Jeg har det utelukkende for å holde familien med lounge. Med ett ekstra gratis Platinum og to ekstra gullkort har alle lounge uten kostnad, og mulighet til å ta med gjester. Spesielt nyttig da datteren min studerte i utlandet og reiste mye med lavprisselskaper. Jeg har også noen gratis besøk med Saga og Loungekey, men det kan ikke deles på samme måte. Jeg tror heller ikke du får kjøpt Priority Pass med ubegrenset gratis tilgang til lounge for deg og gjest som du får med PP via Amex Plat, selv ikke med den dyreste avtalen (som koster omtrent det samme som Amex i seg selv). Jeg har selv brukt det mye på flyplasser der *A ikke har noe tilbud. Ser ikke for meg at det endrer seg til det bedre i ST.
Poengene gir jeg fullstendig beng i ettersom de har så elendig konverteringsrate. De står bare og hoper seg opp uten at jeg helt vet hva jeg skal bruke dem til.
Hotellfordelene har jeg også brukt noen ganger, men ikke i en slik grad at det forsvarer kostnaden med kortet.
Det siste er dinner for two som jeg bruker å la barna benytte med en venn annenhver gang, men siden jeg føler jeg må spandere en flaske vin også, er ikke det spesielt god butikk for meg
Så med mindre du har behov for utvidet loungetilgang så ville jeg aldri gått for det.
Last edited: 05. sept 2024