Han SAS karen jeg snakka med i dag, brukte 45min på en enkel booking, først booket han feil klasse på ett leg, så fikk han ikke prissatt reisen og kunne derfor ikke booke, og masse annet styr. hørtes ut som han var rimelig ny. kan vel ringe igjen i morgen innenfor 24timer, og prøve å få gebyret tilbake? 375 er jo småpenger, handler mer om prinsipp. skal ringe Tallin, og bruke en CT som forhåpentligvis kommer i morgen.. kanskje de kan fikse opp hvilket nr bruker dere til Tallinn forresten?
Hun jeg snakket med spesifiserte at jeg ikke skulle betale ett gebyr (usikker på beløp) fordi det var booking av First, og dette ikke var mulig å gjøre selv på nett.
takker Herregud det var akkurat argumentasjonen min med han SAS karen, men begge supervisorene han spurte, sa at jeg måtte betale det. da har man lært, ring heller Tallinn.
Hvorfor ikke det norske? Jeg har brukt det norske nummeret 5 ganger den siste uka, og har kommet i gjennom i løpet av 2 minutter alle gangene.
Siden du ringte 5 ganger sist uke, då antok jeg det var opptatt hele tiden og det kanskje kunne by på problemer med å komme gjennom , neida tuller bare litt . Jeg ble faktisk tipset av noen her inne om at det nummeret blir alltid besvart, så jeg prøvde det og siden det har jeg alltid fått gode kundebehandlere, spesielt er det ei som jobber der om jeg ikke husker feil, tror det var snakk om MIRT som er i sær klasse når du skal sette sammen en CT , og i tillegg anbefalte jeg henne til mange her inne på forumet da de trengte god hjelp derfor beholdt jeg nummeret.
Man havner hos samme avdeling på norsk og svensk nummer. Eneste forskjellen er at det til tider har vært ulik ventetid, samt at man ved å ringe svensk nummer blir belastet skatter og avgifter i SEK.
Ved å ringe svensk nummer, betaler man også høyere takst enn å ringe et norsk nummer. Feks er det med Telenor 2,31 kroner per minutt fra mobil.
Bestilte nettopp award reise fra Stavanger til Dubai med Lufthansa og Turkish selv på SAS sin side. Ser de har trukket 450kr per pers i Service avgift, er dette riktig? Trodde når vi bestilte selv online så slapp vi disse avgiftene. Ser også på billetten jeg hadde i juli 2019 til Chicago i First class med Lufthansa så betalte vi kun 150kr i ''telefon avgift'' da jeg bestilte gjennom CT telefonen.
Telefongebyr er 375 for bestilling, 150 per person for endring. De 450 per pers er ikke gebyr, men en ikkerefunderbar serviceavgift som belastes både på nett og på telefon for Star Alliance-bestillinger. Du får altså ikke refundert denne med mindre sas kansellerer turen. Gebyrene er vel ikke refunderbare da en gang. Forøvrig så er 150 kroners endringsgebyr midlertidig fjernet pga pandemien.
Booket en Star Alliance Award gjennom SAS nå, men uten bruk av CT. Alt gjort online selv. Ble belastet kr 450 pr pers i Service Fee. Er dette riktig eller er det noe jeg har gått glipp av?
SAS endret en bonusreise for oss (2 personer) på telefonen. Dette var etter at de hadde sendt meg sms om at reisen var endret, og jeg tok derfor kontakt. Etterpå skjedde det ingenting med selve billettene, og de stod i kø for å bli manuelt behandlet. Etter flere uker (og tre samtaler med forsøk på å rydde opp) klarte de endelig å ordne dette. De påstod at det var 300kr utestående, noe jeg ikke forstår da første operatør sa at dette ikke skulle koste noe, da de egentlig bare endret bonusreise fra Go til Plus. De ba meg "reclaime" beløpet på nettsidene deres, men jeg har ennå tilbod å finne ut hvor dette er. Er det noen som har et tips på hvor jeg finner muligheten for å få refundert endringsgebyret hos SAS? Jeg er forresten Eurobonus diamond, om det har noe å si.
Slik jeg skjønner det og ble fortalt per telefon nå koster alle endringer 150. I følge han jeg snakket med var gebyret innført 1.5. Må si de gjør det mindre og mindre interessant å være kunde... SEK 150 per person (ikke spedbarn). Gebyret gjelder for både Star Alliance- og SAS-bonusbestillinger. Edit: Ellers litt spent på hvordan de forholder seg til vilkårene sine. En bør kunne argumentere med at også en endring er en bestilling. Ingen gebyr når du bestiller bonusreiser via SAS Customer Service.
En liten presisering: I følge han jeg snakket med var gebyret innført 1.5. Dette er mer riktig: ... var gebyret GJENinnført 1.5. Under pandemien ble dette gebyret tatt bort. Jeg mener at de aller fleste her hadde regnet med at dette ville bli slått på igjen en gang pandemien var over. At det ikke kommuniseres godt nok er dessverre blitt SAS standarden. Det er litt unntak som henger igjen: