Hva med en litt spesiell forrett? Mosen som henger ned fra trærne, er veldig kult. Og igjen litt spooky.
Vil spesielt takke et veldig hyggelig medlem her inne, som tipset oss om dette meget gode BBQ stedet. Takk
Neste stopp er Beaufort. Et utrolig hyggelig og sjarmerende sted ved sjøen mellom Savannah og Charlston. Her er det mange sjarmerende hus tilbake fra 1700- tallet. Vi hadde bonusnetter til gode hos BW, det var slik jeg kom over dette stedet. Best utbytte av frinetter Utrolig god og rimelig mat her.
Charleston. For en fantastisk by! Jeg tror aldri jeg har blitt mer imponert av en by i løpet av en dag tidligere.
En historisk og utrolig sjarmerende by. Et sted man virkelig føler seg velkommen. Tipp topp stemning. Hele reisefølget var enormt imponert av denne fantastiske byen Utrolig god fritert sjømat
Vi tok farvel med fantastiske Charleston og satt kursen for Etter inspirasjon fra denne artikkelen og kun ca 30 min omvei, måtte vi lure ungene. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...trMnox3a5byNGzVkn4XeDkZaGse0sdM3bcsFMubhqYlvY Ikke langt unna kom
Vi dro først etter frokost til den lokale dyrehage. Lete etter gull og andre fine stener var veldig populært
Biltmore. For et fantastisk sted. 250 rom, omtrent som vi har hjemme Et sted som kan anbefales på det sterkeste. Her kan man bruke en hel dag, om man ønsker. Litt av en utsikt
Vi bodde ikke på Biltmore. Det er tre muligheter å bo der, men det er ikke mulig bo i selve slottet. Vi kjøpte billett til selve slottet, hagen og vinsmaking. Sjekk denne siden for mer info. https://www.biltmore.com/
Vi dro bort til Blue Ridge Parkway sitt visitor senter i Asheville for gode tips. Her fikk vi god hjelp og mange tips for kommende rute. Fikk beskjed om at ruten ville ta 12timer med diverse omkjøring, så vi kortet den ned til litt over 4 timer bilkjøring. Vi kom oss opp
Vi fortsatte løypen retning nordover. Turen er veldig grønn og fin. Ting ser veldig likt ut hele veien vi kjørte, så det holdt med 4 timer. Flotte stoppesteder underveis. Men, vi som er så heldige med Norsk natur, gjør at det ikke er veldig spektakulært. Allikevel en flott tur gjennom grønt landskap.
Vi sjekket inn på Grand Hyatt og fikk levert tilbake bilen. Første stopp ble utsiktspunktet i klokketårnet på den gamle postbygget. Her er det det 360graders fantastisk utsikt over byen. En hyggelig vakt lurte på hvor vi var fra. Når han hørte vi var fra Norge, takket han så mye for det årlige juletreet. Var glad for tradisjonen og at vi er/var på riktig side.
Veien videre gikk til naturhistorisk museum. Dette er et fantastisk museum for liten og stor. Ungene elsket å se sin far som ape