SAS EMBRAER 195 - IKKE LOV MED BARNEVOGN LENGRE

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av paramberg, 03. febr 2026 kl 08:24.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,115
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en kjedelig hendelse her for litt over en ukes tid siden.

Det viser seg nå at å ta med seg kabingodkjent babyvogn det være seg Joolz Aer, Stokke Yoyo m.m ikke er lov å ta med inn i flyet. Det tilbys heller ikke delivery at aircraft slik det gjøres på CRJ fordi bakkepersonal på feks OSL ikke kan prioritere å levere barnevognen ved gate/flydør.

20x20x100 er godkjent mål på barnevogn i Embraer fra nå av.

Med tanke på at det er veldig mange flyvninger som gjøres nå med Embraeren og flere skal det bli er dette veldig uheldig.

Vi skulle reise TRD-OSL-LHR-SIN-HKT hvor barnevogn er noe vi MÅ ha på en slik tur.

Sto lenge og diskuterte med gateagenten for har aldri opplevd det før, men han sa det var nye regler som nettopp var kommet. Diamant eposten bekrefter også det.

Løsningen hans var å sende vognen hele veien til slutt destinasjon. Heldigvis hadde vi 2,5t i OSL så fikk hentet den ut der istedenfor.

Men dette er ekstremt dårlig om de ikke fremover kan tilby delivery at aircraft ihvertfall på embraer flyvningene når man har connections.

IMG_1816.jpeg

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,735
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig spesielt å nekte barnevogner som oppfyller standard mål for kabinkoffert i sammenbrettet tilstand. Fra Salesinfo:
    Screenshot_20260203-082751.png

3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,115
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig!

4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,455
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kom helt tilfeldig over den infoen på Salesinfo ganske nylig selv, men har ikke sett det formidlet i noen andre kanaler ennå.

Vi har også en "kabingodkjent" barnevogn, men den passer ikke i hattehyllen til CRJ. Den passer derimot perfekt foran under setet. Jeg slo meg til ro med at jeg bare kunne levere den ved flydør, men ekstra kjedelig hvis det ikke er en mulighet heller.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
  6. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,311
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har en Bugaboo Butterfly 2 som kommer med et svart trekk som gjør at den ser ut som en anonym ryggsekk. Den går ikke i hattehyllen på E195, men det gjør jo knapt vanlige kabinkofferter heller. Jeg klarte heldigvis å kna den ned under setet. Spent på om SAS kommer til å finne på å nekte å ta den med inn i flyet hvis de ikke ser at det er en barnevogn - så får jeg heller slå meg til ro med at det ikke blir noe rad 1 fremover.

Del denne siden