RoadKing til Costa Rica med frua

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 25. des 2017.

  1. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    I Costa Rica (Liberia) er det Andaz Peninsula Papagayo Resort by Hyatt som gjelder. Hadde 4 netter der i mai. Helt magisk og maten er upåklagelig med flere restauranter på hotellet. Super frokostbuffet med mye «ferske» saker!!! :) Veldig fint bassengområdet også.

    (Har vært i alle landene i mellom amerika, viss du trenger andre tips).
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det så jo mildt sagt helt fantastisk ut, mn med døgnpris på 1390 usd per natt, ligger det vel omtrent på femgangeren av budsjettet vårt ;)

    Slik det ser ut nå satser vi på et døgn i Panama på utreisen og en ettermiddag i El Salvador på hjemreisen, så tar gjerne imot tips der også :)

    Innser for øvrig at jeg ikke helt bidrar til orden i forumet nå. Kanskje vi ikke skal bruke reisebrevtråden til @RoadKing, men heller kan fortsette samtalen i tråden til @Are om samme tema? https://insideflyer.no/forums/threa...ips-eller-andre-muligheter.11465/#post-220616
     
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vi betalte 14000kr for 4 netter i midten av mai :)
     
    Gullars liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jul/Nyttår er dyrt. CR er en svært populær destinasjon, ikke minst for pengesterke amerikanere ettersom det er relativt nært, værsikkert og forholdsvis trygt sammenlignet med mange av deres naboer.
    Første natten i CR var på et vanlig kjedehotell (husker ikke, men tror det var Comfort Inn) til amerikanske priser.
    Andre natten sov vi på et slags hostel i nasjonalparken Monte Verde. Det var litt dyrt i forhold til standarden, men egentlig ikke noe å si på.
    Tredje natten kom til til Tamarindo på kysten, da opplevde vi etterhvert det smått surrealistiske. Etter å ha spurt oss for lenge og vel, fikk vi omsider landet 3 senger (på et 2 sengs rom) for en natt på et hostel. Relativet dyrt, men ikke desperat. Dette var da 28 desember. Etter 29 virket det å være helt uråd, til vi kom over en slags motell i utkanten av Tamarindo på ettermiddagen, hvor vi fikk leid ei sliten murbrakke med avskallet maling og uten ac til $180 natta. Det var helt vilt, til sammeligning hadde vi overnattet på Hilton MAD 25 desember, hadde bestilt club level rom til $145 og fikk likså godt oppgradert til suite...
    Siste natta (30 desember) var vi tilbake på hostell igjen. Denne gangen fikk fruen og jeg landet et privat rom til ca 1200 kr med ac og var vel fornøyd med det, selv om det ikke var vinder så var det iallefall ac.
    Eneste hotellalternativ vi kunne oppdrive var en suite på Marriot til 10000 for en natt, ikke særlig aktuelt.
    Det hører med til historien av Tamarindo nyttårshelga drar ungdommer (og andre) fra hele CR og også USA. Det er en gigantisk party destinasjon.
    At vi var der og bodde hostell, var fordi vi hadde sagt ja til å bli med min kones sønn på backpacking, han planlegger aldri mer enn for neste natt, så dermed ingen forhåndsbestillinger :)

    Tamarindo har en fantastisk strand og anbefales på det varmeste. Men jeg ville ihvertfall der forhåndsbooket og jeg ville vært forberedt på stive priser.

    Leiebiler er også vanskelig å få tak i på kort varsel i denne sesongen.

    Buss der borte er ganske utbygd og relativt bra, men vær obs på begrenset kapasitet, og du MÅ ha setereservasjon på langruter som f.eks Tamarindo - San Juan.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,612
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden