Ah… Forskjellen mellom Code Napoleon (alt som er tillatt er beskrevet i lovteksten, (nesten) alt annet er forbudt) og Common law (beskriver forbud, (nesten) alt annet er tillatt). Vi følger heldigvis Common Law rettsprinsipper. Mitt forbehold (nesten) er hvorfor alle advokatene kommer høyt på skattelistene
Lykke til, skriv gjerne hvordan det går til slutt. Min påstand er at SAS og flere andre flyselskaper har som strategi å motarbeide krav som de vet er rettmessige. De handler altså mala fide, i ond tro. Antakelig vil flesteparten som har rettmessige krav ikke være motivert til å bruke de midlene som skal til for å vinne frem, noe selskapene vet å utnytte. Jeg liker ikke å bli behandlet som søppel, så min tilnærming er å gå ut så hardt som mulig.
Det er min oppfatning også. Flyselskapene er ikke din venn, de kommer ikke til å huske at du ikke krevde din rett. Det eneste man oppnår ved å ikke stå på kravene er at SAS lærer at uthalingstaktikken fungerer, og at de bør gjøre mer av det.
Kanskje dette kommer til å endre seg nå som AI er tilgjengelig for alle. Det er utrolig enkelt å få hvilkensomhelst AI til å lage et ytterst profesjonelt oppsett, og nå som agentbasert integrering kommer for fullt kan man bare lene seg tilbake med en øl mens AI samler data, tar screenshot og samler vedlegg, genererer oppsett bedre enn BAHR, sender krav til flyselskapet, og eskalerer til transportklagenemnda. Kan sikkert også investere pengene. Og kjøpe mer øl på Oda hvis man er for bakfull til å huske pinsehelgen. Jeg har nesten lyst å skrive en dystopisk SciFi historie om dette, men problemet er at det sikkert har blitt realitet før jeg rekker å bli ferdig