Det spørs vel om en god del av disse vil fortsette å være foran gardina når Plus blir Biz. At det er mange foran gardina handler ikke om at de elsker produktet Plus, men de vil foran, hva enten de betaler spesifikt for det, eller har bonusreise med MC eller Travelcard.
Det kan vel tenkes at plus videreføres som en type billett med en del av de samme fordelene som i dag, men uten at det blir egen klasse i kabinen.
Litt mer om hva SAS tenker: Forhenget mellom kabinene blir gjenninført, blokkert midtsete, oppgradert mat og drikke med varm mat og fremre toalett reserveres også. https://simpleflying.com/sas-brings-back-business-class-summer-2025/ Ellers så nevnes det også at man endrer (tilbake) navngivningen. Det blir nå Business, Premium og Economy. Tipper da dagens SAS Plus produkt blir gjort om til Premium, og blir ganske lik som det er i dag. Ikke blokkert midtsete, og "gratis" utvalg fra salgstralla. Blir nok bare fremdre del av Economy-kabinen sånn som det var i gamledager når SAS kalte det Economy Extra.
Lurer på hvor mange millioner SAS har brukt på de stadige navneendringene på klasser og billettyper...
Jeg er litt spent på hvordan mine jobbreiser blir fremover. Har alltid hatt plus når jeg reiser SAS i Europa, tipper egencia, berg hansen eller andre har egne avtaler, men nå vil jeg jo tro at det blir en prisøkning for å dekke inn tapet de får ved å blokkere seter. Eneste fordelen ved å reise plus i Europa har jo egentlig vært poengene, håper det fortsetter
Hvis man kommer inn IC til CPH i plus. og skal via OSL til BGO, så blir det da bak CPH-OSL og så foran (premium) på OSL-BGO? Eller skal de tredele kabinen i Europa på samme måte som de gjorde en periode?
Har gjort det samme med SAS gjentatte ganger. Booket for hele familien og meldt før avreise på siste leg (typisk i gate), at jeg må stå over siste flight. Har da ikke sjekket inn bagasje etc, men å forsøke å booke noen på en billett og meg selv på en annen er håpløst og fører middelbart til masse styr om det skulle oppstå noe. Har aldri blitt sanksjonert, men heller fått takk for at du gir beskjed. Tenker dette i stor grad handler om hvor ofte det skjer. Om man hver søndag "misser" en flight er det noe annet enn om det skjer i ny og ne.. ting skjer når man er på reise og man kan få endrede prioriteter. Kan se for meg mediestormen om noen skulle slumpe til å ha et familiemedlem som dør på et upraktisk tidspunkt som fører til at man må endre reiseplaner og at SAS skulle tatt de til retten for å ha "tapt penger" på at vedkommende sendte et tomt sete på flyet noe sted....
Leste jeg lenker artikkel riktig erstattes Plus med Business, så blir premium noe du finner på long haul. Oppbyggingen av produkter blir som på Air France/KLM. Så blir spørsmålet hvor mange rader får dette produktet? Ser du på AF/KLM fremstår business som et produkt for de som skal videre med long haul.
Mine tanker om short haul. Sas selger jo ikke fleksible økonomibilletter. Så jeg kjøper stadig plus pro for fleksibilitet. Prisforskjellen til eco er også ofte mulig å ignorere, så det blir plus for å fange litt ekstra nivåpoeng. De andre i Europa selger eco flex. AF/KLM er veldig dyre i bis. Jeg har stadig kjøpt bis i LH-gruppen da det ofte er priset sammenlignbart med plus eller eco. Spent på hvordan SAS legger seg i dette landskapet med ny bis. K
Jeg tror Fly premium kommer til å fortsette akkurat som før, og Business bonus for Go i europa kommer til å bli forbeholdt FP4.
Boardingskjermen i Brussel er klar for Plus->Premium, et halvt år for tidlig Den fikk ikke med seg at Plus var gruppe 2 da, så det måtte tydeliggjøres av de bak skranken..