Hva gjelder navn så syns jeg det er bra at de endrer Ø til OE. Jeg har med vilje hatt OE istedenfor Ø selv for å unngå problemer med billetter til USA bestilt på sas.no.
Gave ja. Men hadde det vert opptjent status og jeg hadde oppnådd det ila juni f.eks, ville jeg fått kortet til 2019 uansett.
Okai, du vinner. Men på appen og nett da, der står det med Ø. (hun som bestiller billettene mine skiver OE eller Orjan... så det gjør ikke noe, men bare litt rart syns jeg, at de skal bytte på en plass og ikke på de andre)
Her tror jeg SAS driver med noe rart igjen... Fikk nytt EBkort i posten i forrige uke. Navnet stavet med Ø og grace periode som tidligere...
Det er jeg enig at er merkelig, det kan jo være en tilfeldighet ved at for eksempel maskinen som lager kort ikke har æ, ø og å. Høres rart ut, men ikke umulig.
Meget rart. Var det opptjent eller gave? Kan hende de kutter ut grace på gave? Bør ikke være slik da...
Fikk gavegull i mai, og mottok kort tid etter både MC og Amex med utløp 08/18, altså tilsvarende opptjeningsperioden. Forrige gang jeg fikk gavegull, var gyldigheten til november. Nå nylig, etter en omtalt hendelse i pinsen, fikk jeg nye kort, da med utløp 11/18. Da hadde jo systemet trodd at jeg var kvalifisert via grunnpoeng, så ligger nok et skille her ja. Ei venninne som mottok gavegull nå i juni (nytt eb-medlem), fikk nettopp kortene i posten. Gyldig 2 år. Ingen 3 måneder grace.
Det er i alle fall et svar. Og egentlig greit at de som flyr seg til status får 3 mnd grace og ikke de med gavegull?
Nja. Likt for alle(?) Jaja. Jeg har kortet til 2019 da. Så får se om jeg opprettholder det... hvis ikke får jeg Soft landing til gull(?) eller??
Poenget er vel at siden det kan ta tid å få kreditt om man flyr på slutten av perioden så skal man slippe å droppe ned mens man venter. Ergo ingen grunn til å behandle gull forskjellig.
Soft landing til gull ja, så i ditt tilfelle vi du ikke lide noen nød i disse tre månedene etter nedgradering. Dvs. du får dekket basale behov som fasttrack og lounge, mens gratis drikke i Go må du greie deg uten..
Jaja. Skal klare det. Håper jeg klarer å fly meg til diamant iløpet av den perioden jeg er gull Men jeg er glad jeg har kortet til 2019! Klager ikke på det. Skal SAS OGSÅ slutte med Smart Pass?? Jeg får ikke bestilt det...