Roadtrip: SanFrancisco-LosAngeles-LasVegas-GrandCanyon

Tråd i 'Reisemål' startet av NorExplorer, 12. sept 2016.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Forresten: Om du skal kjøre fra LA til Vegas, så er det outlet mall på veien, som visstnok skal være bra. (Har ikke vært der selv). Det ligger i Barstow, ca halveis til Vegas på HW15.
    Litt nærmere Vegas kan du stoppe og se på verdens største termometer(!) i Baker. Derfra går også veien til Zzyzx.. Det mest spennende der er skiltet. De ville stå sist i telefonkatalogen, og i USA er alt mulig!

    I San Fransisco bodde jeg forrige gang på et hotell rett i nærheten av Union Square, og da har man tilgang til det meste. Det ligger på Grant avenue, to kvartaler fra Union Square. Var ikke så ille dyrt heller. Det ser ut til å ha byttet navn, og sikkert eier, men heter nå Hotel 32one.
     
    Kimmam liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært på outlet i Barstow, den er fin den. Kan også anbefale outlet i Gilroy, rett sør for San Jose på I5.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Dear frem denne tråden, og ønsker tips om San Diego.
    Tipper @RoadKing har ett og annet å komme med her.. :)

    Kona skal på konferanse i San Diego i november, og da blir jeg selvfølgelig med. Begynner med noen dager i LA (pluss Disney, Star Wars!), før vi kjører nedover.

    Hva gjør jeg i San Diego når kona er opptatt på dagtid? Hvor langt kommer jeg i bil på en dag? Hva får jeg sett? Kommer jeg meg til Mexico? Er det noe poeng å dra til Mexico? Hvordan er været i San Diego i slutten av november? Osv osv.

    Hotell ordnes av jobben til kona. Så den Trumfen hår jeg glipp av. :( (men sparer jo litt penger på det, da.. :p)
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Mexico er verdt et besøk. Men ikke Tijuana, det er et høl.
    Kjør til Tecate (hwy 94 fra downtown), parker på US siden og spaser over. Husk pass.
    De fleste utleie firmaer vil ikke la deg kjøre i Mexico. Og om du skulle få til forsikring og gjøre det så vær obs på at du sliter veldig uten spansk. Korrupsjon i politiet mm.
    Fra Tecate kan du kjøre sunrise highway til Julian. Fra Julian ville jeg spandert en tur ned til Borrego Springs. Der er der forøvrig et fenomenalt hotell http://www.thepalmsatindianhead.com/
    Dessverre litt feil årstid så det er nok ikke sannsynlig at dere skulle fått det alene, hadde dere spandert en natt der.
    Jeg vil anbefale både San Diego zoo og San Diego Wild animal park.
    Å gå en tur på beachen utenfor hotell del Coronado er deilig når man våkner i morgentimene og solen akkurat har stått opp.
    Min. Personlige favoritt er forøvrig Encinitas (ved kysten vel og merke). Kan nåes med tog fra down town.
    Været ved kysten av SD (og dermed downtown) vil være sol og ligge rundt 25 på dagen men under 20 på kveld.
    Innlandet tipper 30 og ditto kjøligere kveld.
    Hvis dere reiser i slutten av november er det en viss sjanse for regn (regntid: des-feb/mar).

    Med litt større avstand (dagsturer++) ville jeg anbefalt Joshus Tree national park. Kjøre rund Salton Sea. Sanddynene i Imperial Cty rett før grensen til Arizona.

    Liker dere å gå tur?

    Det er mange mikrobryggerier i San Diego, men mye forandringer. Jeg kan evt sjekke med venner der borte hva som er hot for tiden.

    Vil også anbefale Point Loma, flott utsiktspunkt over byen og mye interessant historie.

    Er på fjellet nå. Skal se om jeg kommer på mer.
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært i San Diego rundt 20 ganger (familie). Mest som barn/ungdom på sent 90/tidlig 2000, men har vært der årlig fra 2014 så bare spør om du lurer på noe.

    Vet jo ikke helt hva slags interesser du har, men kan jo nevne noe:
    - San Diego zoo, evt Wild animal park
    - shopping og lunsj/middag i La Jolla
    - øl og people watching på Pacific Beach. Der kan dere også teste den hvite berg- og dalbanen i tre og ta en runde minigolf
    - balboa park (kan kombineres med zoo)
    - old town for innblikk i den mexicanske innflytelsen og skikkelig gode margaritas
    - baseballkamp på Petco park
    - hvis du har lyst til å bare sette foten i Mexico kan du bare parkere ved grensa og rusle over. Evt ta trolley fra downtown SD. Kan kombineres med outlet shopping på Las Americas. Veldig god priser selv med dagens forferdelige dollarkurs.
    - middag på Phils bbq for en skikkelig americans middag
    - for en finere middag vil jeg anbefale Veladora på luksushotellet Rancho Valencia. Sigarføringen og flashing av luksusbiler er høy, men desto morsommere opplevelse. Ligger litt innland på vei mot Del Mar.
    - sykkeltur på Coronado
    - UTC shopping center i La jolla (utendørs og nyoppusset med alt man kan tenke seg av butikker og underholdning)

    Sjekk ut accuweather for å se værhistorikk i november.
     
    Darkcho and holmen like this.
  6. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Har dere noen tips til bra overnatting mellom LA og Las Vegas? Jeg lander med SAS i 12-tiden og har lyst til å komme meg ut av LA så fort som mulig, men ikke helt til Las Vegas samme ettermiddag/kveld. Ser at Barstow ligger ca. halvveis, men tar gjerne en liten detour for å se noe spennende på veien, samtidig som jeg kun er der borte noen få dager og ikke har tid til å se alt!
     
  7. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Strengt tatt kan du kjøre hele veien til Vegas på en gang, selv om du ikke kommer i gang før 14:00 (pga passkontroll og henting av bil). Turen tar mellom 4:30 og 5:30 timer og hvis du har klart å sove litt på flyet så er det fullt overkommelig. En "fordel" er at du kommer da inn til Las Vegas når det har begynt å bli mørkt eventuelt er mørkt og lysene gir enda bedre inntrykk.

    Jeg ville ha gjort det slik og heller hatt detour på returen dersom tiden tillot det.
     
    Thomas123 liker dette
  8. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Tja, poenget er at jeg i utgangspunktet ikke ønsker å dra til Vegas samme dag, men om det ikke er verdt å stoppe på vei dit derimot...
     
  9. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan ikke helt se hvor det skulle vært verdt å stoppe. Ikke akkurat mye å se på veien Personlig ville jeg enten dratt rett til Las Vegas, evt overnattet ved flyplassen og dratt grytidlig neste morgen.
     
    Thomas123 liker dette
  10. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Henger meg på de andre angående råd for San Diego. Jeg besøkte Borrego Springs og sov over på The Palms at Indian Head i midten av november i fjor. @RoadKing tar ikke feil, dette er et fenomenalt sted å bo. Turen ut til Borrego Springs tar snaue 2 timer fra San Diego og man får med seg 2-3 ting å se i Anza-Borrego Desert State Park på et par tre timer om dere har en god SUV dere kan gå offroad med.

    Hvis dere har tid til "brunch" en lørdag eller søndag morgen, så MÅ dere til Kindred i South Park. Her serverer de de beste pannekakene jeg noen sinne har spist. De er også veganske om man bryr seg om dette.

    Å spise burritos er vel også et must. Mine favoritter er Burrology i North Park (men de er ikke så flinke til å overholde åpningstidene de har satt...) og Cotija's Mexican Grill i Pacific Beach.
     
    RoadKing and holmen like this.
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,651
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Når det gjelder outletmalls.

    Min følelse er at det er et par store kjeder og at de ligger i utkanten av større byer. De enkelte malls kan variere ganske mye i butikktyper og størrelse og om de er mer premium eller billigere. Og de store kan ha et eget område for premiumbrands feks.

    Er en på jakt er det veldig lurt å bruke en time hjemme på å sjekke både hvor de ligger i forhold til plan om reiserute og å sjekke de aktuelle stedene og finne den eller de av kjøpesentrene som matcher best opp mot dem som skal handle og det en er ute etter.

    Og skal en med hele familien og gå bananas. Sjekk tilbudshefter som ofte må kjøpes, men om de brukes aktiv så kan de gi gode rabatter på en storhandel.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser dere har fått mange gode tips her. Jeg vil bare nevne ett råd jeg har fått flere ganger ved leie av cabriolet og det er å være veldig forsiktig med å oppbevare noe i baksetet når dere har taket nede, spesielt når dere kjører gjennom byer og tettbebyggelse. Jeg har ikke opplevd det selv, men har hørt og lest om flere som har blitt frastjålet forskjellig fra baksetet når de måtte stoppe for rødt lys etc. Mulig dette ikke er ett kjent eller stort problem i USA, men jeg har i alle fall fått det samme rådet der også.
     

Del denne siden