SAS - Familiekonto endres

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av MIkrovegas, 24. mars 2016.

  1. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er vel ikke knyttet til poeng som opptjenes på reisen men om budet vektes ihht. status (dvs. ganges med 1.3 eller hva det er for EBD). ....svaret på det tror jeg er at det IKKE gjør det.

    Siden funksjonaliteten ser ut til å være slik at du må logge inn med en ny EBkonto for å bruke poeng fra denne så skulle jeg tror "bud boost" eller manglende sådann også henger sammen men denne kontoen.
     
    Fredrik81 liker dette
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jeg bommet på svaret :( Leste ikke teksten godt nok. Vil også tro at poengene vektes etter den kontoen de kommer fra og ikke status personen som mottar oppgraderingen.
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Så da gjelder det å ha gitt bort gullkortet til kona (eller mannen) - så status også slår inn når den kontoen benyttes ;)
     
    Fredrik81 and Guden like this.
  4. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke noe godt nytt! Jeg mener at de bør vektlegge personen som reiser. Men vi får se, jeg brukte kontoene til barna på oppgradering på en tur om 14 dager, så vi får hvordan de vektlegges, når jeg er EBD og de bare EBS...
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har lagt inn EB nummeret på turen allerede, så er jeg nysgjerrig på om poengene trekkes fra deres konto om 14 dager eller din egen.
     
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    De roter vel ikke til når man har switctet konto... håper jeg. :p
    upload_2017-10-25_11-27-51.png
     
    drsyk liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Som sagt tidligere så hadde jeg problemer med Classicsiden(februar), så mulig det ikke er samme problem nå.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har hørt om det skjer noko med SAS Familiekonto? Hausten 2017 er liksom litt over, driv og lurer på om eg skal få eit Amex plat på fruen og borna får snart masse poeng, og då hadde familiekonto vore gull!
    #adreamofspring i 25 blå.
     
  9. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Venter også utålmodig på dette. Synes forklaringen om at det er en teknisk utfordring er utrolig tynn, mistenker at det heller ligger noe annet bak her fra SAS side.
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos familiekonto: Jeg lyktes etter ørten forsøk omsider med å opprette EB-konto for poden, og er nå i sving med å retroregistrere et knippe flyvninger vi hadde i dagene før innmeldingen omsider gikk gjennom. Dette var to t/r-turer kjøpt i SAS-appen, men problemet er at billettkjøp i appen blir registrert som poengreiser. Dermed får jeg ved forsøk på retroregistrering beskjed om at "Rabattert billett, helt eller delvis betalt med EuroBonus poeng , er ikke gyldig for inntjening". Dette er jo bare tull, men det synes ikke å være noen vei rundt det i den automatiske retroregistreringen. Noen som vet hva å gjøre for å få poengene registrert?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det ultimate mareritt er å bruke ebretro....
     
  12. MCG1976

    MCG1976 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Heisann.
    Er to barnsfar, og reiser ca.3-4 ganger I året (en gang lang-haul til Thailand el.tilsv)
    Alle familiemedlemmer har en eurobonus konto hver.
    Har hørt to forskjellige ting
    1) Det finnes en mulighet for å opprette en familiekonto (dvs. et kort, 4 medlemmer)
    2) Dette finnes ikke lenger.

    Kan dere være så snill og hjelpe meg her?
    Helst med link om mulig.... :)
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg går for svaralternativ 2.

    Familiekonto skulle bli lansert i høst. Ett eller annet år.
     
  14. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    4,288
    Bonuspoeng:
    113
    Er nevnt nå igjen i seneste "scandinavian traveller". Skal komme i løpet av 2018, men fortsatt ingen eksakt dato....
     
    Shyneno liker dette
  15. Olsen_1988

    Olsen_1988 Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Shyneno and LNAND like this.
  16. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Interessant med pooling av poeng. En annen interessant detalj i videoen er at det blir enklere å finne bonusreiser, ikke bare med SAS men også mulighet til å booke bonusreiser med Star Alliance partnere. Snakker vi mulighet til å booke CT med *A selv på sas.no? Jeg tror det ikke før jeg får se det... :)
     
    Shyneno, indahla and Cforoe like this.
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,675
    Likes mottatt:
    6,663
    Bonuspoeng:
    183
    Wist: "Det vil også gi mulighet til "pooling" av poeng."
    Journalist: Hva innebærer det?
    Wist: "Forskjellige medlemmer kan slå sammen poeng, for å bestille bonusreiser, for eksempel."

    Det trenger jo ikke nødvendigvis bety at løsningen er en familiekonto.. selv om det er mest sannsynlig. En annen mulighet er at to eller flere eurobonusmedlemmer som reiser sammen kan bruke poeng fra begge kontoene til å betale samme booking.
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Blir vel som hos Norwegian.. De bruker jo tross alt samme lojalitetssystem...
     
  19. vetleh

    vetleh Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om samboere kan knytte kontoene sine sammen for å samle på en EB konto, selv med hvert sitt Mastercard? Eller tvinges man over på pointearner?
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Enn så lenge venter vi på family pooling for å samle eurobonuspoengene. I mellomtiden er det imidlertid mulig å samle opptjening fra kredittkort på én og samme eurobonuskonto, for eksempel:
    • To Shell Mastercard mot felles trumfopptjening (15 EB per 100 NOK)
    • SAS MC + PointEarner (10-15 EB per 100 NOK, avhengig av kort)
    • DNB MC + tilleggskort (15-25 EB per 100 NOK, avhengig av kort)
    • Nye SAS Amex som snart kommer + tilleggskort (15-20 EB per 100 NOK, avhengig av kort)
     
    Maggie liker dette

Del denne siden