SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Var også bare hvis du sleit med å få brukt de til noe fornuftig:) men går jo evt an å booke en bonusreise innland for en annen person ? Og så få litt cash retur.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, sant nok.
    Jeg håper i det lengste at vi får en eller annen form for family pooling tilsvarende hos DY.
    Det ville gjort livet mye enklere for oss som reiser mye som innimellom drar med unger og kone på tur..

    Spesielt om vi kan spekulere litt i at det muligens blir svensk løsning på Amex i Norge. 2 x CT krever fokus... :D
     
    Xflipper liker dette
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Blir snart en CT til her i huset, så det blir nok litt å planlegge til neste år :)
     
    Are liker dette
  4. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Om jeg legger ut hotell for venner og familie gjennom eks expedia, og ikke selv er med, kan de måtte bli bedt om å vise kredittkortet det ble bestilt med, eller er det ikke noe problem å legge ut for hotell for venner og familie? Kan ikke selv huske at jeg har måtte vise kortet, men kanskje fordi jeg selv har sjekket inn.
     
  5. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Neppe. Det må bare legges frem et kreditkort som de kan belaste minibar og annrt dom settes på rommet.
     
    LNAND liker dette
  6. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Det samme for fly, eller er det større risiko for at kort brukt ved booking må fremvises?
     
  7. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Opplevd en gang med TG at kort eller bekreftelse måtte fremvises ved innsjekk.
     
  8. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Et annet spørsmål. Jeg har SAS amex platinum kort med utløpsdato som følger opptjeningsperioden min, altså ut august.

    Nå har jeg booket en rekke IC fly og hotell på dette kortet med avreise etter utløpsdato. Må jeg medbringe dette i tilfelle flyselskapet vil se kortet det ble booket med ved innsjekk?
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du flyr med flyselskap i Asia, Afrika, Sør-Amerika eller andre finurlige steder – er det fornuftig å beholde kortet. Det er vanlig at noen vil se betalingskortet fysisk.

    Et kredittkort har en snittvekt på 5 gram.
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Kan en CT trekkes tilbake når den først er opptjent? Vurderer å skaffe kortet og gå på en skikkelig runde i familien for å kunne få nok utlegg til å opptjene CT innen året er omme, men har da som en plan B å gjerne kjøpe en oled eller to på black friday på elkjøp/power og så returnere på åpent kjøp innen de 30/50 dagene.

    Da havnet man vel vanligvis i minus(neste år), men dette er vel da irrellevant siden kortet avvikles?
     
  11. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    De gangene jeg har returnert noe på elkjøp har jeg fått pengene tilbakeført til brukskonto. Om det er standard prosedyre vet jeg ikke.
     
    Neonex liker dette
  12. Waku

    Waku Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Er det ikke slik at man får pengene på brukskonto ved småkjøp, og kortet ved større kjøp? Noen som ved svaret?
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    I utgangspunktet så er butikken pliktig til å tilbakeføre til samme kort som ble brukt. Da lefdal eksisterte har jeg fått både små og store beløp utbetalt til brukskonto (hhv 2900 og 15 000 - de spurte da kun om kontonr).Da jeg sist returnerte noe til en tidligere lefdal-butikk (nå elkjøp) ville de i utgangspunktet ha kredittkortet jeg betalte med (3490 kr). Da jeg taktisk sa jeg hadde lagt det igjen hjemme, fikk jeg det utbetalt til konto i stedet, med en hyggelig servicemann som sa noe sånt som at "jeg later som jeg ikke så den linjen på kvitteringen hvor det står at du betalte med mastercard".

    Spurte dog for å vite hva som evt skjer hvis de er veldig bastant på dette med å betale tilbake til samme kortet. (Her vil det jo i tillegg være snakk om at kortet kan være opphørt innen refusjonen skjer - anser det som en god grunn til at det kan utbetales til konto i stedet, men hovedmomentet er jo omsetning mot CT).

    Håper noen andre kan svare på resten av spm, dersom de vet svaret på dette med at CT-grensen går i minus og om den kan trekkes tilbake når opptjent (og utstedt).
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Book deg nå heller et refunderbart hotell eller flybillett..
    Det er ikke riktig at du skal påføre noen et økonomisk tap fordi du ikke klarer 100k på kortet.
    Hotellet/flyselskapet kan selge rommet/billetten til full pris, det kan ikke en butikk.

    Alternativt kan du overføre via PayPal til en familiemedlem.. Det Koster deg et gebyr, men er kanskje en ok måte å komme i mål på..
     
    kalleballer, EndreD, NoLimit and 4 others like this.
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Kom over denne siden på flyet i dag
    http://holidaytaxfree.no/

    Veldig greit opplegg - endelig går det an å få kjøpe billig pærecider taxfree. Ser de ikke tar amex - men det er mulig å betale på flyet. Vil det da være indirekte mulig å velge mulighet for å betale på flyet og så betale med amex (siden de bruker SAS' kortterminal)? Mener ganske bestemt jeg har sett noen betale med Amex Plat på en SAS flygning tidligere...
     
  16. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    SAS tar Amex ombord
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Vet jeg maser mye nå, men hvis man får innvilget kortet, hvor lang tid pleier det å ta før det dukker opp i posten? Reiste på ferie i dag og blir vekke til 9. aug, og vil nødig bestille kortet slik at det blir liggende lenge i postkassen i tilfelle ubudne gjester tar seg en runde der innen naboen rekker å ta inn posten.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293

    2-5 dager for min del
     
    Neonex liker dette
  19. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Dere som måtte sende inn lønnslipper, hvor lenge opplevde dere at det tok før søknaden ble behandlet og dere hadde fått et svar?
     
  20. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Funker det å sende penger til en venn via PayPal for å generere trafikk som teller mot CT?

    Ligger kanskje i gråsonen dette, men...
     

Del denne siden