SAS innfører nytt gebyr på award bestillinger.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jtmath, 15. mars 2019.

  1. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gikk gjennom de trådene jeg fant her inne inne ang. dette, og dette var de prisene som gikk igjen såvidt jeg kunne se, men mulig det skulle vært annerledes.

    Prøvde også å finne prisene på SAS.no, men det kunne jeg bare gi opp.
     
  2. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge SAS sist uke så aksepterte de bare å bestille turer / kombinasjoner som dukket opp på SAS Award siden. Andre flighter funnet på United / ANA etc. men ikke hos SAS kunne ikke bestilles.
     
  3. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Så da er det slutt på å bestille First class med Eurobonus?:rolleyes::rolleyes:
     
    jgroneng liker dette
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Og jeg booket altså en tur i First med ANA og Thai etter at du fikk denne beskjeden uten problemer eller spørsmål av noe slag, så det er helt tydelig at noen ikke vet hva de snakker om.
     
  5. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det var ihvertfall ikke noe problem på torsdag kveld. :D
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    First bestillinger er nok unntatt. Eco og Biz er det nok derimot rimelig å forvente at må dukke opp på SAS' siden.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Er det egentlig det ?
    Hva hvis man vill ha stoppover?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil si First er unntatt, fordi EB programmet reklamerer med at man faktisk kan ta ut First reiser, og ettersom SAS sin side faktisk ikke viser First reiser overhodet, så ligger det i sakens natur.
    Når det gjelder stopover, så er det en annen sak. Det vil unektelig være trist om man skal bli begrenset slik.
     
    Xflipper liker dette
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Ja det er jo det jeg håper på også, og ifølge damene i Tallin som fikset turen min uten problem så var det nok bare de kundebehandlerne jeg hadde truffet på SAS tlf som ikke hadde kunnskap.

    Men det må sies at den ene av dem forsvant fra tlf 10 minutter for å snakke med lederen sin & kom tilbake med beskjed om at selv om enkelt flightene nok kunne bookes så kunne de ikke kombineres til en sammenhengende booking siden SAS award siden ikke selv fant den kombinasjonen.

    Vi får håpe alt det bare var misforståelser fra noen nye kundebehandlere & at det ikke er et problem framover :)
     
  10. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk også denne tilbakemeldingen fra 2 ulike SAS-agenter.

    Tallinn vil som kjent ikke booke vanlige A* bookinger, uten CT - så om dette blir en "vanlig" praksis vil jeg si det er veldig synd for oss som foretrekker å bygge routingen selv.
     
  11. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Stopover (dvs stopp på over 24 timer) er ikke tillatt på *A bonusreiser, det tror jeg alle her inne vet. I henhold til det nye bestillingsgebyret skal bookinger med First unntas, og det bør også single open jaw siden det heller ikke er mulig å bestille online.

    Ønsker man andre routinger (inkl. lengre transfer på inntil 24 timer) enn det awardverktøyet tilbyr, så tviler jeg sterkt på at man slipper unna bestillingsgebyret. Jeg lurer også på hva de krever ved en endring av bestillingen. Påløper gebyret på NOK 375, eller er det endringsgebyr på NOK 150 - eller worst case så påløper begge. NOK 450 kommer på toppen av dette også.
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Tallin booket faktisk min reise uten at jeg hadde CT tilgjengelig da etter en liten sjekk med sjefen sin.
    Men det er nok godt mulig dette var veldig mye i sympati med at jeg satt med fiks ferdig tilgjengelig & fornuftig rute som SAS til Tallin konsulenten sin store forbauselse ikke ville bestille som kombinasjon.

    Hadde da vært gjennom prosessen med flere SAS konsulenter & diverse ruter, men med samme tilbakemelding.

    Men Tallin kan gjøre det om de vil, selv om de sannsynligvis ikke er ment å gjøre det.

    Open Jaw.
    10.4-11.4
    OSL - AMS - 08:10 - 10:00 - SAS - Business A320
    AMS - SIN - 11:15 - 05:55 - Singapore Air - Business - A350-900
    SIN - MNL - 09:30 - 13:05 - Singapore Air - Business - 777-300

    22.4-23.4
    BKK - PEK - 23:50 - 05:30 - Thai - Business - 777-300
    PEK - FRA - 10:30 - 14:35 - Lufthansa - Business - 747-8I
    FRA - OSL - 16:05 - 18:00 - Lufthansa - Business - A320
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Med stopover oppfattet jeg at vedkommende (@Xflipper ) tenkte på stopp innenfor 24 timer.
     
    permorten and Xflipper like this.
  14. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke sikker på om jeg skjønner helt her. Vil ikke Tallinn booke en rute i C med CT? Eksempelvis prøver jeg å finne billetter til Singapore i mars neste år på søkeverktøyet til SAS. Søker jeg LHR-SIN finner jeg fire billetter ledig den 6.mars 2020. Men legger jeg inn OSL som utreisested i stedet for LHR finner den ikke disse billettene.

    Kan jeg ikke da ringe inn å få fikset dette?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jo det kan du viss det er ledig på OSL - LHR, men det har du kanskje allerede sjekket? Og så må du muligens betale det nye gebyret da om jeg forstår reglene riktig.
     
    jordbaersylte liker dette
  16. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har ikke fått 150,- i gebyr, CT bestilling med open jaw.
     
  17. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Aha. SAS har kanskje ikke sluppet award-billetter OSL-LHR for den datoen ennå da? Da er det vel best å booke LHR-SIN nå også endre den til OSL-LHR-SIN når SAS slipper award dit? Men da blir det vel endringsgebyr uansett.
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er du EBD?
     
  19. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Om du også nå finner ledig OSL - LHR på SAS siden så er jeg da nysgjerring på om de lar deg kombinere dette med den du finner fra LHR til SIN til en gjennomgående booking, eller om de krever at du bestiller separate biletter som de gjorde til meg.
    Husk da at separate biletter utløser et helt ekstra sett med gebyrer & kan skape trøbbel ved forsinkelser.
     
    Ronnyb liker dette
  20. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Har lest gjennom tråden, men henger ikke helt med.
    La oss si jeg ringer Tallinn og booker en F-award. Hvor mye må jeg ut med dersom jeg

    1) kansellerer hele turen
    2) foretar en endring

    Jeg er ikke diamant.
     

Del denne siden