SAS forandrer Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jameson, 27. nov 2014.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville faktisk vært mer komfortabel med en "minimum spend" slik mange av de amerikanske selskapene har begynt med. Det vil luke ut de som kun opptjener poeng ved MR til syden, men beholde de lojale kundene som gjør litt av begge deler. Nå forsvinner "alle"....
     
    Fnate and SASDC8 like this.
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke helt hva som er verst det nye opptjeningstabellen eller endringene som er gjort på uttak av best availability bonusreiser. 250000 poeng for en T/R NCE i full flex Plus og 350000 poeng for en T/R Asia i Business er helt vilt. Selv med delbetaling med penger og 30 % rabatt som EBD, er jo dette helt sinnsykt.
     
    KristianSk liker dette
  3. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig. Legger igjen 150000 Nok i SAS i løpet av et år privet og igjennom jobb, men med nye opptjeningen blir jeg aldri annet enn gull.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg mister du hovedargumentet hvorfor "Plus" er så kanonbra: Poengene. Nå forsvinner all motivasjon for å kjøpe opp til "Plus".

    Here we go again. I det mest sensitive markedet i Europa der en LCC er større enn SAS og LCcen har like bra frekvens, bedre priser på de viktigste rutene har ett sterkt bonusprogram vært det beste redskapet man har i krigen mot konkurrentene. Nå har man like dårlig komfort ombord, null catering i Economy (eneste differensieringen er en sur kopp kaffe) og nå, 250 poeng innenlands, noe som gjør at man trenger å fly 40 flighter for em gratis flight innenlands og enda verre på de lengste Europaflygningene. I tillegg har man hoppet på Lufthansabølgen der man gir Economy opptjening på enkelte business class klasser, P klasse gir kun 5000 poeng, eller halvparten av det man fikk før. En P klasse kan koste 20k norske t/r.

    Det vi vet er at SAS gjorde dette i 2004 og det ble hovedgrunnen til hvorfor folk ga beng i SAS siden differansen mellom SAS og konkurrenten er tilnærmet null. Vi prøver oss igjen siden andre selskaper som LH og de Amerikanske gjør endringer for å melke kundene mer. STOR forskjell dog: LH og de amerikanske selskapene tjener milliarder, mens SAS fortsatt har store problemer.

    Etter 7 år endret SAS tingene tilbake til per 2004. Vi får se hvor lenge det vil ta denne gangen. God bedring, de jubler godt hos Norwegian i dag. Dette er akkurat det de trenger for å få fart på veksten igjen: At bonus programmet til SAS atter en gang er ubrukelig
     
    mhsalv, LN-BEF, Baldrick and 12 others like this.
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Min praksis i det siste har vært BA som førstevalg, så SAS om BA er urimelig dyrt. BA vil fremdeles være mitt førstevalg, men jeg kommer nå til å velge DY dersom de koster det samme eller mindre enn SAS (jeg har tidligere vært villig til å betale mer for SAS pga. poeng). Kall meg gjerne barnslig, men jeg tar free wifi over wraps hvilken dag som helst.
     
  6. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg tror du har helt rett i at Norwegian vil sette stor pris på denne forbedringen. :)
     
    milehigh liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa er meget bra dersom du reiser mye i business og når du opptjener status, Jar du den for 2+ år.

    United gir deg poeng per dollar brukt på kun UA tikket stock fra 1. Mars, så ville ikke anbefalt dem dersom man reiser på grisebillige billetter. Hos United vil du uansett opptjener minimum 500 Miles hos feks LH

    Husk at alle programmene vil justere opptjeningen hos SAS, så det å skifte program vil ikke løse problemet, kun å eliminere SAS vil gjøre det
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Thanksgiving her i dag, jeg skal mekke en skikkelig analyse med anbefaling i løpet av helgen. Akkurat nå er BA sexy som f..
     
    Henning, chrisbu, Trety and 7 others like this.
  9. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Hej EuroBonus 1,5!

    Backar man inte på detta skall jag starkt ifrågasätta min lojalitet som privatresenär hos "bolaget" och lägga pengarna där lojalitet belönas. EB har varit mitt val just på grund av att min lojalitet har belönat mig på ett sätt som är tillfredsställande för mig.

    It is a sad sad day!
     
    milehigh, LN-FHU, Trety and 5 others like this.
  10. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Kan det være at hele denne endringen kommer i stand fordi vi sendte inn brev med ønske om soft block som EBG/EBD...? Kanskje ble de da oppmerksomme på at de som får status kanskje også forventer noe tilbake...?
     
    Kjakan and Trety like this.
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jo mer jeg tenker på dette, jo mer irritert blir jeg. Dette er som Flemming skriver en massakre av programmet.

    Softblock er borte og ingen tilbakemelding på dette. Elendig kundeservice ved etterregistrering. Dyrere priser.

    Hva i all verden sitter man egentlig igjen med? Ekstra bagasje?
     
  12. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Det tvivlar jag på, tror man har tänkt ut detta på en kafferast (vi är bra på det i Östeuropa)
     
    Last edited: 27. nov 2014
    TOS liker dette
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
  15. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    For noe dritt. :(

    Heldigvis overtalte fnate meg til å bytte til BA. Men fortsatt. Grrrrrr
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Den ferdige tabellen er da vitterlig lansert! Ligger på SAS' nettsider, så stort mer lansert er vel vanskelig.
     
  17. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Så den som SAS har publisert på nettsiden sin er bare ett forslag?
    Ville ikke vært utypisk SAS IT men utrolig uprofesjonelt
     
    Last edited: 27. nov 2014
    milehigh, SASDC8, TOS and 2 others like this.
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er vel ikke akkurat kjent som et bunnsolid selskap, men de har kanskje tidligere hatt et mandat fra styret om å tape så mye penger som overhodet mulig.
     
    Last edited: 27. nov 2014
    TOS liker dette
  19. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,426
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er i stor grad enig i det meste som skrives i tråden, og er i grunn fly forbanna. En annen ting: 24. november delte SAS på Facebook artikkelen til Bonusfeber om opptjening til Diamant-status. Tipsene i artikkelen er ikke aktuelle etter 1. januar. Jeg synes det viser ekstremt dårlig dømmekraft fra SAS, da de selvfølgelig visste hva som ville bli offentliggjort noen dager senere.
     
    Last edited: 27. nov 2014
    Islending, milehigh and view like this.
  20. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93

    Säg vad du vill Ida men antalet människor som flyger med SAS, just på grund av EuroBonus och hur det är byggt per idag är inte obetydligt. Det finns en anledning att antalet medlemmar har gått uppåt senaste året och det är att programmet har varit konkurrenskraftigt . Eivind Roald är inte gud och mästare på allt och detta är jag rädd blir hans första och största felsteg. Det skulle inte vara första gången en ledare, i vilket företag som helst, tog ett felaktigt beslut. Varför skall jag nu välja SK framför DY till Göteborg? Ja jag ser lite längre än EB poängen och det vet du. Men Herr och Fru Svensson gör det inte och det är SAS största kundgrupp.
     
    mhsalv, Islending, milehigh and 5 others like this.

Del denne siden