Men grunnen til at SAS har flere gullkort der ute er jo deres egen feil. Når de lanserer ett 2.0 burde de jo nesten revampe hele programmet med en felles plan. De bestemte seg for at a) man skulle få sølvkort etter kun 10 flighter eller 5 t/r enkelt å forstå. Så gir man tilgang til lounge og fast track til disse kundene 30% av året. Man introduserer nytt tier der alle får gi vekk gullkort og ikke som andre at du må ha samme adresse, men man kan nominere hvem man vil . Gullkunden får gi vekk sølv. Helt hinsides som selvsagt går ut over totaltallene. Nå er det engang sånn at majoriteten som mottar gratis status sjelden bruker den og bruker man ikke statusen, koster det ikke bob, bruker man den tjener selskapet penger, så jeg ser hvor de vil med denne strategien. Samtidig kommer man ut med drittproduktet "Plus" der man sminker den grisen med å gi business poeng. Helt hinsides. Man forringer produktet for Extra/Businessreisende, flommer loungene, ødelegger priskonseptet og gir vekk fleksibilitet for lommerusk.
Klart at alt dette surret koster penger og blir for dyrt. Da kuttet man på inntjeningen
Høres ut som ett klassisk McKenzie opplegg, stinker av det Fru Hassel fikk presset igjennom for 10 år siden med 25% regelen
Nils og Eivind er smarte karer. Trekk alt tilbake gutter, gå i tenkeboksen og lanser ett komplett 3.0
Det er det beste råd jeg kan gi
Last edited: 28. nov 2014