SAS forandrer Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jameson, 27. nov 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Trety, Islending, milehigh and 2 others like this.
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis protesterne er store nok kan de vel se sig nødsaget til at ændre det igen. Men det kræver at så mange kunder som muligt skriver til SAS via kundeservice, Facebook, MySASidea etc.

    En ting er sikkert. Hvis man ikke giver udtryk for sin holdning, så bliver man ikke hørt ;)
     
  3. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Husk at disse begrunnelsene er noe SAS kommer med etter at de har sett reaksjonene på "forbedringene" sine.
    Dette må jo ha vært planlagt lenge. Hvis ikke skjønner jeg ikke hva de ansvarlige tenker på. Slik som de har hypet EB de siste årene. Tror dette har ligget i planene lenge. Kan ikke si jeg synes flyprisene har blitt redusert nevneverdig siden EB 2.0. De kan da umulig mene at poengopptjeningen var korrekt for to år siden, men nå har prisene falt så mye som 50-75 % at de må redusere tilsvarende på bonus opptjeningen...? De kan rett og slett ikke ha regnet så feil.

    Jeg må si jeg ble ganske sjokkert over omfanget av denne "forbedringen" i første omgang. Det er altfor voldsomt. Hvorfor i alle dager begynte de ikke med litt redusering av pluss f.eks. Har alltid stusset over at pluss og business gir det samme, samt at gull og diamond gir det samme. Er nesten for dumt til at noen med kjennskap til bonusprogram bransjen kan komme opp med noe sånt.

    Men, etter å ha fordøyd dette litt.
    De siste årene har jeg flydd på ubekvemme tider, reist til OSL midt på natta. Irritert meg over at SK aldri har mer enn en flight per dag på de fleste ruter. Dårlig servering ombord. Midtsete, er nok det som gnager mest. Det skvipet de mener skal fungere som musserende vin/champagne. Inkonsekvent tolkning av hva man kan få i pluss. Toalett køer ved siden av setet ditt. Priority boarding. O.s.v. "and the list goes on & on" For ikke å snakke om sesong rutene.... Er ikke få ganger jeg ikke har funnet SK alternativer dit jeg skal. Er heller ikke få ganger jeg har betalt ekstra for å fly SAS kontra andre selskaper. Jeg synes rett og slett ikke SAS er noe bra. Pluss kontra business med andre er noe tull. Så dette er egentlig ett lenge etterlengtet spark bak til meg. De gjør det lettere for meg å bytte selskap. Har EBD i ca 1,5 år til, så kan bruke statusen mens jeg flyr meg opp til f.eks. SEN. Ikke det at M & M er så mye bedre, men jeg liker bedre å fly med LH, SN, LX, OS o.s.v.
    Eventuellt BA....
     
    tommy777, milehigh and KristianSk like this.
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lang tid før KLM åpner for statusmatch? :)
     
  5. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er kanskje noen som har noen kontakter i KLM eller BA her.... som kan gi de et hint.
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som kan finne ut i hvilke tilfeller KLM er bedre også, om de er.
     
  7. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hehe, den er verre.... KLM er vel kun ok på 50% tilbudene sine når det gjelder bonusprogrammet.
     
  8. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig skuffet over endringene. Her i familien har vi alle reist mye de siste årene og både voksne og barn har oppnådd gullstatus delvis pga fordelaktige bonusordninger til Sør-Europa. Jeg kan forstå at de ble for lettvinte å oppnå, men hvorfor endre absolutt alle andre opptjeninger også i en negativ retning? Ettersom vi hadde gullstatus og likte perksene, ble det stadig mer reising på oss også andre steder og vi ble i tillegg flinke til å prioritere SAS når vi reiste med jobben.
    Nå føler vi oss lite verdsatt og de reisene som var mulige å endre på nå, har vi allerede endret. Samt booket nye turer med BA istedet for de som slettes ikke liker sine lojale kunder.
     
    milehigh, Cecilie and tommy777 like this.
  9. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Synes det er merkverdig å endre programmet så drastisk etter kun ett år av relanseringen, de visste jo at opptjeningen til Sør Europa var god. Endringene er for store (negative) og det er for kort tid til endringen trår i kraft, slik at kundene ikke får tid til å områ seg. Hadde jeg drevet business på denne måten, så hadde mine kunder forsvunnet raskt.

    w
     
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er rart SAS ikke har tatt høyde for differensiert opptjening ifht. når billetten kjøpes og hva man tjener på den. Det stod jo også lenge på websidene at reiser neste år hadde opptjening ihht gammel tabell. Det virker som det (også denne gangen) ikke er 100% koordinert og gjennomtenkt. Blir litt som om man skulle kjøpt en vaskemaskin med 35% rabatt hos Komplett, og så står det med liten skrift "vi står fritt til å endre rabatten inntil varen leveres"...
     
    Ragna Rekkverk, milehigh, TOS and 2 others like this.
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Som USA reisende, er det noen som har en mening om hvilket flyselskap og program jeg nå bør velge?
    BA?
    AA?
    UA?
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke klasse reiser du og hvor mye?
     
  13. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    ca 6-8 turer i året. For det meste økonomi, men vurderer at det kan bli noen færre turer over og da vil jeg
    gå opp en klasse. Færre turer vil medføre lengre opphold og noe mer reising innenlands i USA.
     
  14. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er andre som kan mer om AA og UA enn meg her, så det overlater jeg til andre. Men jeg kan litt om BA...
    Hos BA er sølv nivået som er verdt å jobbe for, dette krever 600 såkalte tier points.

    600 TP tilsvarer et av følgende OSL-LHR-USA....

    7 t/r Low Eco
    eller
    3 t/r Premium Eco
    eller
    2 t/r Club (Biz)

    Så du bør ha meget gode muligheter for å komme deg opp på et sølvkort.

    Du kan finne alt du trenger å vite her - http://forum.bonusfeber.no/threads/british-airways-guide.336/
     
    milehigh liker dette
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Skal man til LAX eller SFO så greier man sølvkort i C på en tur om man er smart. OSL-LHR-JFK-LAX t/r (JFK-LAX med AA i Transcont Biz) koster ofte det samme som om man flyr BA direkte OSL-LHR-LAX
     
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mener man kan gjøre det langt lettere. Bedre å kjøre på med OSL-DOH-BKK t/r i C også fire legs med BA i discounted economy som alle gir minimum10 tierpoints hver.

    Men man må leke litt smart med AA bookinger, dvs man burde booke på AA sine sider for å få first tierpoints for domestic first (om JFK transcont biz er first i systemet til AA da)
     
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke om man allikevel skal til LAX/SFO, er ikke alle som reiser verden rundt bare for å få status når man allikevel må reise my i jobb ;)
    Nei, transcont A321 er tre-klasse-fly så C er C-kabin, man må booke F for å få F-kabin/points.
     
    Fnate liker dette
  18. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Snakket nettopp med SAS angående opptjening på billetter som ble bestilt før poengendringene. Ble da fortalt at det hadde vært mange som hadde lurt på det samme, og at de imorgen skulle kunne gå ut med sikker informasjon om dette. Da innbiller jeg meg at disse billettene ihvertfall vil gi god gammel fordelaktig uttelling. Fingers crossed X
     
  19. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Håper de også kommer med andre positive nyheter imorgen.
     
    Fly med oss and Ragna Rekkverk like this.
  20. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har sendt de mail ang. opptjening etter gammel tabell. Ba om skriftlig bekreftelse ellers ryker hele sommerferien med BA fremfor SAS-billettene.
     

Del denne siden