SAS kansellering og endring til Widerøe

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TravelManBiz, 01. april 2021.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,634
    Likes mottatt:
    26,689
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting enda.
    Men ser at samtlige midtseter er blokkerte.
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Så turen er ikke kansellert? Da skjønte jeg ikke spørsmålet, tror jeg.
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,634
    Likes mottatt:
    26,689
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg lurte på om Sas kan kansellere en bonus booking istedenfor gi alternativ dag/tid så lenge ruten er operativ?

    Fks booket tur/retur Chania. Man-man, så kansellerer de mandags avgangene etter bestilling og fks setter opp søndag med retur tirsdag i ruteplanen.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Godt spørsmål.
    Men hvis du har fått 737-700 med blokkerte midtseter, så hadde jeg tatt kontakt og fått endret uansett.
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,634
    Likes mottatt:
    26,689
    Bonuspoeng:
    183
    Når det sist var poeng kampanje så booket jeg omtrent opp saldoen på kryss og tvers av Europa.
    Ser at omtrent halvparten av disse bookingene har fått blokkert midtsete og 737-700. Litt kjipt at Sas lokker folk til å booke og kun uker senere blokkerer for harde livet.
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg de synes også. De skulle nok helst ha fløyet alle mulige avganger.

    Men, det er jo bare å booke om. Du må ikke betale noe mer.
    Jo før du gjør det, jo enklere er det å få plass på de avgangene du ønsker.
     
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,634
    Likes mottatt:
    26,689
    Bonuspoeng:
    183
    Bare redd de endrer x antall ganger til før en evt reise. Er så mye usikkerhet nå at jeg ser det ann igjen i mai.
     
  8. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,450
    Likes mottatt:
    6,706
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vanlige betingelser som gjelder frem til man har fått en «ufrivillig endring», så kan lønne seg å vente om reisen er booket med poengrabatt eller det ikke er ledige bonusbilletter på ønsket alternativ.
     
    Maggie liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Sant. Hva sier kundeservice hvis man vil endre på en sånn reise? Vet de at det kommer til å bli kansellert?
    Da er det irriterende å vite at sas kommer til å kansellere avgangen, men har ikke gjort det ennå.
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    15,050
    Likes mottatt:
    875,708
    Bonuspoeng:
    293
    Kundeservice svarer «I don’t know nothing!»
    Så sier de: flyet er ikke kansellert og da kan du ikke endre!
     
    Maggie liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo litt teit ja.

    Men, det er jo verdt å sjekke om det er ledige bonusbilletter på ønskede flighter, da er det jo ikke noe problem å endre? Men man må kanskje betale endringsgebyr?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,450
    Likes mottatt:
    6,706
    Bonuspoeng:
    183
    holmen liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,323
    Likes mottatt:
    33,913
    Bonuspoeng:
    293
    Da er jammen SAS igang igjen med småjusteringer. Nå ryr det inn med meldinger. Ser ut som det er justeringer hver 14 dag eller så
     
  14. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Låner denne tråden siden dette kanskje passer best her, men flytt gjerne.
    Fikk mail med "schedule change from SAS". Så står det at det har blitt gjort en endring i bestillingen min (som er i august) og at jeg skal gå inn og akseptere nye flighter, få voucher eller rebooke. Etter nøye gjennomgang har tre av fire flygninger blitt flyttet 5 minutter.
    Er eneste måte å finne ut av endringen ved å ha den originale bestillingen ved siden av den nye og finne "feilen" eller finnes det noe bedre?
    Så finner jeg heller ikke noe knapper for å akseptere endringen?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Du må nesten ha den opprinnelige bestillingen for å finne ut av dette ja.. Ikke alltid like lett heller.

    Du aksepterer hvis du ikke gjør endringer, tror ikke det er noen aksepter-knapp?
     
    kaiarne liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,634
    Likes mottatt:
    26,689
    Bonuspoeng:
    183
    Norwegian har faktisk et langt bedre system for endringer. Når du trykker inn på linken i eposten får man opp opprinnelig bestilling med strek over og ny med endring. At Sas it ikke klarer noe lignende er nesten ufattelig. Det tikker inn endringer i et kjør om dagen og må gå gjennom med lupe for å til slutt finne en 10 minutters endring av en avgangstid. #unødvendig tidstyveri
     
    RoadKing, holmen and kaiarne like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,896
    Likes mottatt:
    64,932
    Bonuspoeng:
    293
    Mener det var sånn før? Eller tar jeg feil?
    Hvis flyet er kansellert, så står det iallfall strøket over/grået ut. Men ikke ved endringer.
     
  18. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,340
    Likes mottatt:
    2,536
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i slike tilfeller man virkelig savner "MyFlights"-appen!

    Der kunne man jo få varsel om alt, og det kom tydelig fram hva som var endret...
     
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    871
    Likes mottatt:
    3,911
    Bonuspoeng:
    93
    Frå endringsmail:

    "If we haven't heard from you within 5 days, we will understand that you've accepted the new trip and this will constitute our new agreement with you."

    Har også fått endring i kveld på ei reise om litt over to veker. Det intressante der er at SAS har snudd om på avreise og ankomstflyplass, så i mitt tilfelle ikkje vanskelig å sjå endringa :) Billettar er ikkje utstedt endå, så det heller vel mot kansellering for min del. Sitter stille i båten og håpar på 4x statuspoeng uansett.
     
    kaiarne liker dette
  20. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    329
    Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, burde kanskje lest den mailen litt bedre :)
     

Del denne siden