Takk for oppsummering
Nå ringte jeg nettopp inn og jeg fikk faktisk betalt de to reisene jeg hadde bestilt med gavekortene mine.
Første gang jeg prøvde å betale med gavekort i sist uke, så ble også det ene gavekortet mitt tømt uten at betalingen gikk gjennom.
Men ettersom jeg forstod så har det oppstått to utfordringer når de har prøvd å belaste mine gavekort:
1. Det fungerer ikke når summen du skal betale er høyere enn verdien det er igjen på gavekortet, og man altså må kombinere bruk av gavekort med et annet gavekort eller kredittkort.
2. Det fungerer ikke å betale for to personer i samme booking samtidig, selv om det er nok penger på et gavekort til å betale for begge.
I dag snakket jeg med ei på engelskspråklig kundeservice, og hun løste det med å betale avgiftene for en og en person om gangen (vi er totalt seks personer fordelt på to bookinger). Det gikk helt fint frem til siste person, da det ikke var nok penger på noen av gavekortene til å betale avgiftene. Jeg spurte da om jeg kunne kombinere gavekortene for å betale resten, og det gikk ikke. Hun prøvde deretter å kombinere et gavekort med kortbetaling, noe som heller ikke gikk. Så da gav jeg opp gavekortene og betalte for siste person med kort. Så på den måten løste det seg for meg.

Så får jeg heller bruke siste rest på gavekortene på noe annet.
Håper det ordner seg for dere andre som også har utfordringer med dette

Vis alt...