SAS BUSINESS (2x seter ble endret uten mitt samtykke lovt å klage?)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SVG_flyer, 10. jan 2018.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Hei, jeg sjekket nå en reise jeg bestilte for min mor og kone i business hos sas på første rad, og det ble nå endret lengre bak. Setereservasjonen ble valgt fra første dag ved bestilling, har de noe rett til å klage? Reiser i morgen tidlig. Takk for tips..

2. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,331
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sjekke med SK... Hadde du valgt sete på rad 1 er vel det bassinet-sete på longhaul...kan være derfor...?

3. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker at det er lov til å være misfornøyd, da du tross alt velger disse setene etter dine preferanser. Men at det kanskje blir litt i overkant å bruke energi på en klage....
    Om de i tillegg ikke lengre fikk sitte ved siden av hverandre, ja da hadde jeg nok klaget. (men da er det best å klage der og da, så SAS har en sjanse til "å rette opp")

4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Flygningen er SVG-CPH i plus og CPH-ORD i business. Altså reisen i plus fra stavanger til københavn ble endret. Kan dette ha noe med endret flytype?

5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sjekket flytype opp mot setevalg på sas.no og seatguru?

Nå er det vel flyselskapet sinn rett å flytte på passasjerer selv om de gir oss retten til å velge sete i forkant.

Spørsmålet er vel om det har så mye praktisk å si, på en kort flyvning.

Mener du det er viktig så håper jeg du har ringt sas allerede.

6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Vi så det faktisk nå nettopp, inmorges var det helt ok. Skulle bare dobbel sjekke at alt stemte men så så vi endringen.

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,762
    Bonuspoeng:
    350
    Om de har hatt sete 1ABC kan det være at det er byttet flytype siden de har blitt flyttet. SAS har mange fly som ikke har rad 1ABC og da mister de så klart de setene om det blir byttet fly. Men CPH-ORD fikk de beholde setene?

8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    SVG-CPH er med crj900. Skulle vært med cityjet men nå står det cimber. Helt sikkert derfor. CPH-ORD står fortsatt slik det bør være. Som ccurrahee påpeker så er ikke svg-cph lang tur, men igjen av prinsipp så bør man få samme plass selv det er en annen type fly, og bare flytte de andre et hakk bak, i stede gir de vekk reserverte seter til dem som ikke faktisk hadde plass der. Mest av alt som irriterer er det at du har business billett og igjen så betyr det ikke noe som helst, hvertfall for SAS.

9. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke orket å bruke energi på dette, men det er bare meg...

Chrisbgg, Edin, Henrik and 3 others like this.
  10. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,640
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg opplever med jevne mellomrom at flyselskap endrer forhåndsvalgt sete uten varsel. Det gjelder både SAS og andre selskap, både i economy, eco plus og business. Men så lenge man fortsatt får sitte sammen med reisefølget ville jeg ikke brydd meg, i alle fall ikke på en kort flyging.
    Hadde man derimot blitt flyttet til et inneklemt midtsete i feks sas plus på longhaulflyging ville jeg trolig sett annerledes på det.

11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde brukt ca like lite energi på seteendringen, som jeg bruker på dette innlegget.

De er i sin fulle rett iht vilkårene, og det er en times flight.

Insomnia4u liker dette
  12. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,228
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg skulle brukt kalorier på å ergre meg over hver gang sas har flyttet rundt på meg hadde jeg vært kjempeslank. Kanskje jeg skal begynne med det?

Ting skjer, det er en del av det å reise, så jeg ville spart frustrasjonen til det skjer noe som er verdt å hisse seg opp over.

13. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    #SASdietten
    - fordi lavkarbo bare er sååå 2017

DanH, Angie, Sykkelthor and 2 others like this.
  14. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,557
    Bonuspoeng:
    93
    Cimber har noen maskiner hvor du går inn bak i kabinen og det er lasterom mellom kabinen og cockpit. Mulig det er en av disse. Da er plus bakerst. Hvis du skulle beholdt setene foran ville du vært i go og måtte spassert gjennom hele kabinen for å komme dit.

Fredrik81 liker dette
  15. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    På SVG-CPH hadde jeg ikke hevet øyebrynet engang. Det betyr forholdsvis lite

magnusant liker dette
  16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man er flyttet to rader i Plus på en så ubetydelig strekning som SVG-CPH og fremdeles får sitte sammen, så ville jeg latt det hele være. Hvis man er flyttet fra foran til bak i flyet, så er det nok, som du antyder over, flybytte.

Jeg har derimot selv blitt skilt fra reisefølge på samme PNR og plantet i midtsete på strekninger som CPH-BLQ og ARN-FCO, noe jeg har tillatt meg å irritere meg over.

Xflipper liker dette
  17. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Står vel også faktisk på SAS.no at setevalg ikke kan garanteres... Men sender du en klage kan du jo være heldig å få noen poeng.

Del denne siden