Må starte med at beklager hvis jeg har lagt dette til på feil lokasjon, fant ikke noe som passet.. Tenkte en tur/retur OSL-BKK før årsslutt. Skal betale med cash for turen. Som de fleste synes jeg biz er behagelig, og tar meg råd til dette en av veiene. Så til spørsmålene. Ville dere tatt biz ned, eller hjem igjen? Ville dere tatt Thai med econ og biz en vei hver, eller SAS med premium og biz? Har fått testet SAS biz tidligere, og synes det var relativt bra. Prisene er ca likt, så det trengs ikke tas med i "beregningen". Tenker jo at thai har en liten fordel med direkteflight, men liker CPH så ingen problem med mellomlanding der med SAS. Tenker også at biz med thai hjem, og da lounge på BKK kan være noe å oppleve? Tanker/erfaringer med det? På forhånd, takk!
Skal ikke mene om hva som er riktig og bedre produkt, men jeg hadde i alle fall tatt dette til betraktning: Biz med SAS på long-haul vil jo også gi betydelig med både bonus- og nivåpoeng. Hvis det er av behov/interesse.
Jeg har reist med begge og vil nok mene at SAS er den mest behagelige skyssen, selv om Thai har hevet seg fra "husmannsbusiness" de siste årene. Når det gjelder lounge på BKK så har SAS avtale med Singapore Airlines om loungetilgang og den synes jeg er en av de bedre loungene der.
SAS Premium over eco alle dager for min del iallfall. Bare pass på å ta nok fra tralla første gang, den går (overraskende) rask tom
Flytidene på vei til BKK er ca like, men returtidspunktet er veldig mye bedre for Thai. Får en hel dag siste dagen, istedenfor kun frokost og rett til flyplassen. Kveldsfly med flat seng og så våkne direkte på OSL er ganske perfekt synes jeg.
SAS Premium over økonomi en hvilken som helst dag. Hvorvidt du velger business på vei ned eller opp ville for meg blitt bestemt av om jeg trengte å gå rett på jobb etter hjemreise, eller om du kan loffe avgårde inn i juleferien med jetlag. Rett på jobb = business på vei hjem. Ellers, bare for å tenke i overkant kreativt, ville jeg også sjekket Singapore Airlines for å se om pris og flytid gjør det mulig å forsvare et ekstra hopp via SIN, for da får du et serdeles hyggelig produkt samtidig som du kan tjene bonuspoeng. Det kan du jo selvsagt med SAS også, men SQ løper i ring rundt SAS hva kvalitet angår.
Ja, det er det da.. men liker faktisk å bare ta frokost og rett til flyplassen. Men å våkne 07 på OSL etter å ha ligget horisontalt må jeg si er veldig fristende..
Ja nei, aldri tatt hverken premium long haul med SAS eller econ med Thai, så har liksom ikke noe forhold til de produktene. Går ikke rett fra fly til jobb, så det vil ikke bli noe problem. Så dessverre ut som Singapore Airlines blir i overkant dyrt
Takk for alle innspill så langt! Leser det som at det egentlig er litt smak og behag, men komboen premium+biz på SAS er hakket bedre enn econ+biz på Thai. Ettersom jeg ikke har noe særlig preferanse på direkte eller med stopp i CPH, og ikke noe behov for en "ekstra" dag i BKK pga bedre avgangstider på Thai, heller det nok mot SAS, selv om jeg sikkert angrer på at jeg ikke våknet 07 på OSL etter noen timer horisontalt på Thai biz
Nattflight i biz direkte til OSL er ekstremt behagelig, til tross for at jeg synes Thai leverer et utrolig dårlig både hard- og softprodukt på den ruten.
Vil du si at det veier opp såpass at du hadde valg Thai econ ned, biz med nattfly hjem, over SAS premium ned og biz hjem (eller motsatt, biz ned, premium hjem)? Minner om at jeg ikke skal rett på jobb, så har nesten to dager å "komme meg på" uansett når jeg kommer hjem
Jeg hadde tatt dagflyvningen med SAS i Biz/Prem Eco, men det er mest fordi jeg digger å sitte på flyet og nyte tiden i våken tilstand som en ekte nerd SAS Premium Eco slår meg som mye bedre enn Thai Eco, men har bare sett begge produktene. Vant oppgradering for 26k poeng fra SAS Prem Eco til Business da jeg egentlig var fult forberedt på å teste det ut! Det så veldig nice ut det også da så hadde vært fornøyd der også på dagtid.
Føler jeg heller litt mer mot SAS Prem/Biz also.. kanskje slenge inn ett lite bud på upgrade til biz også Takk for innspill
Usikkker på konfigurasjon Thai kjører på denne ruten, men jeg har reist Thai business noen ganger på andre ruter og det er 100% at jeg ville valgt SAS over Thai utifra de erfaringene jeg har.
Nei, det trenger det ikke å være. En mulighet kan jo å sjekke om du ikke får bestilt SAS Premium Økonomi ned og Thai Biz hjem? Da får du det beste av begge verdener
Thai biz hjem blir dessverre dyrere enn biz ned og premium hjem med SAS rundt de datoene jeg tenkte.. men takk for forslag!
Eco ned, business tilbake. Jeg slår ett slag for TG over SK. Jeg liker produktet bedre, men det er vel litt smak(TG) og ubehag(SK)? Hovedgrunnen for min del er crewet, SK er alt fra helt fantastiske til begredelige hvor TG er konsekvent OK+.