SAS-passasjerer er som regel meget trofaste - selv om flyene er aldrende, servicen kan både være på topp- og bunnnivå osv.
Jeg (og sikkert mange andre) føler at jeg støtter SAS som sliter i hardt vær, ved å fly mye med dem - samt å promotere dem for venner og kollegaer. "SAS er så mye bedre fordi....". Det har liksom alltid vært litt synd på SAS de siste årene: De får 'aldri' til overskudd, flyene er ikke de nyeste, Norwegian har kommet som en superstjerne - og SAS-ryktet begynner endelig å tone ned.
Derfor: Alle vi som har reist mye, trofast og støttet SAS de siste årene fortjener jammen en ordentlig dialog med SAS om dette.
SAS har tråkket oss på tærne, vært "utro", gir oss mellom 50% - 70% mindre belønning enn lovet etc. Er dette takken SAS gir til oss trofaste SAS-passasjerer ?
Når det gjelder Fast Track, lounge etc: Hvis du skal fly Oslo-Trondheim kan du fly med DY for 299kr. og kjøpe Fast Track til 75kr. Innenlandsloungen er ikke så mye å skryte av - prisdifferansen mellom SK og DY er såpass at du har minst råd til en bedre lunsj på Sinnataggen i en behagelig salong hver gang.
Derfor tror jeg at mange kan si takk og farvel til SAS med denne elendige endringen OG måten de har kommunisert dette på til sine beste og trofaste kunder.
Last edited: 27. nov 2014