SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Flere som fikk et hyggelig brev i går ja.. ;)
    amex.JPG
    Men kan ikke være mange flere nå. Det står jo at vi skal være blant noen FÅ utvalgte.. ;)
     
    Last edited: 13. mars 2016
    CaptainPoint and NoLimit like this.
  2. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Og hva er inntektskravet til Platinum?
    Ikke vet jeg men fikk det med en gang jeg søkte online.
     
  3. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Skal være 650.000kr
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    hørte 6000.000 når jeg søkte, men skal ikke si det 100% ;)
     
  5. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Det var vel 800...de har muligens senket det.
     
  6. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Tydeligvis at de har senket kravene da ;) Jeg søkte også om PLAT men fikk kun Premium når jeg fikk mitt første kort for 1 år siden.
     
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Skal bli spennende å sjekke posten når jeg kommer hjem i dag.

    Har allerede over 130.000 i omsetning på premiumkortet mitt. Noe som kvalifiserer til CT med SAS. Hvis jeg i løpet av året også får over 100.000 på et eventuellt plat kort, vil jeg da få enda en ct med StarAlliance?
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde noen runder med Amex/DNB kundeservice ettersom de overhodet ikke kunne forstå hvordan det i den vestlige verden anno 2016 var mulig å komme med to forskjellige selvangivelser som inntektsdokumentasjon - for det ville jo bety at man jobbet og hadde inntekt i to forskjellige land, og det går jo ikke an, liksom - og da kom det frem at inntektskravet deres for Platinum var 600 000, men at det også avhang av andre forhold naturligvis, som samlet gjeldsbyrde, kredittrating etc. Hjelper lite å tjene 600 000 dersom man har ni ganger inntekten i lån, for eksempel.

    Men, i alle fall, vedkommende lot meg i alle fall nokså tydelig forstå at kravet som utgangspunkt er 600 000, men måtte virkelig ha det inn med teskje at det altså i det herrens år 2016 er mulig å ha jobb i to forskjellige land, og sågar pendle mellom dem, og ikke bare være lenket fast til fabrikkgulvet på Rævfoss.
     
    CaptainPoint liker dette
  9. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk vel dette kortet for ca 3 år siden hvis jeg ikke husker feil. Da var jeg 21 år og hadde sikkert 450 000 til 500 000 kr på det tidspunktet hvis jeg ikke husker feil.

    Jeg gikk dog alle stegene fra AMEX Classic.
     
  10. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk samme brev også. Har hatt premium i 2 år, prøvd å grine meg til platinum flere ganger uten hell.
    Nå 2 år etter som student, med under 200k i inntekt fikk jeg og tilbudet. Dro kortet for 160k i fjor, mye av det var i utlandet.
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått noe brev enda. Men har hatt ca 250k i omsetning på ca et halvt år.
    Har også forsøkt å grine meg til Plat et par ganger.
     
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også brev på dette. Har Classic, men aldri brydd meg så mye med Platinum. Men jeg har brukt endel per år (men er nok under 100K) og har aldri hatt noe utestående.

    Men vet noen hvordan det er med opptjeningsperiode når det kommer til CT (altså starter opptjeningsperioden fra jeg får Platinum kortet, eller er glir det over fra periode jeg allerede er i)? Eller kalenderår... Jeg ser at en CT kan hjelpe meg til å komme meg til Australia/NZ i Business/First, innen en del av poengene mine utgår (tror jeg ikke jeg klarer 180.000 poeng innen den tid).
     
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å ha lest her at det skal gå ganske greit å få flyttet omsetningen til Platinum, så lenge det er FØR du når 100 K..
     
    kosvines liker dette
  14. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk også det samme brevet :)

    Gikk rett fra Classic til Platinum. Er ikke innenfor inntektsgrensen enda, men har brukt ca 160k på Classic kortet det siste 1.5 året og har god historikk, så er nok derfor!

    Er det noen som vet om man automatisk blir oppgradert til EB Silver når man får Platinum? Er enda på EB Basic (Member).

    Må takke alle på forumet, har tittet rundt her i et par år nå men ble ikke medlem før nå - har lært veldig mye om bonuskort osv. som er grunnen til at jeg i det hele tatt søkte på AMEX til å begynne med. Begynner å bli noen bonuspoeng nå :)
     
    Last edited: 16. mars 2016
    Baldrick and Travellingalf like this.
  15. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Er dessverre ikke grunnpoeng inkudert pr i dag, slik det er på "Elite Card" i Sverige. Vi får bare håpe at det kommer på det norske markeded snart også.. :)
     
  16. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Ah I see, får håpe det! :)

    Vet noen om man får velkomstbonusen på 12k poeng ved oppgradering fra lavere kort?
     
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det står jo ikke noe om det i brevet, men det er jo lov å håpe! :)
    Kanskje noen av dere som har fått en slik oppgradering tidligere kan komme med info?
    Mener å ha lest at de som har søkt om oppgradering på "vanlig måte" tidligere har fått denne bonusen, men hvordan det blir for de/oss som er omfattet av denne kampanjen, blir spennende å se.
     
  18. FastLane

    FastLane Medlem

    Innlegg:
    141
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe ja, sendte svarkonvolutten med posten i går - veldig spent på å få kortet!
    Å vinne 100.000 poeng hadde ikke vært så verst det heller :)
     
  19. Kiil

    Kiil Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen som har fått kortet ennå? :)
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte brevet på mandag, og ringte de i dag. Ikke registrert mottatt ennå.. Og fra de registrerer og oppdaterer kontoen, så går det 1-2 uker før du har kortet...
     

Del denne siden