SAS Amex reiseforsikring (DNB Forsikring)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Stuttfeiten, 27. jan 2017.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Kravet med 1mnok er ikke fastlåst som du sier. Jeg fikk saga og tjener godt under kravet på 1m :rolleyes::)
     
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Siden denne tråden (som vanlig) allerede har sporet så fullstendig av:
    Er Saga grunn god nok til å flytte bank?
    Jeg mener sånn totalt sett: er DNB billig sammenlignet med andre banker?
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker Saga til betalingskort, aksjer og regninger. Sparing, forsikring og boliglån har jeg der det er vilkår/pris er best for meg (noe i DNB, men ikke boliglån). Jeg synes det fungerer greit, deilig med en kode på alle kort inkludert SAS Amex. 20p/100kr og 4% på bensinstasjon gjør lett at Saga kortet er verdt pengene.
     
    Xflipper and kiev like this.
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Neida, dette skulle vere oppfølgingsspørsmål. Køyr debatt! :)
     
    kiev and Are like this.
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Den pakken passer bra for meg også. Bortsett fra lån siden alt er nedbetalt. (Jada, vet at det er dumt og nærmest uansvarlig med dagens rentenivå :oops:). Det som har irritert meg mest er at DNB slår sammen kredittgrensene slik at hvert kort får relativt lav limit. Har kommet over grensen og blitt avvist med SAS Mastercard et par ganger. Frustrerende og flaut :mad:
    Er det noen andre med erfaring på denne bankløsningen - er det nyttig med Saga status, eller er det likt SAS toppstatus, dvs minimal forskjell fra blått kort?
    Bra service eller så som så?
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Saga er topp det..
    -null venting på telefon
    -Saga MC med 250k kreditt, sas amex sin grense går etter min erfaring ikke inn i dette, så totalt 310k..
    -20p/100 selvsagt.
    -Amex centurion (må være saga for å få sies det)

    Så kjør på!

    C
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Er Saga Plat og får alltid raskt svar på spørsmål. Jeg har Saga MC, Amex Plat og SAS Amex med egne kredittgrenser, samlet sett over 500', så ingen problem der.
     
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,214
    Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Takker. Jeg skal legge inn et spørsmål til DNB.
    Lojalitet over tid til banker er bortkastet. Omtrent like dumt som lojalitet til flyselskap.
    Langtidslojalitet bør man kun ha til viktige ting som fotballklubber :)
     
    EndreD, Are, miura and 2 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge de heter Rosenborg så :D
     
    MadsVaHa liker dette
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må jeg si meg imponert over SAS Amex Plat/DNB reiseforsikring:

    Fikk omsider sendt krav m/ dokumentasjon fredag ettermiddag for en hendelse et par uker tilbake (kansellert fly, ombooking og følgelig ankomst CPH så sent at jeg ikke ville være i Odense før langt på natt). Hvis de virkelig skulle ha vært formalistiske, så kunne de kanskje argumentert for at forsinkelsen var av en sådan art at jeg allikevel kunne ha fortsatt reisen 'samme dag' (toget fra CPH hadde avgang 23:35) i stedet for 'neste dag', slik vilkårene sier. Men i stedet erstattet de hotellovernatting i København med 1500,-, med altså under en halv arbeidsdags behandlingstid etter at kravet ble sendt.
     
    ArthurDent, RoadKing and Chrisbgg like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Du stavet Bodø/Glimt feil. ;)
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet hva man må beregne av tid, om jeg har seperat booking OSL-LHR-LAX,(BA) og skal fly over fra Bergen for å rekke denne flighten ifht forsikring, og innhenting av opprinnelig reiserute, om det så skulle smelle til med megastorm eller andre forsinkelser fra BGO..

    Har betalt reisen på amex, og har vanlig reiseforsikring i DNB, med ekstra saga dekninger.. men klarte ikke finne noe i vilkår på dette punktet..


    C
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det står to timer i vilkårene, men litt uklart om det regnes som godt bok i alle tilfeller.

    Jeg ville regnet 2,25 timer + MCT/siste innsjekk.

    På OSL gir det ca 3 timer.
     
    Chrisbgg liker dette
  14. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om denne tråden er gammel, syns jeg det der bedre å dra den frem fra glemselen enn å opprette en ny tråd.

    Jeg og en kompis hadde planlagt å reise sammen til Fort Lauderdale nå etter påske for å være med på Tortuga Music Festival, en country-festival på beachen i Fort Lauderdale.

    Jeg tok på meg jobben som reiseleder og booket reise og overnatting. Brukte en SAS AmEx Premium CT jeg hadde liggende og booket OSL-EWR og ORD-CPH-OSL i SAS business, tilslutningsfly til og fra Miami og overnattinger.

    I desember ble min medreisende utsatt for en ulykke, og etterhvert så vi at han ikke ville være kommet langt nok i rekonvalensen til å delta på reisen. Men legeerklæring og annen dokumentasjon i hånd henvendte jeg meg til DnB som har reiseforsikringen i kortet.

    Etter et par ukers venting på behandling av saken ble utfallet at de dekket alt vi ikke fikk refundert når vi kansellerte flybillettene til min medreisende. De dekket min medreisendes andel av hotell, vi planla å dele twin-rom. Og jeg fikk erstattet 50.000 tapte EB-poeng med kr. 3.794,-.

    Det eneste de ikke erstattet var kosten for festivalpassene. Nok jeg på sett og vis kan skjønne. Min medreisende har opprettet sak på dette mot sitt forsikringsselskap som skal erstatte forhåndsbetalte billetter til arrangementer.

    Alt i alt er jeg meget fornøyd med utfallet da alt jeg tapte i denne forbindelsen var selskapet av en god kompis som ikke kunne delta.
     
    DanH, Logiflyer, Skinnes and 6 others like this.
  15. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan klarte du å tape EB poengene? Er vel fritt fram å kansellere/endre en CT og få igjen poeng/avgifter?
     
  16. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en CT opptjent i 2016, siste frist for endringer var 15. jan. 2018. Etter den datoen vil poengene gå tapt. :(
     
  17. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde det var CT'en som gikk tapt, ikke poengene (forutsatt at de ikke er 5 år gamle og du ikke er EBD)?
     
  18. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene ble ikke refundert ved kansellering av billetten til min medreisende. Kun skatter og avgifter. Var det jeg fikk beskjed om fra SAS.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en god deal :)
     
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Synd å måtte reise alene og jeg ville foretrukket å få tilbake 50k poeng, i stedet for cash. Men alt i alt er jeg meget fornøyd med utfallet av saken.
     

Del denne siden