Det virker slik, har en reise hvor det er 38 timer til avgang og appen melder om 14 timer til innsjekk åpner.
Før fikk man notification 23 eller 24 timer før, men kunne som regel sjekke inn fra 36 timer, men jeg lurer på om appen sier fra litt tidligere nå..
Du kan som alltid sjekke inn 36t før avgang,på sekundet. Bare fint for oss flynerder at allt offentlig info fra sas opplyser at det er 24t før.
Det er noe Norwegiansk/Ryanairsk over slike skjulte avgifter. Det hører ikke hjemme i business. I alle fall ikke med slike priser.
Desverre har dette smittet over fra Norwegian og Ryanair til fullserviceflyselskapene Det er ikke bare SAS som tar betalt, selv i business
Kan legge til et datapunkt her: Bestilte (fra PC) bonusreise for familie. De har ingen status, jeg har gull. Valgte ikke seter siden det kostet ekstra. Så hentet jeg frem bookingen igjen på PC og da kunne jeg velge seter gratis. Fint lite smutthull isåfall.
Det er pga denne antar jeg, når det ikke er gratis, har jeg pleid å få det til ved å ringe inn og be konsulenten legge det inn manuelt. Som med mye annet, er det endel konsulenter som ikke vet hva jeg snakker om... https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/seating/pre-reserved-seat
Nå kan en del bedriftskunder igjen reservere sete gratis i Plus og Business når reisen er booket gjennom SAS for Work.
Fint det, for noe som i utgangspunktet er veldig lett å oppnå. At SAS krever noen kroner for setevalg er etter min mening helt rett når statusen er så lett og oppnå. De må jo finne noen måter å overleve på..
Minimum 500kr per vei for businessbillett til gjerne 15.000kr/vei føles uansett feil for dem uten status. At de beste setene har avgift er ok, SAS kjører på hele kabinen. Det kunne de lagt inn i billettprisen heller.
Alt dette var jo der fra før på TP/PAYG. Ikke imponerende. Potensiell rabatt er høyere, men sikkert gradert i trappetrinn avhengig av hvor mange 100k bedriften bruker hos SAS.
Er EBD og har en kommende reise innenriks på full flex hvor jeg får opp at jeg må betale når jeg velger sete? Enda flere forbedringer?
Har nok falt ut en plass i systemet. Har skjedd en del ganger her også. Ser ut som medlemsnummeret ligger inne, men er en bug i IT-systemet en plass. Kundeservice har fikset det.