SAS legger ned HKG ruten

Tråd i 'Nyheter' startet av Lars J, 20. april 2020.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Spørmålet var om CX var OK (bra) å fly lokalt i Asia.
    Noen med erfaring?

Shyneno and veeegard like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. God knall!

indahla liker dette
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte at SAS lar oss booke om til *A så lenge det er ledige bonusseter.
    Fikk akkurat endret til OSL-CPH-VIE-TPE-HKG-ZRH-OSL hvor OSL-CPH er med SK, CPH-VIE med OS, VIE-TPE-HKG med BR og HKG-ZRH-OSL er med LX. Alt i C for 60.000 poeng og 1073,- i skatter =)

magnusant, RoadKing, Shyneno and 9 others like this.
  4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Den var helt rå!

Malmo and indahla like this.
  5. Mywh

Mywh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har snakket med to agenter i sas, fikk ikke booket om til HKG med *A for Fly premium poeng pris. De dekker heller ikke videreforbindelse PEK-HKG. Har flere lykkes med ombooking?

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    finn routinger selv som er mulige å booke.. vær mer streng i stemmen. de kan ikke selge deg en tur til HKG og sende deg 3-4 timer unna med fly (10 timer med tog? 20 med bil kanskje?)

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge endringen kommer 2 uker før avreise og de gir mulighet for full refusjon kan de vel det ? Eller har jeg missforstått?

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg ringte inn mener jeg agenten leste over noen regler og deretter sa de kunne ordne noe via ZRH med Swiss. Da jeg spurte om reglene sa han de kunne booke om til *A så lenge det var ledige bonusbilletter. Jeg hadde ruta klar og leste leg for leg. Null stress og turen ble booket om :)

Eddie47 liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    Det er iallfall tre rapporter her på forumet om vellykket ombooking til *A, så ville gjort et forsøk med agentrullett. Da jeg ringte fikk jeg først beskjed om at reisen måtte avbestilles om jeg ikke godtok å ende opp i PEK, men etter å ha poengtert at dette var en bonusreise og at jeg hadde funnet en alternativ rute ble vedkommende i den andre enden straks mer hjelpsom. Ingen snakk om en høyere poengpris, slapp også å betale *A service fee.

Shyneno liker dette
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Underlig at SAS heller vil miste salget enn å gi kunden reise helt fram med en samarbeidspartner siste legget fra PEK/PVG. Jeg kan forstå at de ikke ser seg tjent med å sende folk med andre selskaper på langdistansen, men at de ikke ordner tilslutning den siste biten der nede må jeg si er veldig dårlig kundebehandling.

Shyneno liker dette
  11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,570
    Bonuspoeng:
    183
    I meldingen SAS sendte ut til reisebyråer (gjengitt på Flyertalk) sies det at de ordner PEK/PVG-HKG for de som fortsatt vil reise, så regner med at at alle med ordinære billetter blir ivaretatt -- såfremt man treffer på en agent som er oppdatert på policy. For bonusbilletter er derimot erfaringen at man er avhengig av ledige *A-awards for å komme helt frem, men med god tilgjengelighet og kostnadsfri ombooking var dette en prima løsning i min bok.

RoadKing liker dette
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer bra med min erfaring. Agenten hadde fått noen regler han måtte forholde seg til og leste over disse før vi begynte å endre bookingen. Reglene var at det kunne bookes om til *A så lenge det var ledige bonusbilletter.

13. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg forsøkte meg på den danske diamant-mailen. Fikk ikke helt "medhold", men ikke total avvisning heller.

"Vi kan desværre ikke tilbyde at få dig frem med et andet selskab lige nu, da vi ikke kan booke med partenere på grund af situationen. .

Du kan beholde den til PEK, og så kan vi evt. senere tilføje en partner, hvis situationen forbedrer sig."

14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Ring SAS Kundeservice og forsøk igjen.

15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde et forsøk til med diamantmailen, og med Vibeke i andre enden ble det Swiss på oss også. :)

Fikk samtidig endret utreiseflyplass til HAU i stedet for SVG, så nå blir det HAU - OSL - CPH - ZRH - HKG. ;)

16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt i forrige innlegg fikk jeg her Swiss en gang i januar 2021. Dette ble det selvfølgelig ikke noe av, så Vibeke ble kontaktet nok en gang, og vi ble booket med Turkish nå i november.

…denne er selvfølgelig også kansellert, og jeg henvendte meg igjen. Det er merkbart at Vibeke har sluttet, nå fikk jeg bare mulighet til å booke om til en SAS-destinasjon.

Klaget selvfølgelig på dette, men tviler på jeg kommer noen vei.

Shyneno liker dette
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Min reise til HKG «lever» fortsatt. Usikker på hvor mange ganger jeg har flyttet den men har nå OSL-CPH-FRA-HND-HKG-TPE-VIE-ZRH-OSL, alle 8 leg i C i januar.

18. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk nå mulighet til å flytte den til juni, men lærte noe annet;

En billett «lever» i maks to år visstnok, så om den kanselleres etter mars 2022 (to år etter opprinnelig reise), vil jeg visstnok ikke kunne få refundert poengene. Den kan heller ikke endres etter dette (med mindre reisen blir kansellert, da blir den beregnet på ny).

Poengene har ikke gått ut på dato slik det er nevnt.

Om dette stemmer ender det nok opp med kansellering for min del.

19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en dårlig unnskyldning spør du meg.
    Jeg har en 5 år gammel flexbillett hos DY som fortsatt er aktiv etter 499 salget i 2017.. :eek::D

upload_2021-9-17_10-35-8.png

Insomnia4u, October, indahla and 5 others like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,683
    Bonuspoeng:
    293
    Er det nytt billettnummer vi ser under sensuren?

Del denne siden