SAS-frustrasjoner: Why am I still doing this?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 16. sept 2015.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, kan bare bekrefte at SAS longhaul det siste året har vært rimelig kaotisk. Men grunnen til dette er jo også publisert opp og ned på alle forum, så det vil (forhåpentligvis) bli bedre.
    Ingen tvil: My Flights er essentiell. Tror jeg har fått tre-fire endringer i snitt på hver av de siste ti transatlantic med SAS. Så vet man i det minste om man er plasser på noe gammelt ræl :(
     
  2. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Här har SAS en förbättringspotential. Man skall inte behöva få information från third-party t.ex MyFlights utan ändras sittplatsen borde man få ett SMS eller mail direkt från SAS (eller annat bolag som leker musical chairs). På lik linje med att man får info om ändrad avgångstid etc.
     
    Last edited: 17. sept 2015
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, man får jo forsåvidt info fra SAS, men som oftest lenge etter at endringer registreres i MyFlight-appen (som til gjengjeld evig distré mennesker som meg selv i det hele tatt glemmer å sjekke, og først nå oppdager at har funksjonalitet for epostvarsling). SAS' SMS-tjeneste er jo spesielt glimrende: her dukker det gjerne opp info om forsinkelser, gateendringer og hva det måtte være gode 12-24 timer etter at flyvningen er over.

    Men fremfor alt skulle jeg ønske at SAS finner en løsning ved equipment change som A) IKKE splitter reisende på samme PNR og B) Leker musical chairs i henhold til status. Inntil de får på plass noe slik, så kommer jeg faktisk ikke til å bruke SAS når jeg reiser sammen med flere, for jeg gidder ikke flere turer med reisefølge i motsatt ende av flyet mens jeg råtner i det midtsete.
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skiftet til pro-versjonen av Awardwallet, og opplever at de er kjappere enn før. Likevel, holder en knapp på My Flights. Fikk mld om når BA var inne og jobbet på en omfattende OW-booking, og de ryddet opp i noe First-class ting. Interessant å følge via app.
     
  5. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    og My Flights fungerer bare til eple?
     
    BangkokBob liker dette
  6. gryteknut

    gryteknut Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Fant den ikke til android hvertfall så ser sånn ut :-(
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også gått over til pro-versjonen av AwardWallet og er enig i at det virker som den da er enda raskere.
     
  8. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tar gjerne i mot tips om knallgode reiseapper til Android!
     
  9. Myrvold

    Myrvold Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Tja, opplevde det samme på tur til Barcelona på sist Søndag. Vi var 3 som var booket samtidig, og vi valgte oss en rad for oss selv i SAS Plus, sjekket under insjekk at det fortsatt gjaldt, vi hadde de setene vi skulle ha, og resten av rad 4 var ledig.

    Under boarding så pep det, mannen som sto i skranken sa surt "nye plasser. Ny setekonfigurasjon". Og vi endte med å bli plassert i de 3 ledige midsetene som var på de 3 første radene. Mens rad 4-6 hadde 3 til 4 passasjerer vær. Så hvorfor vi ble splittet, og plassert i hvert vårt midtsete aner jeg ikke. Plass nok var det.

    Som en sidenote så var crewet ekstremt behjelpelige hele vegen, de smilte og var i godt humør. God hjelp var det også i de når jeg gikk ned for telling. Kanskje hovedsakelig med å klare å holde det såpass diskrè at en av de 3(!) pleierene som var ombord, fikk gjort sitt før de rusla bort til hun jeg ble skjært ut fra. Som jo er som mødre flest, og tar litt av når noe skjer.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg observerte noe tilsvarende par uker siden.
    Jeg sjekker setekartet ofte før avreise for å sikre ledig midtsete.
    Oppdager at rad 3 plutselig er ledig. Den var plus 1 time før flighten,så jeg hiver meg på 3C.
    Ved boarding har vedkommende foran meg fått nytt sete i plus, nå er ikke alle midtseter lenger ledig i plus,men jeg har rad 3 alene i go.
    Det var nok plasser i go og jeg kan ikke fatte og begripe at de endrer noe slikt.
    Hører med til historien at vedkommende som boarded før meg fikk lov til å flytte seg tilbake til rad 3 etter boarding complete. Og CC hadde tilsynelatende ikke blitt informert om at plus ble flyttet så jeg fikk go skiltet bak meg..
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Har på følelsen at mange av disse reconfigs ikke er gjort av mennesker.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner at dette trolig er et sammensatt problem, men det irriterer meg fortsatt noe helt voldsomt..

    I går booket jeg OSL - CPH - IAD.. Eneste mulighet som kom opp var flyet fra OSL - CPH som gir meg 1:10 i connection. Jeg skulle gjerne tatt et tidligere fly, men dette var ikke mulig å få booket via nettsidene. Jeg forsøkte gullinjen, men der var det tydeligvis en feil, for kom aldri gjennom..

    I dag ringer jeg gulltelefonen og hører om muligheten for å booke meg om til en flight 1 time tidligere, men det er rett og slett HELT umulig, med mindre jeg ønsker å betale et ombookingsgebyr på 6800,-

    Jeg må si at all den tid det er DERES nettsider som setter begrensningen og gjør det umulig å få til en annen avgang, burde man kunne være litt fleksibel. I det minste innenfor 24 timer etter bestilling og også ovenfor en EBD..

    Er jeg helt urimelig eller?
     

Del denne siden