Kunne vært skrevet bok om den fyren der, ja. Og for vane å ikke være med på fly https://www.vg.no/forbruker/reise/i/Qlg34P/vaalerenga-direktoer-kastet-av-usa-fly
- Bare det at SAS prøvde å sende oss til Frankfurt for så å fly til Nice, det er så skammelig at de sikkert skjønte det selv. Da hadde jeg saksøkt. haha, for en nisse.. Personlig ville jeg vel tro at man har større mulighet til å vinne en sak om man IKKE blir ombooket men........
Og da er det vel faktisk lurt å kutte avganger med lite belegg? På flyet hjem fra CPH til OSL på siste Hamburg-tur var det 19 pax ombord, kan ikke være veldig lønnsomt det vel?
Kanskje årsaken til kanselleringen ikke skjedde før noen timer i forveien? "Respektløst".. For en tulling. Tror nok ikke egentlig denne historien hører til i denne tråden, for det har nok ingen sammenheng.
Men da blir ikke historien like bra.. Han har snakket med NRK også. https://www.nrk.no/norge/sas-avlyste-flytur-fa-timer-for-avreise-1.15966386 I den artikkelen ble de booket om til ZRH, ikke FRA som hos Nettavisen. Vanskelig å holde styr på disse byene der nede i Europa.
Men, er det noen deler av SAS som er hardere rammet enn andre? Vil det være sikrere å booke CRJ vs B737, feks, i forhold til tilgjengeligheten av mannskap? SAS Link og Embraer skal en vel ihvertfall holde seg unna?
Connect betjener i alle fall mange av rutene mellom storbyene i Europa. Om det gjør hele forskjellen vet jeg ikke, men alle mine London-flights i nyere tid er feks betjent av Connect. Og siden de har 100% Connect-ansatt crew inkl pilotene, rammes de neppe av evt problemer i "gamle-SAS" på tilsvarende måte som SAS-AB-rutene.
Det virker som at det bare er å fiske etter 250 euro med tre legd trange transitt til Europa. De føkker det så mye til at en fint kan fly inn diamant og få betalt for å gjøre det med SAS
Men, du flyr jo ikke med SAS, så hvordan skal du få til dette? Og, hvilken nytte har du av det, når du ikke flyr med SAS?
Det er "what if" scenario, men må innrømme det å ta noen strategiske flyvninger for penger er fristende når det er 70 prosent sjanse for at de roter det til slik at jeg får hjemreise gratis + poeng og 261/04 kompensasjon på toppen av det hele mot ei overnatting på Gardermoen på SAS sin regning.