikke mindre hakaslepp ble det da vi kom til loungen som de første og fant en strøken lounge med rikt utvalg på varm og kald mat, kaker (jeg elsker kaker), ost, sprit, vin og ikke minst som tidligere nevnt, et utvalg ordentlig øl.
Loungen var ikke stor, skal jeg tippe så var den rundt 50m2. Når vi kom som de første var det bare å vrake å velge, mens de som kom sist etter alle biz og *A Gold med følge som hadde karet seg inn måtte kjempe for å få sitte.
En morsom sak er at broen som benyttes ligner veldig mye på den man har på Evenes, med andre ord kommer man veldig tett på den enorme motoren
Dreamliner er en fin maskin, og med 1-1-1 i biz kabinen blir det god plass i overhead bin. Men som jeg har sagt før, denne skråstillingen av setene er ikke helt min greie.
En arkitektonisk perle fra hotellet på Rarotonga. Her tilbyr man gjesten på baderommet hele 6 -seks- stikk til hva man måtte benytte samtidig av elektriske hjelpemidler (nevner i fleng; hårføner, barbermaskin, elektrisk tannbørste, elektrisk nesehårfjerner, massasjeapparat, osv) For sikkerhets skyld selvsagt plassert ved siden av hverandre i et hjørne
Jepp. Tidligere engelskmann, emigrert. Nå skal det sies at fantastisk i denne sammenheng må sees i perspektiv av hvem som sier det. Jeg tenkte vel mer på volumet og forskjellige produsenter enn kvalitet da jeg skrev det, jeg er ingen vinkjenner så kvaliteten skal jeg ikke si så mye om annet enn at jeg syntes det smakte utmerket