milehigh - det er ikke første, og neppe siste gang du henger deg på meg.
1) Du har absolutt 0, zipp, nada å si / du har ikke rett til å bestemme hva andre synes er interessant eller meningsfylt. Med mindre du er en slitsomt dominant mann som skal bestemme alt hva kona di og barna dine tenker, gjør, og foretar seg - så vil jeg bare minne deg på om; at hva som er interessant og meningsfylt, er en subjektiv greie for mennesker.
2) Det sier mer om deg og din manglende interesse for å gjøre deg tanker og analyser om verden rundt deg, når du finner det uinteressant om hvilket økonomisk grunnlag utviklingen i verden rundt deg har - og når du finner det meningsløst å tenke på hvilken relevans utviklingen verden rundt deg har i forhold til konkrete grupperinger. Må være leit å være så meningsløs og uinteressert
3) Røst er en øy som ligger midt ute i havgapet, og med en befolkning på drøyt 600 mennesker er det livsviktig å ha en flyrute som kan ta de til/fra fastlandet når båter må instilles pga uvær.
4) Tórshavn (Vágar, 50 km unna Tórshavn) er hovedstaden på en øygruppe med drøyt 60,000 innbyggere. På Færøyene bor det mennesker fra 77 forskjellige nasjonaliteter (ihht wikipedia) og all den tid Færøyene også tilhører Danmarks kongerike er det derfor naturlig med en flyrute fra København til Tórshavn. Færøyene er også en økende turistdestinasjon, Vágar opplevde ~11% økning i reisende inn/ut av flyplassen i 2015.
5) South African og Kenya Airways listes som beste flyselskap i Afrika av forskjellige sider:
http://www.worldairlineawards.com/Awards/best_airlines_by_world_region.html
https://www.worldtravelawards.com/award-africas-leading-airline-2016
Men det er greit, jeg skal aldri mer stille spørsmål og åpne for en interessant diskusjon rundt flyruter her inne. Her inne vil man ikke tenke en eneste nysgjerrig tanke. Her skal menn oppføre seg som blondiner på missekåring; man skal bare nikke, bare smile, man skal drite i å lure på hvorfor ting skjer rundt en, og man skal bare se tomt ut i rommet uten å være til plage for andre med spørsmål om hvorfor ting er som de er rundt en.
Vis alt...