Nei, bare auto-reply om at de "forsøker å besvare samme dag". Men nå er det jo ferieavvikling rundt om kring, så vi får se til uka.
Du skal lete lenge etter et mer robotisert cut& paste auto-reply PR bullshit svada svar enn denne: hahaha.. takk for survey linken, ble kjemperespons på den.
Hehe, de kunne i det minste ha lagd noen forskjellige versjoner av den, tilpasset ulike tilbakemeldinger og med med et snev av menneskelig opprinnelse.
Men hva skulle de egentlig svart? Jeg tror det er en god idé å gi SAS beskjed om hvorfor man avbestiller billetter, men tror ikke vi kan forvente noe annet enn svaret over eller "Det var leit å høre, håper vi ser deg ombord i fremtiden".
Men de svarer jo ikke dét engang. Ikke "vi skal gi tilbakemeldingen videre". Kun copy/paste-info om det nye programmet, som mottakeren selvfølgelig vet om - siden det er nettopp derfor han avbestilte og sendte mailen. Helt utrolig.
Forsåvidt enig, men svaret over, "vi skal det videre", "det var synd" eller ingen svar overhodet betyr like lite i min bok. Vi kan jo håpe det sendes videre til noen høyere opp i systemet, men det skjer neppe noe før det evt. gir utslag på bookingtallene...
Det kan i hvert fall ikke skade å gi SAS konkret og konstruktiv tilbakemeldinger hver gang man velger en konkurrent, gjerne "lavprisselskap", fordi man føler at prisforskjellen (i SAS' disfavør) ikke veies opp av f. eks. (elendig) poengopptjening, ombordprodukt (kjemisk renset for komfort og kulinariske opplevelser) og (stappfull) lounge.
Som nevnt har jeg ingen forventninger til at SAS skal gjøre noe basert på min tilbakemelding, men jeg hadde satt pris på i det minste å ha fått bittelitt følelsen av å bli tatt på alvor, at noen hadde lest mailen og sier at vi takker for din tilbakemelding kjære diamant kunde. For meg var det jo heller mer provoserende å få listet opp corporate PR spin på de "forbedringene" som man nå gjør. Vel, vel - livet er for kort, jeg har sagt mitt ovenfor EB. Pga reisemønster blir jeg nok EBG likevel, men av de 150K jeg bruker på flybilletter i jobben, så blir det ikke full pott på SK i år.
Av og til har vi online chat med sjefene for diverse programmer. Kunne det være en ide å invitere Nils til en chat?y
Og hvis det ikke slår ut i bookingtallene/omsetning, så er jo SAS veldig fornøyd. Dette er jo business, de vil gjøre hva de kan for å tjene penger, akkurat som DY og alle andre.
Er så flott at de fremdeles skriver at det blir lettere å bli gull- og diamantmedlem, for dette er direkte løgn.
I denne forbindelse ser jeg ikke poenget for min egen del. De har lagt om kursen og kjører med det, jeg har gitt min tilbakemelding og jeg regner med det er flere som gjør det. Har ikke behov for å høre flere bortforklaringer eller høre om de nye forbedringene (lavere EBG/D nivå og mer poeng i full flex C!! bleh etc). Kanskje det er mer interessant om 6-12 måneder ettersom hvordan ting går for dem.
Som andre har nevnt tror jeg ikke det vil komme noe fornuftig ut av en chat, men om det blir en chat hadde jeg sikkert deltatt. Nils har vel også fått tilsendt våre tanker fra denne tråden - http://forum.bonusfeber.no/threads/spørgsmål-til-eurobonus-chefen.2013/page-3
Fikk svar på Facebook i går fra "Jim" om "förrbättringar" (eller hur faan man skriver det på svenska) til EB-programmet. Merker jeg faktisk blir forbanna. Det er som å spytte oss som er fanget i EB-programmet, og som er/har vært lojale mot SAS i flere år, rett i trynet. Not cool!
Det har dessverre ikke vært noen samlet push fra oss likt det vi gjorde i 2006. Den gang fjernet SAS fuel surcharge de innførte på egne bonusbilletter på grunn av ett voldsomt press. Har mine tvil at de snur etter noe såpass omfattende, men får vi samlet hundrevis på en chat med Roald og Lindhe har vi ihvertfall gjort vårt