Du kan chatte med kundeservice og be de legge inn ditt EBD/G-nummer som FQTR på innlandsflyvningen. De pleier å glemme dette når man legger til legs ved å ringe inn.
Planlegger en tur til Tokyo, SAS skulle ha 31 000 for flybillettene på business pluss 2500 for setereservasjon. ANA via MUC skal ha 35 000 inkl setereservasjon. Jeg kjenner at jeg blir så muggen over dette setereservasjonsgebyret at jeg heller velger å kjøpe flybilletter fra et annen flyselskap selv om det koster 1500 kroner mer. I tillegg er ANA i riktig allianse . SAS er fullserviceselskapet som er wannabelavprisselskap.
Du har åpenbart ikke flydd mye biz med europeiske selskap de siste årene. Flertallet tar nå betalt for setevalg, også i biz. NB, hvis du først skal fly med ANA, fly fra LHR. Da får du The Room.
Online innsjekking og setevalg: Jeg har en booking (SAS business) til Tokyo fra Oslo via København med nattstopp i København. 1. Har noen erfaring med når det åpnes for gratis setevalg på longhaulsegmentet i et slikt tilfelle? Vil jeg kunne velge sete CPH-HND 30 timer før avgangen fra Oslo? Eller må jeg vente til 30 timer før avgang CPH? 2. Sete 9A og 9H er som regel alltid blokkert. Potensielle infants? Regner med at disse som regel åpnes opp ved innsjekk?