Utførte dette senest idag med Tallin. OSL-LHR-YYC-YCG med CT, fant en routing med SAS Award men da måtte jeg OSL-FRA-LHR-YYC-YCG og var ikke interessert i ta en ekstra tur og dermed slapp jeg 450,- for at jeg ikke fant routingen til agenten på award.
...men som EBD får jeg fortsatt opp service fee når jeg skal bestille *A-reise på SAS sine sider, så jeg får ikke dette til å stemme helt. Kan du ha snakket med en sommervikar? Merkelig hvis det skal være gebyr online og gebyrfritt på telefon...
Gjelder 450 kroner over telefon uansett? Jeg kan ikke booke på nett, siden bookingen er for fire personer og CT gjelder for to. Status er ikke relevant, da jeg er EBG. Blir ganske dumt om jeg blir tvunget til å betale serviceavgift på telefon, som da vil gi et prishopp i avgifter på hele reisen på 15%
Service fee på 450,- pleier å gjelde alle *A-bookinger, både på nett og telefon. Dette ble innført som erstatning for drivstoffavgift. Telefongebyret på 375,- (som denne tråden handler om) kommer i tillegg for bookinger som kan utføres på nett, med unntak for EBD.
Ok, dette gjelder forøvrig kun SAS-flyvninger for meg. Som før kunne bookes på telefon direkte til SAS.
Korrekt, han jeg pratet med i Tallin gav meg beskjed om at det er kun når man kan bestille reisen på nett selv men velger og bruke Tallin. Om dette er et mulig nytt lodd i agentruletten ja det vet jeg ikke. Men bestilte OSL-FRA-IST-DPS-SIN-ARN-OSL-TRD via Tallin og denne var ikke å oppdrive på award og da snakket jeg med vår alles kjære Kristina i Tallin og da ble jeg heller ikke belastet med disse gebyrene. Samme skjedde med OSL-FRA-HND-CTS-HND-FRA-OSL-TRD med LH Biz og ANA F/E.
Det kan helt klart ha vært en sommervikar, men har skjedd på de 3 siste bestillingene. Dog har disse skjedd i Juli, men de to første var med Kristina i Tallin.
Kristina er tydeligvis en favoritt her i gården. Hadde en utrolig trivelig opplevelse med henne da jeg booket CT-tur i forrige uke. Hun gjorde en ekstra innsats for å finne en routing som inkluderte ekstra flotte opplevelser, og ikke bare enklest mulig. Som gjorde at hun foreslo SYD-SIN-PEK, istedet for direkte til PEK. Ble belastet 450,- for bestillingen.
Jeg betalte kun 450 pr pers ved tlf til Tallinn. Alle segmentene mine var tilgjengelige på SAS, men siden jeg skulle ha en open jaw + avreise til LHR kvelden før + benytte CT fikk jeg ikke utført bestillingen online og måtte derfor ringe.
Hvordan er egentlig reglene for avbestilling/forandring av CT billetter nå? Virker som det er flere tolkninger/erfaringer. Jeg vurderer å endre en reise, er det billigere å forandre i forhold til å kanselere hele bestillingen og legge inn ny bestilling?
Jeg betalte 150 kroner i endringsgebyr for noen dager siden. Kansellerer du, risikerer du at du ikke finner noen av flightene igjen (om du ønsker å beholde noen), og da vil jeg tro at du belastes med 450 kroner for ny bestilling.
Jeg har endret min reise med SAS til USA nå 3 ganger(for å få senere hjemreise etterhvert som de åpner seter) Hver eneste gang så øker avgiftene med 8 kroner totalt for 4 pax... Er dette normalt?
Prøver å finne ut av dette med gebyrer. Jeg booket en CT-reise på sas.no, altså ikke på telefon. Skulle avbestille denne reisen, det hadde kanskje gått 30 timer siden bestilling. Det gikk ikke på nett, så jeg sendte en mail til Diamant.dk. Får mail om refund, og da får jeg tilbake skatter og avgifter, minus kr 450,- per pax. Stemmer dette? Skulle jeg ha betalt avgiften i utgangspunktet? Eventuelt, burde jeg få tilbake avgiften? Dette er forvirrende.. - Jeg er EBD - Jeg bestilte på nett - Det var ikke mulig å avbestille på nett, tok det derfor med kundeservice.
Betingelsene på https://www.flysas.com/en/misc/terms-and-conditions/star-alliance-award/ sier «Any service fee will not be refunded at cancellation», så vil tro det er slik det er ment å være. Bestillingsflyten på nett sier derimot ingenting om at service fee er non-refundable og folk i andre forum har rapportert om at de har fått gebyret tilbakebetalt ved å klage og påpeke dette. Muligens verdt et forsøk å gå en ekstra runde her?
Så vidt jeg har forstått skal 450,- betales uansett, med mindre man avbestiller innen 24 timer. Det finnes et servicegebyr på 375,- som man kan slippe hvis a) man ikke kan booke reisen på nett eller b) man er diamant.
Ok. Da ser det kanskje ut til å være riktig. Men, jeg sendte mailen om avbestilling innen 24 timer, da jeg ikke fikk avbestilt på nett. (Noe jeg stort sett aldri får til) Jeg sendte en mail i går, så jeg får se hva de sier.