Romjulstur til Tokyo

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 26. des 2023.

1. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Du er god på bilder, takk for en refresh av Tokyo

Upsaker liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    En annen helligdom som kan være verdt et besøk er Sensō-ji.

IMG_0157.jpeg

Wikipedia sier: Sensō-ji , er et gammelt buddhistisk tempel i Asakusa , Tokyo , Japan. Det er Tokyos eldste etablerte tempel, og et av dets mest betydningsfulle. Den er dedikert til Kannon, medfølelsens bodhisattva. Strukturer i tempelkomplekset inkluderer hovedhallen, en fem-etasjers pagode og store porter.

IMG_0170.jpeg

Det er mye fin arkitektur å se på her.

IMG_0178.jpeg

IMG_0188.jpeg

Utsiden av et av templene, det var fotoforbud bak dørene. Tegnet på bøttene på utsiden var noe forstyrrende. Antar det ikke betyr det jeg tror.

IMG_0181.jpeg

Tokyo Skytree som linselus igjen. Med sine 634 meter kan det sees fra både fjern og nær.

NKA_Pls, jgroneng, kjeeli and 8 others like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    Men så et tilbakeblikk på virkeligheten og hva jeg faktisk rakk disse 18 timene i Tokyo.

IMG_0088.jpeg

Det føles litt som å banne i kirken, men vi fant i september en koreansk bbq jeg la min elsk på: Han no Daidokoro. Til mitt forsvar kaller de seg: A Japanese Style Korean BBQ restaurant.

IMG_0091.jpeg

Her er det bare en ting som gjelder: bestill en pakke med noe ordentlig godt kjøtt og nyt. Det er ikke dyrt heller. I september var vi to som bestilte det vi orket av mat og drikke. Totalt kom det på 1200kr for mat, drikke og dessert. Det er alltid mulig å dra på, men dette er value for money uansett.

IMG_4689.jpeg

Har du gjort det riktig bør det se omtrent sånn ut. Pro tip: sett opp styrken på grillen et hakk før du begynner så får du stekeskorpe uten at det blir gjennomstekt.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    Så var det på tide å si farvel til Tokyo for denne gang. Landet rundt kl 18, la meg rundt ett og forlot hotellet kl 10.

IMG_3066.jpeg

Tok først banen fra Shibuya til Shinagawa hvor jeg byttet til banen som gikk til flyplassen. Godt nok merket for en enkel gutt fra Norge.

IMG_3085.jpeg

Vi passerte blant annet bydelen Ota på vei til flyplassen.

IMG_3081.jpeg

Munnbind var ikke et uvanlig syn, her representert ved Tachiaigawa Station.

IMG_3088.jpeg

På veien til flyplassen kunne jeg se at flyet hadde landet og parket på gate 107B, så da var det ingen overraskelse hvor jeg skulle fly fra litt senere. Tok dette screenshotet på t-banen et par timer før avreise så det var ikke så alt for mye tid å tape denne morgenen.

Last edited: 14. april 2024
    NKA_Pls, kjeeli, Sonictravel and 10 others like this.
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_3102.jpeg

Innsjekk gikk selvfølgelig veldig smooth. Selv om jeg ikke skulle sjekke inn noe og hadde fått boardingkort i appen gikk jeg en tur innom for å se hva som skjedde.

IMG_3103.jpeg

Flaks for meg for der ble meg møtt av en veldig hyggelig asiater som tiltalte meg ved navn. Noen fordeler er det kanskje ved å sjekke inn sist.

IMG_3104.jpeg

Hun fulgte meg gjennom sikkerhetskontroll for crew og dermed tok det under ti minutter fra jeg møtte opp i innsjekk til jeg var i ANAs Suite Lounge.

Last edited: 14. april 2024
    jgroneng, kjeeli, Sonictravel and 7 others like this.
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    ANA Suite Lounge på Haneda

IMG_3105.jpeg

ANA Suite Lounge ser ut til å være tilgjengelig for ANAs Diamond Service Members og de som flyr First med Star Alliance. Det var i hvert fall inngang med Lufthansa, så da antar jeg det er samme med ANA.

IMG_3106.jpeg

Utsikt mot rullebanen er alltid hyggelig.

IMG_3107.jpeg

Ganske mange halveis private suiter.

IMG_3110.jpeg

IMG_3113.jpeg

IMG_3115.jpeg

IMG_3111.jpeg

IMG_3112.jpeg

IMG_3120.jpeg

Selvfølgelig øl-automat. Finnes også med Asahi.

IMG_3114.jpeg

Det er aldri for tidlig å starte på ønskelisten.

IMG_3117.jpeg

I tillegg til buffet med diverse kaldmat finnes også en à la carte QR-kodemeny med varmmat.

IMG_3118.jpeg

Champagne and taxiway views.

NKA_Pls, jgroneng, kjeeli and 12 others like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_3126.jpeg

Det var ingen henting i loungen så jeg forlot loungen omtrent en halvtime før opprinnelig avreise.

IMG_3129.jpeg

Fremme ved gaten møtte jeg min nye venninne fra innsjekk. Det var noen forsinkelser så jeg ble stående her noen minutter.

IMG_3134.jpeg

Etter en kort stund ble vi sluppet gjennom gaten og fikk oppleve dronningen på nærere hold.

IMG_3138.jpeg

Vi kom ikke så langt før Rimowa-banden måtte samle seg før broen.

IMG_3136.jpeg

En av F-passasjerene var Mr. Gucci. Såvidt jeg kunne se var det fra topp til tå. Vi kommer tilbake til han litt senere.

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for at du bringer det Tokyo jeg elsker så klart tilbake i minnet.

Bildene dine er irriterende nok konsekvent et hakk bedre en mine. Du har både et godt blikk, en tanke med utsnitt og kan redigere. Takk for det. Det settes pris på.

eventyrer and Upsaker like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    ANA Suites lounge er definitivt stedet for ANA F.

Jeg begynte jo å fly ANA F rett før og under Covid og har endel ganger vært eneste eller omtrent eneste gjest i den loungen som jeg liker veldig godt.

Ps, champagnen matcher de ferske baguetten med smør og sjokolade helt fortreffelig.

takk for at vi får være med!

eventyrer and Upsaker like this.
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_3142.jpeg

Tilbake i himmelen, nesten bokstavelig talt.

IMG_3148.jpeg

IMG_3143.jpeg

IMG_3145.jpeg

IMG_3156.jpeg

Gode, "gamle" Lufthansa First. Det er forutsigbart på en god måte. Du synker ned i de myke stresslessene og får gode bobler i glasset.

IMG_3165.jpeg

Laurent-Perrier Grand Siècle Brut for å være nøyaktig. 92 poeng hos Aperitif i 2022. Prisen på bakken er i underkant av 2000kr flasken.

NKA_Pls, jgroneng, hphp and 15 others like this.

Del denne siden