SAS kombinertkort (Amex, Diners, Mastercard) og Companion Ticket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig med open jaw på CT billetter, det må være tur retur til fra samme byer
     
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Når det gjelder CT, er opptjenings året fra 1\1-31\12? eller er det fra når du for kortet??
     
  3. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Kalenderåret
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig at man ikke får 20poeng/100kr på Diners i Norge...
     
    Norfindir liker dette
  5. kristerb

    kristerb Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har sett litt på EB Plantinum AmEx. Lurer på om følgende er mulig, og hva dere evt. tror om kost/nytte:

    Kjøpe et EB Platinum og benytte dette i butikker som tilbyr angrerett, f.eks. Elkjøp og andre. Det er ikke noe problem å finne varer som koster f.eks. 25.000 kr og betale med EB platinum. Et par dager etter leverer man tilbake varen ubrukt og uåpnet. Da får man pengene tilbake cash (eller på konto dersom det er store beløp). Pengene brukes til å betale regningen fra AmEx. Mange returer kan vekke mistenksomhet hos butikkene (tyveri, selv om det ikke er det), så man bør kanskje velge ulike kjeder og ulike navn/kontoer.

    Etter noen handleturer har man brukt de 100.000 som kreves for å få companion ticket, og har en god slump poeng til å reise med. Så reiser man med en venn eller partner på tur med ekstrapoengene.

    Dette gir ikke grunnpoeng om oppgradert EB-status, men ekstrapoengene kan vel brukes like godt som grunnpoeng for å fly?

    Et nytt kort gir allerede 12.000 i startbonus, og for 850 i årsbegyr første året kr kan man jo få seg en fin bonusreise for to, med litt innsats på noen butikker i nærområdet?

    Er det noe i vilkårene som gjør at dette ikke fungerer? Ser at mange spør om poeng på kontantuttak, og det får man ikke. Men kjøp og retur i butikken må da fungere nesten på samme måte?
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Dude..... For en utrolig dårlig idé.
     
  7. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes vel et uttrykk for den slags;
    Svindel.
     
    agrims, SASlovah4evah, Ruby and 4 others like this.
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,776
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg måtte avbestille en SAS reise og fikk beløpet refundert mot kortet, da ble det selvsagt minuspoeng også. Skulle bare mangle asså.
    Har han tenkt å svindle til seg poeng må han nok få ut kontanter isteden for refusjon mot betalingskortet, men det er jo svindel som du sier.
     
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Bra at systemet virker som det bør.
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Elkjøp gir av ukjent grunn ikke refusjon til kortet brukt til betaling.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Elkjøp skal gi refusjon til kortet det er kjøpt med om det er brukt kredittkort, men det er kanskje ikke alle som er like oppvakte når det gjelder forskjellen på kreditt og debit kort..
     
    KristianSk liker dette
  12. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    En ting jeg har fått ulik tilbakemelding på ved bruk av CT er om det er mulig å booke deler av routen f.eks et leg i first og resten i biz? Feks OSL-FRA biz, FRA-JFK first, EWR-OSL biz. Noen sier det er mulig og at man blir belastet for first hele ruten mens andre sier hele ruten må være i samme klasse. Hva gjelder? De på bestillingslinja er også usikre. Jeg fant first billetter fra FRA-JFK men de kunne ikke booke fordi det ikke var first men kun biz på resten av reisen... o_O
     
  13. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Companion tickets er genialt!! Jeg tok med kona til Beijing en uke, fløy biz med SAS og Air China... brukte rundt 150.000 poeng. :D MEN helt gratis var det nå ikke, foruten poeng kom jo skatter og avgifter på nesten 7-8000,- bare det. :rolleyes: Også synes jeg det var veldig tungvint og vanskelig å måtte bestille på telefon, holdt på noen timer i 2 dager før jeg fikk bestilt. :mad: Har allerede nok til nok en tur neste år! :p
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt "dilemma" på gang; Jeg er ganske nær min første CT nå og da lurer jeg selvfølgelig på hva som er beste måten og bruke den på? Jeg har ca 150 000 poeng tilgjengelig nå og vil nok fint klare 200 000 før CT´ens utløpsdato. Jo lengre jo bedre og selvfølgelig minimum Business. Hadde jo også vært fint å kunne overraske madamen med en tur i First...

    Hvordan er forresten erfaringene med å bruke en CT i forbindelse med ferier (sommerferie, juleferie etc.)? Er det veldig vanskelig/umulig da eller går det vanligvis greit?

    Alle forslag, tips o.l. mottaes med stor takk!
     
  15. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Anyone?
     
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener du kan blande, men må betale for høyeste klasse hele veien
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Bonusfeber!

    Er du sikker på dette? Jeg ville tro at butikken insisterer på å refundere beløpet til det kortet man betalte med.

    Men dersom man har mistet kortet i mellomtiden må det vel finnes en nødløsning...
     
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis bare ett av leggene er i First, vil du bli belastet for First poengmessig. Har just hatt en slik booking, så dette vet jeg.
     
    John in The Tower liker dette
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hei. Noen som har det pokkers telefon nummeret til Tallinn liggende. Har ikke lagret det og ønsker å høre om det er mulig å gjøre en endring av CT booking etter at utreise er gjennomført. Vet der en slim chance, men kan ikke la det være uprøvd.
     
  20. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    0047-64816099
     
    Cecilie and SASDC8 like this.

Del denne siden