@tommy777 jeg ser ikke helt hvorfor Norwegian skulle juble noe mer/mindre enn før. SAS flyr med fulle fly innenriks, både i PLUS og GO. Også etter "drapet" av business class innenriks. Folk flyr, djævelsk mye. Det utnytter flyselskapene, ellers hadde det jo ikke vært plass for de. SAS presses stadig på billettprisen innenlands både i NO og SE. Det finnes svensker som synes det er dyrt å fly til Luleå for 599kroner. Det sier litt om hvor skakk-kjørt markedet på flybilletter egentlig er, i mine øyne. Hvis prisen er for billig i forhold til hva man får, så må det gjøres grep? Man taper jo penger uansett hvis man gir bort noe gratis eller gjør at kunder evt velger noe annet.
Either way, det er ikke mitt felt.
Viktigst for meg: hvis det er så katastrofe som det framstilles som - så nekter jeg å tro at SAS nå gjør grep som gjør at de TAPER penger. Det sier seg selv, det er bakvendt. Det gir ikke mening. Eivind Roald klarte å tenke fram SVG-IAH og har klart å fått det til å bli en kommersiell vinner. Skuta styres hardt nå: sentralisering, kutt, konsentrering av arbeidsoppgaver, kabinpersonellet får pent takke ja til å ha hvilemodul uten dør, eller gå. Nyansettelser av flyvende crew tjener mindre enn noen sinne. Forenklingen av onboard-konseptet for å minske kostnader - ja selv onlineordningen av aviser slik at vi ikke skaper papiravfall men heller leser avisene digitalt. Jeg klarer bare ikke å tro at Eivind Roald bare lar dette "glippe unna" / har godkjent dette uten å tenke kommersiell gevinst. Klarer bare ikke tro at de skarpe sinn går inn for noe som er et TAP. Det har skjedd "før", men nå har det vært et så lineært fokus på å få kontantstrøm INN.
I all øvrighet er jo ikke endringene satt i stein enda, og den ferdige tabellen er ikke lansert. Men man får vel bare ta sorgene på forskudd.
Vis alt...