SAS innfører nytt gebyr på award bestillinger.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av jtmath, 15. mars 2019.

  1. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    Han SAS karen jeg snakka med i dag, brukte 45min på en enkel booking, først booket han feil klasse på ett leg, så fikk han ikke prissatt reisen og kunne derfor ikke booke, og masse annet styr. hørtes ut som han var rimelig ny.
    kan vel ringe igjen i morgen innenfor 24timer, og prøve å få gebyret tilbake? 375 er jo småpenger, handler mer om prinsipp. skal ringe Tallin, og bruke en CT som forhåpentligvis kommer i morgen.. kanskje de kan fikse opp :p hvilket nr bruker dere til Tallinn forresten?
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    0046 184 809 167
     
    Propflyer liker dette
  3. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hun jeg snakket med spesifiserte at jeg ikke skulle betale ett gebyr (usikker på beløp) fordi det var booking av First, og dette ikke var mulig å gjøre selv på nett.
     
  4. Propflyer

    Propflyer Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    33
    takker :)

    Herregud o_O det var akkurat argumentasjonen min med han SAS karen, men begge supervisorene han spurte, sa at jeg måtte betale det. da har man lært, ring heller Tallinn.
     
    furlong liker dette
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor ikke det norske? Jeg har brukt det norske nummeret 5 ganger den siste uka, og har kommet i gjennom i løpet av 2 minutter alle gangene.
     
    Propflyer liker dette
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    64 81 60 99 skal også fungere for å oppnå kontakt med CT-kontoret i Tallinn.
     
    Propflyer and SVG_flyer like this.
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,072
    Likes mottatt:
    3,267
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du ringte 5 ganger sist uke, då antok jeg det var opptatt hele tiden og det kanskje kunne by på problemer med å komme gjennom :), neida tuller bare litt ;). Jeg ble faktisk tipset av noen her inne om at det nummeret blir alltid besvart, så jeg prøvde det og siden det har jeg alltid fått gode kundebehandlere, spesielt er det ei som jobber der om jeg ikke husker feil, tror det var snakk om MIRT som er i sær klasse når du skal sette sammen en CT :), og i tillegg anbefalte jeg henne til mange her inne på forumet da de trengte god hjelp derfor beholdt jeg nummeret.
     
    Propflyer liker dette
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,942
    Likes mottatt:
    5,730
    Bonuspoeng:
    183
    Man havner hos samme avdeling på norsk og svensk nummer. Eneste forskjellen er at det til tider har vært ulik ventetid, samt at man ved å ringe svensk nummer blir belastet skatter og avgifter i SEK.
     
  9. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Ved å ringe svensk nummer, betaler man også høyere takst enn å ringe et norsk nummer. Feks er det med Telenor 2,31 kroner per minutt fra mobil.
     
  10. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Bestilte nettopp award reise fra Stavanger til Dubai med Lufthansa og Turkish selv på SAS sin side. Ser de har trukket 450kr per pers i Service avgift, er dette riktig? Trodde når vi bestilte selv online så slapp vi disse avgiftene.

    Ser også på billetten jeg hadde i juli 2019 til Chicago i First class med Lufthansa så betalte vi kun 150kr i ''telefon avgift'' da jeg bestilte gjennom CT telefonen.
     
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,629
    Likes mottatt:
    6,629
    Bonuspoeng:
    183
    Telefongebyr er 375 for bestilling, 150 per person for endring. De 450 per pers er ikke gebyr, men en ikkerefunderbar serviceavgift som belastes både på nett og på telefon for Star Alliance-bestillinger. Du får altså ikke refundert denne med mindre sas kansellerer turen. Gebyrene er vel ikke refunderbare da en gang.

    Forøvrig så er 150 kroners endringsgebyr midlertidig fjernet pga pandemien.
     
  12. Nemo

    Nemo Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for utfyllende svar! :)
     
  13. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Booket en Star Alliance Award gjennom SAS nå, men uten bruk av CT. Alt gjort online selv. Ble belastet kr 450 pr pers i Service Fee. Er dette riktig eller er det noe jeg har gått glipp av?
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,070
    Bonuspoeng:
    183
    Se svaret fra Jorge i posten over din
     
  15. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, må huske å åpne øyene og lese før jeg skriver :D:D:D:):D
     
    Jeanette liker dette
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,070
    Bonuspoeng:
    183
    Fort gjort! :D
     
  17. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    SAS endret en bonusreise for oss (2 personer) på telefonen. Dette var etter at de hadde sendt meg sms om at reisen var endret, og jeg tok derfor kontakt. Etterpå skjedde det ingenting med selve billettene, og de stod i kø for å bli manuelt behandlet. Etter flere uker (og tre samtaler med forsøk på å rydde opp) klarte de endelig å ordne dette. De påstod at det var 300kr utestående, noe jeg ikke forstår da første operatør sa at dette ikke skulle koste noe, da de egentlig bare endret bonusreise fra Go til Plus. De ba meg "reclaime" beløpet på nettsidene deres, men jeg har ennå tilbod å finne ut hvor dette er.

    Er det noen som har et tips på hvor jeg finner muligheten for å få refundert endringsgebyret hos SAS?

    Jeg er forresten Eurobonus diamond, om det har noe å si.
     
  18. christian1986

    christian1986 Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Slik jeg skjønner det og ble fortalt per telefon nå koster alle endringer 150. I følge han jeg snakket med var gebyret innført 1.5. Må si de gjør det mindre og mindre interessant å være kunde...
    • SEK 150 per person (ikke spedbarn). Gebyret gjelder for både Star Alliance- og SAS-bonusbestillinger.
    Edit:

    Ellers litt spent på hvordan de forholder seg til vilkårene sine. En bør kunne argumentere med at også en endring er en bestilling.

    • Ingen gebyr når du bestiller bonusreiser via SAS Customer Service.
     
  19. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,226
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    En liten presisering:
    I følge han jeg snakket med var gebyret innført 1.5.

    Dette er mer riktig:
    ... var gebyret GJENinnført 1.5.

    Under pandemien ble dette gebyret tatt bort. Jeg mener at de aller fleste her hadde regnet med at dette ville bli slått på igjen en gang pandemien var over. At det ikke kommuniseres godt nok er dessverre blitt SAS standarden.

    Det er litt unntak som henger igjen:
    Screenshot 2022-05-11 at 12.31.06.png
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,735
    Likes mottatt:
    21,927
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må de bare fjerne gebyret for diamanter igjen :D
     
    Are, Baldrick, obay and 1 other person like this.

Del denne siden