Gikk opp til Devil's Peak i dag. Betydelig mindre pågang når man faktisk må gå for å nyte utsikten. Ellers er 4 dager på hostellet dessverre over. Booket mine 2 siste dager på et guest house på Sunset Beach, rett vest for byen. Det skal visstnok være en russisk familie her også, men akkurat nå har jeg en gigantisk villa helt for meg selv Vin og mat er kjøpt inn så årets siste måltid blir al fresco.
Siste, hele dagen i paradis. Gått 10 km langs Sunset Beachs vindfulle strender for å holde kaloribalansen i vater. Hvor lenge kan man være borte fra jobb før det blir oppdaget? Må undersøke hva det koster å kjøpe seg noe eget her nede. Fuck Granca, fuck Middelhavet. Sør-Afrika er bedre!
Har landet i både den ene og andre betydningen. Første dag på jobb gikk tregt, og nå skriver jeg avslutningsposten på jobb-hytte i Trysil etter sesongens første skitur - snakk om kontraster. Lagt ved noen bilder fra hjemturen. Etter takeoff fra CPT tok flyet en lang sving i Atlanteren for å gi oss perfekte bilder av Cape Town (liker jeg å tro). Ellers lite å skrive hjem om på returen. Gikk tom for snus én dag før hjemreise - og bestemte meg for å kutte snusen tvert i 2019. Første gang jeg har gått gjennom taxfree uten å dra kortet. Abstinensene har begynt å gi seg Poeng for turen: OSL - DUB 625 DUB - ARN 2500 ARN - ADD 4625 ADD - CPT 4125 Sum 11875 CPT - ADD 6600 ADD - FRA 6800 FRA - OSL 2000 Sum 15400 Totalt 27275 poeng, som er litt mer enn jeg betalte for hele reisen i rene penger. Cape Town og omegn er kjempefint. Skal garantert tilbake, men trenger mer enn 6 dager da. Au revoir
Takk for turen. Har veldig lyst til å reise tilbake til Cape Town en dag, gjerne med Ethiopian hvis de fortsatt utbetalte rundt 3 poeng per krone i business.
Takk for fin-fint reisebrev! Så var Sør-Afrika plutseleg på reisemålslista òg... Reiselyst, kom og treng deg på! Her skal du ingen motstand finne!
Cape Town og Sør-Afrika står absolutt på lista over steder jeg vil besøke igjen. Var der en dag når ET solgte billige businessbilletter..