Fra 1/10 skal det ikke lenger være plus på europarutene, så regner vel med at plus billetter blir business fra den datoen. Nedgradering til Go for de som har kjøpt plus kan bli mye støy ser jeg for meg
Ja, fikk noen billige full flex plus billigste variant (med TPC) etter 1. oktober. Tar det som selvsagt at det blir i C-klasse. Ellers avbestiller jeg bare Spøk tilside: var null problem å reservere seterad 1, så det blir nok C ja.
Tenkte jeg skulle se på en bonusreise i januar/februar 2026, men det er jo klin umulig å komme seg til AMS / CDG når SAS har stengt tilgangen for bonusbilletter i SAS Plus uten å starte salget av biz. En og annen billett i Go finnes, men ikke på de datoene jeg trenger, så da er man jo like langt.
Kommer nok ikke til å helpe på tilgangen på I klasse billetter hos SAS når de begynner med Biz heller.. antar de slipper færre plasser enn de har gjort for Plus om det er slik at det blir ~4 rader Biz som det snakkes om
Det er ingen grunn til at det skal være x rader i biz. Hele poenget med EuroBiz er vel at flyselskapene skal kunne tilpasse kabinen etter etterspørselen. At det blir færre billetter foran gardinen enn de har sluppet i pluss er vel neppe usannsynlig. På den andre siden, etterspørselen etter betalt biz short-haul er vesentlig lavere enn i plus. Min hypotese er at det nesten utelukkende er de som flyr i forbindelse med long-haul biz som kommer til å sitte foran gardinen på short-haul.
De selger billetter I både biz og go til og med første uke i februar 26. Masse tilgjengelig alle dager. Betalt eller for EBP.
Det blir nok endel ren intra-europeisk biz pax også. Som man ser på Finnair, BA eller KLM i dag. Men blir slutt på at halve flyet er plus (og blir biz) mellom OSL og CPH, der er vi helt enige
Det du viser er ikke "bonus" billetter, men cash billetter du kan kjøpe for poeng. Må være gull-merke og rund poengsum jf. tabell i SAS søk, eller helst søkbar i partnersøk, for at man skal kunne legge det til som tilslutningsfly på en lengre bonusreise.
Ja, ser at skjermklippet mitt ikke ga riktig bilde. Men det finnes også vanlig bonus plasser i perioden det var spørsmål om @15k poeng. Dog ikke biz, så da må man fly på 2 billetter inntil sas får orden på systemene og kan blande klasser på samme billett.
Ser ingen ledige bonusbilletter da med SK, kun partnerbonus med KL og AF, og få av de. La oss si du finner utreise fra AMS 5.feb, da får du ikke til en komplett reise når det ikke er noe ledig OSL-AMS 5.feb, og kun 06:30 4.feb. Om man ikke får det som tilslutningsfly ville jeg uansett mye heller kjøpt en rimelig cash billett i stedet for å brenne 15k poeng ekstra. Imidlertid basert på tilgjengelighet i nærmere framtid kan man jo håpe at det slippes mer når det nærmer seg, f.eks. OSL-AMS 8.mai er der ledig biz partner-bonus på 2 SK avganger og 5 KL avganger.
SAS slipper ikke seter så langt frem i tid. 330 dager er det tidligste, ved midnatt på avreisestedet.
Kjenner jeg har lyst på litt fermentert kål, men jeg ser fremdeles bare Plus til vanlige plus-priser i November. Hva har jeg ikke fått med meg?