Hei, Jeg er vanlig Basic-medlem, men har spart opp en del vanlige poeng de siste årene gjennom Amex og SAS Mastercard. Til sommeren har jeg sagt til madammen at jeg ønsker å ta en uke fri tidlig på sommeren og reise "over dammen" med noen kompiser for å se fotball-VM. Som familiefar reiser jeg ikke så ofte på tur lenger, så denne gangen ønsker jeg å fly business class. Jeg oppgraderte derfor abonnementet mitt på AwardFares og la inn søk fra Europa til Nord-Amerika, Mexico og Canada. Jeg ser dessverre at det kun er tre tilgjengelige businessbilletter i perioden 12.–27. juni. Antar dette skyldes at mange ønsker å reise over på denne tiden? Det er jo godt innenfor 330-dagersgrensen for billettslipp nå, så jeg lurer på: Til dere som har erfaring med dette – er det sannsynlig at flere bonusbilletter vil dukke opp mot slutten av juni etter hvert? Jeg vurderer også å bruke en Companion-billett. Fungerer den i så fall i SkyTeam også? Er dette et tilfelle der jeg bare må gi opp drømmen, eller har dere tips til hvordan jeg bør gå frem de neste par månedene, særlig når Norges kampprogram blir offentliggjort? Jeg har og en drøm om å fly A380 og 747. Å fly disse hadde vært en gedigen bonus. Tar imot alle råd med stor takk – både når det gjelder når det er lurt å bestille, og hvilke erfaringer dere har med tilgjengelighet av bonusbilletter. Generelle tips til sjansene mine og hva jeg bør gjøre fremover settes også stor pris på! Mvh Sverre
Du kan bruke CT ja. Jeg ville booket billetter til en hub. Feks Atlanta, NY, Chichago etc. så kjøper du innenriksbilletter senere ift hvor norge spiller eller legger på bonusbill. hvis det finnes. Virgin har hatt en del ledig til usa. Kan godt bli mere ledig fremover. Søk fra LHR, MAN, AMS, CDG, CPH.
Skjønner. Det kan jeg leve med. Hva med vanlig bonus business, tror du og det vil dukke opp mer av disse fremover?
Kva meinar du med vanleg bonus business? Det einaste alternativet for å oppleve desse maskinene er Lufthansa. Dei opererar begge typene TATL (transatlantisk).
Er det bare meg eller er det helt skrapa for SAS-bonusbilletter våren-sommeren 2026, spesielt fra Nord-Norge og ut i Europa? Jeg har aldri opplevd så dårlig tilgjengelighet som det har vært det siste året. Vurderer sterkt å kutte ut Eurobonus til fordel for Norwegian Reward, spesielt siden Widerøe nå har byttet bonusprogram. Jeg har samlet Eurobonuspoeng i 15 år og har de 3 siste årene hatt gullkort. Jeg har samlet opp mye poeng, men hvis man som familie med skolebarn ikke får brukt poengene til noe fornuftig lenger, er det jo ingen vits med det heller.
Finne bonusbilletter til USA under fotball VM tror jeg du bare kan glemme. Men søker du litt i forumet her finner du masse inspirasjon til andre muligheter til å komme deg til feks USA på bonusbilletter. Så velg deg heller en annen periode av året til å få oppleve det.