SAS bonusbillett på utreise og vanlig billett på hjemreise

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kjellv, 26. febr 2026 kl 18:19.

1. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hoppet på en SAS biz bonus til BKK. Har fulgt godt med de siste ukene på mulige returbonusbilletter, men det er helt dødt. Lurer derfor på kombinasjon av bonusbillett og vanlig billett.

Er det mulig å bestille bonusbillett på utreise og vanlig billett betalt med penger for hjemreise?

Jeg kontaktet SAS via gullmailen. Viste til prisingen og spurte om det var mulig å bestille vanlig returbillett og ikke den dyre enkeltreisebilletten. Jeg ønsker jo så gjerne å reise med dere og ikke konkurrenten, og jeg ønsker jo kun å gjøre dette til en tur-retur!

4985,- for returreise BKK-BGO dersom den bestilles som retur på en vanlig tur-retur
    5796,- for utreise BKK-BGO dersom den bestilles som tur på en vanlig tur-retur.
    21734,- for BKK-BGO som enkeltreise uten retur

Dette er hva jeg fikk til svar:
    Jeg skjønner dessverre ikke dette. Etter hva jeg kan se så kan man velge poeng+penger, men må da velge vanlige billetter for penger og så i siste trinn velge å betale (deler av) prisen med poeng. Man får altså ikke bestilt noen bonusbillett på denne måten?

2. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Fungerer visst ikke for meg å laste opp vedlegg/screenshots nå, men dette kommer opp når jeg velger knappen kundeservice vaser om:

Betal med Eurobonus points + cash

Nå er det enda enklere å spare på din neste reise ved å betale deler av reisen med EuroBonus-poeng. Slik fungerer det:

• Sørg for at du er logget inn på EuroBonus-kontoen din
      • Når du søker etter reisen din, velg 'Betal med NOK'
      • Når du betaler, velg 'Bruk EuroBonus points + cash'
      • Flytt glidebryteren for å velge hvor mange poeng du vil bruke, og klikk 'Bekreft'

Kunne gjøre om prisen eks avgifter da jeg prøvde. Ca. 125k poeng for 7,5k kroner i fratrekk.

3. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,577
    Bonuspoeng:
    293
    Ta bonus business ut og noen andre på returen er vel det «enkle» svaret

4. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    53
    På nettsiden kan du kombinere bonusreise en vei og revenue betalt med poeng andre veien. Jeg klarer ikke å se at det skal være mulig å kombinere bonus med revenue betalt med penger.

Du kan kombinere SAS-bonusbilletter med vanlige billetter for poeng i samme bestilling.
    https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/poengtabell

Del denne siden