SAS forandrer Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jameson, 27. nov 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Med forbehold om at jeg har fått et glass vin av Sonia:

    Tviler også på at de snur på noe så omfattende. Det ville vært ganske voldsomt tap av ansikt for enkelte.

    Det er bare ubegripelig at de ikke gjorde en justering av det som ble helt feil, istedenfor å nuke et helt program. Alle med IQ høyere enn alkoholprosenten i en Ringnes skjønner at man ikke kunne få 10.000 poeng for å fly til Spania på billetter til under 2.000,-NOK. Alle skjønner jo det. Det var ikke bærekraftig

    Men at de bare kjørte over kundene sine etter å ha sloss sååååååååååå innmari hardt for å få bonuspoeng tilbake i Norge. De blåste halve poenget med bonuspoeng på innland...

    Alt dette har blitt sagt før, men jeg følte bare for å gjenta meg selv. GROMPF
     
    Last edited: 04. jan 2015
    Joachim, Islending, KainBenwi and 4 others like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vel vært en smule mindre provoserende om de sluttet og kalle det forbedringer og heller kalte det justering. Spesielt i kontakt med de som åpenbart utrykker irritasjon i forbindelse med dette..
     
    wilhelm liker dette
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    824
    Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Den arrogante holdningen og 100% feilslåtte PR-strategien er enda verre enn selve endringene. Helt ufattelig.
     
    Cecilie liker dette
  4. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Enig, det er kanskje det som har provosert mest. Kunne skjønne at SAS kutter litt i opptjeningen, selv om jeg syntes de tok i for mye - men å si at dette ikke berører mange kunder etc og kalle det forbedringer er tullete.

    w
     
  5. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Til det første er selvsagt alle enige i det, og det er der man burde gjort justeringen.

    Når det gjelder innenlands så er min (konspiratoriske) tanke at eurobonus har fungert for godt etter innføringen, og at man derfor snørper kraftig igjen på opptjening innenriks for å unngå andre former for reaksjoner fra konkurransemyndighetene. Det er i alle fall ikke mange andre gode argumenter for en slik innstramming. Selv flyr jeg ofte på bookingklasser innenlands som vil gi meg 250 poeng en vei, og ender vel nå fremover sjelden opp med å betale mindre enn 1000,- en vei når jeg skal til/fra Oslo. I den kommende uken skal jeg en tur til Bergen i bookingklasse T som koster meg kr 3154,-. Den gir meg hele 1000 poeng totalt (+gullbonus). Den ville gitt meg det dobbelte før nyttår, men selv det er jo ikke supergenerøst i forhold til prisen.
     
    SASDC8, Cecilie and GinTonic like this.
  6. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Da har jeg blitt offer for denne kuttinga, fikk etter gammel tabell når jeg fløy 30 desember. Ny tabell i Plus da jeg fløy 2 januar (oppgradert med Optiontown). Hvordan går jeg frem for å få poeng etter gammel tabell da denne bookinga ble gjort før endringene ble annonsert?
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Send mail til sas go krev gammel opptjening, her er svaret jeg fikk på mail i begynnelsen av desember:

    Om resan är bokade innan den 27 November 2014 kan man efter att resan är
    genomförd och registrerad på ert EuroBonus konto ansöka om att få poäng
    enligt tidigare regler. Ni skickar då ett mail till oss på denna email
    och efterfrågar poängen.
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Er dette gullmailen, jeg er jo Eurobonus Gullmedlem eller skal jeg forsøke å bruke ordinært kontaktskjema som svarer i teorien?
     
  9. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    ja det var gullmailen
     
  10. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Oss som ikke er gull da, hvor skal vi henvende oss?
     
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    824
    Likes mottatt:
    571
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde sendt til [email protected]. Tror den offisielt er "nedlagt" gjennom et av spareprogrammene, men jeg sendte der som EB*S i fjor og fikk svar.
     
  12. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde et overslag bare for morroskyld i går.
    Kommer til å fly ca 10 t/r innenriks i år.
    Dersom jeg booker Norwegian i stedet for SAS, og bruker de pengene jeg sparer til å kjøpe poeng hos SAS, vil jeg få omtrent dobbelt så mange poeng som om jeg hadde flydd SAS i utgangspunktet.
    Kanskje noe å tenke på for de som drifter bonusprogrammet :)
     
    ina_s, Travellingalf, SASDC8 and 11 others like this.
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Den tanken har slått meg også.

    Ville forøvrig vært svært interessant å se hvor mange som kjøper billetter i hvilke bookingklasser for å se hvor mange som reelt sett "taper" på dette.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    haha fantastisk ! :D
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,422
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    I flere uker nå har jeg fått opp "No Activity" når jeg vil se oversikten min over de forskjellige opptjente poengene I appen. Noen andre som også får dette? Altså jeg får ikke listen hvor hver enkelt flight står med antall poeng.

    I tillegg er selvsagt innloggingen til Eurobonus nede nå. Suprise Suprise...
     
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    view liker dette
  17. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det ikke spesielt mye billigere da. Stort sett er det som før med unntak av noen av de mest sydeuropeiske destinasjonene. Så akkurat noen revolusjon kan det ikke sies å være!
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig å gi "cred" når SAS fortjener det, men her er det ikke voldsomt mye cred vi skal dele ut. Bra at de senker prisen litt, men dette blir litt "polish a turd and it's still a turd".. Men LITT bra er det..
     
    Bizflyer and view like this.
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,934
    Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle bare mangle, ettersom opptjeningen ble en enkelt sone. Det var et av punktene jeg tok opp med dem også. Bra. Still a turd ja..
     
  20. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sendte mail og spurte konkret om poengberegningen på noen biletter jeg kjøpte til London i fjor, og som skal benyttes nå. Det tok vel "bare" en fem, seks uker å få dette svaret;

    "Thank you very much for your inquiry.


    You can see the old earning points chart here: https://www.flysas.com/en/us/eurobonus/point-charts/sas-points-charts/#tab4


    Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions. For more information please visit our website: www.flysas.com/en/uk/EuroBonus"

    Altså ikke så veldig oppklarende. Mailen ble sendt til den adressen som i fjor ble oppgitt å skulle brukes, for slike spørsmål.

    Jeg har opplevd kundeservicen hos SAS vs Norwegian som veldig forskjellig - i SAS' disfavør. Det virker rett og slett som om de synes kunder er noe herk. Det ligger betydelig arroganse i den organisasjonen, og deri er vel kanskje deres største problem og grunnen til at SAS kanskje er historie, i løpet av et år eller to.

    Jeg reiser ikke så veldig mye, men ville ha klart gull i år om jeg hadde holdt meg til SAS. De siste to reisene - til Berlin - har jeg booket med Norwegian, med reservasjon av plass, fasttrack og bagasje. Samlet besparelse på disse turene var over 50%, i forhold til om jeg hadde booket samme tur med SAS. I tillegg har vel blitt noen kroner i personlig -og firmabonus hos Norwegian. Om man regner på det, så oppnår man vel en bonustur like raskt med norwegian, som med SAS på denne måten. Forskjellen er vel at det brukes kroneavregning, men resultatet blir jo det samme.

    Jeg ser sant og si ingen som helst grunn til å fly med SAS, lenger. Tvert imot; forlk som frivillig betaler dobbelt så mye for en tjeneste, burde vært sjekket av psykolog. ELler økonom.
     
    KristianSk liker dette

Del denne siden