SAS får nytt inflight-magasin: Scandinavian Traveler

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 30. okt 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Magasinet har premiere 1. november, men vi kan allerede nå gi dere en sniktitt her :)
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    "Om vi virkelig forsøker, hvor mye reklame kan vi få inn i et helt vanlig inflight-magazine?"

    Bortsett fra navnet er det vel det samme som det gamle magasinet, eller misser jeg noe?
     
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @KristianSk, har du ikke lest om nedgangen i annonse-salg i trykte medier,
    Gjelder vel ikke akkurat in-flight magasiner, hvor regelen er 12% redaksjonelt, 28% egen reklame, 50% solgt reklame og 10% info om flytyper, kart, BOB-vogner osv....
     
    KristianSk liker dette
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  5. VC-10

    VC-10 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Dette er toppen av lavmål. Det er utrolig at SAS som skal være et seriøst selskap kan tilbyr dette til sine passasjerer.
    Spørs om dette ble siste utgave av Scandinavian Traveler. Skal dette fortsette, må SAS legge seg veldig flate, beklage og sørge for at redaktøransvar ligger i selskapet slik at slike overtramp ikke skjer igjen! Er det overhodet ansvarlige som har tenkt en fornuftig tanke rundt denne utgivelsen?
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig, dette er ikke bra. Antar det er outsourcet redaksjon som har gjort dette stykket arbeid, men SAS sitter med det endelig ansvaret her..
     
  7. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Som om ikke SAS har nok utfordringer for tiden. Dette er faktisk ikke til å unnskylde etter min mening, og er jevngodt med forsøk på kommersielt selvmord. Tormod Sandstø, presseansvarlig i SAS, påstår de ikke har en politisk agenda. Skaden er allerede skjedd, og inntrykket folk bør/må sitte igjen med er det stikk motsatte, og for et flyselskap som SAS, med langvarige, store utfordringer ellers, er dette svært uheldig for å si det mildt. SAS er nødt til å sørge for at dette faktisk får alvorlige konsekvenser for de ansvarlige, ellers vil nok dette henge ved lengre enn godt er.

    Man kan faktisk ennå finne en elektronisk versjon her (helt utrolig at den ikke er fjernet) : https://scandinaviantraveler.com/sites/default/files/st1412_webb.pdf



    Snacky
     
    Last edited: 06. des 2014
    wilhelm liker dette
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Å påstå at SAS har en politisk agenda her, faller på sin egen urimelighet. Magasinet er laget av svensker, og svenskenes politiske virkelighetsoppfatning skiller seg drastisk fra den norske. 'Lack of cultural sensitivity' er vel egentlig nøkkelordene her. Imidlertid burde artikkelen ikke vært publisert i kraft av at den inneholder politisk innhold, men jeg vil tro at den glapp igjennom pga sin historiske vinkling.

    Hele historien er urteit og flau for SAS, og historien skulle aldri vært i denne blekka, men etter min mening en storm i et vannglass. I morgen er det Farmen som er viktigst igjen.
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dessverre :( Finalen var forrige søndag.

    Men kjenner vi markedsavdelingen til SAS rett, så kommer det sikkert ett eller annet vi kan harselere med til uka uansett.
     
    Trety, vegardg and LN-MOW like this.
  10. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Magasinet er fortsatt tilgjengelig på nettsiden. Amatørmessig og inkompetent informasjonsavdeling! Merkelig av SAS å begynne med slik type "journalistikk" - de er like flinke til dette som å drive flyselskap...

    w
     
    Snacky and Kjakan like this.
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Virkelig et overtramp av SAS, og en elendig unnskyldning presentert av Tormod Sandstø, som jeg personlig mener har gjort en særdeles elendig jobb de siste ukene. Flaut for både han og SAS.
     
    vegardg and Snacky like this.
  12. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Scandinavian Traveler er nu igen tilgængelig i app'en uden den kontroversielle artikel.

    Iflg. mine kilder, så er man pt. ved at trykke et nyt magasin uden artiklen, som skulle distribueres til flyene onsdag i denne uge.

    Annoncørerne forhandler p.t. om kompensation....
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Neida.. Skal være saklig, men Sandstø har gjort en særdeles lite god jobb etter min mening.
     
  14. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Synes dette ble blåst langt ut av proposjon. En artikkel som dette burde ikke stått i et 'stollommemagasin', men det er etter min mening blåst opp langt over det som var nødvendig. SAS må gjerne beklage at artikkelen sto på trykk, men å beklage innholdet blir å uttrykke en politisk mening, og det er ikke noe et firma som SAS (eller andre for den saks skyld) bør gjøre. SAS ble nok tatt på sengen av engasjementet, men nå tror jeg det er klokest å legge ballen død.
     
    Storg and SASlovah4evah like this.
  15. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Vi skulle kunna starta "Finn månadens fel i Scandinavian Traveler"

    I bring you February
     

    Attached Files:

    AndersB and Islending like this.
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det var en del (flaue) faktafeil der ja!
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel check-in.dk som skrev artikkelen og blandet inn litt thinkful wishing
     
    AndersB liker dette
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, de nye journalistene sitter på info fra SAS ruter pre-2011. Så det var jo riktig for 4-5 år siden..
     
  19. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo tragikomisk.....
     
  20. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal se at de i nesten nummer annonserer at CPH-SFO skal starte opp i fremtiden :rolleyes:
     

Del denne siden