San Diego

Tråd i 'Reisemål' startet av PCR, 07. okt 2014.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,474
    Bonuspoeng:
    113
    Har vel hatt hele ruten med unntak av Vegas og Death Valley. Tror det fint skal la seg gjøre. Har du tenkt deg på noe i LA, type Universal eller Six Flags pga minsten? Hvis ikke ville jeg vurdert å kutte ned til 1 overnatting i LA, byen skuffet meg. SFO på 2 dager skal gå, ville kanskje anbefalt 3 (men nå liker jeg byen veldig godt). Yosemite gjennomførte jeg på 1 dag (overnattet utenfor, kjørte inn i 11-tiden, var egentlig ferdig til 18 ca, men valgte å bli for å se på solnedgangen). Vil si det akkurat går, og at du har litt å gå på (kan grovt regne 2 dager på hvert sted, så ville jeg kuttet ned til 1 i LA hvis ikke six flags og yosemite) så kan du justere litt ved behov.
     
    ValdresBjarne liker dette
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har vel ikkje heilt bestemt kva parker me skal besøke, men Disneyland er vel nærmast bestemt.
    Legoland og Universal er på ynskjelista, men ikkje noko krav, då eg føler meir for å reise til Yosemite og Grand Canyon.
    LA er vel heller ikkje noko som er eit must, men vil ha noko meir tid på Venice, då den natta me hadde der var for lite.
    Men me skal opp til Hollywood skilte og titte på stjernene i gata
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    14 dager burde ikke være noe problem, men det kommer helt an på hvor mye tid dere skal bruke på sightseeing rundt omkring.
    Det er f.eks ikke noe problem å kjøre LA - SF på en 6-7 timer (med litt planlegging av hvor man starter og ankommer fra med hensyn på rush).
    Hvis du ikke har vært i California (eller USA generelt før), så vær oppmerksom på at trafikken er voldsom. I rushtiden så står det fort bom fast i 5 filer hver retning. Det skal dere ha i bakhodet når dere skal til flyplassen. Det er fort gjort at dere mister flyet om dere ikke passer tiden.
     
    ValdresBjarne liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har vore der ein gong før, og satser mest sannsynleg å bu siste natta ved flyplassen eller rundt Marina del Rey.
    Me reiser ikkje på ei stund endå, men begynner å grovplanlegge i god tid, og då fortsetter me med denne skissa og ser kva me rekk.
     
    RoadKing liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Anbefaler å kjøre fra Vegas til f.eks Flagstaff eller en annen by, så dra tidlig om morgenen til Grand Canyon Visitor Center som er den offisielle delen av parken. Den privateide Skywalken er veldig dyr og du får ikke bruke egne kameraer eller mobiler.
     
    ValdresBjarne liker dette

Del denne siden