SAS Mastercard Premium - Begrensning på bruk?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thestig84, 13. febr 2018.

1. Neloh

Neloh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Av uforståelige grunner fikk jeg en ganske lav kredittgrense på SAS MCP. Jeg skal gjøre en del kjøp fremover og hadde en plan om å bruke kredittgrensen, så betale inn beløpet for å få det i 0, og så bruke opp til kredittgrensen igjen flere ganger per måned nå i starten til jeg får økt kredittgrensen.

Er det slik å forstå at her vil ligge en bruksgrense som gjør at dette ikke er mulig?

Noen som vet om det er slik nå i 2025?

2. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sliter med dette regelmessig, senest i dag. Kundeservice påstår jeg har en bruksgrense som er lik kredittgrensen min som kontinuerlig gjelder siste 30 dager.
    Det hjelper ikke å fylle på kortet for min del da bruksgrensen blokkerer. Jeg har 60k i grense. Har noen ganger klart å bruke 70k per 30 dager men aldri noe mer.

Fruen sitt kort har ca en 2x kredittgrense som sin bruksgrense - gudene vet hvorfor den er en-til-en hos meg. Vanskelig å si hva den er hos deg - SEB er ikke kjent for å være veldig snill med kreditt- og bruksgrensene sine

3. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    549
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er et problem jeg også har hatt, selv med grense på 115 000kr. Jeg har i tilfeller hvor jeg har blitt stoppet pga rullerende 30-dagersgrensen, ringt kundeservice. Har da opplevd å få nullstilt dette slik at jeg kunne bruke kortet på nytt. Dette har skjedd flere ganger, og er egentlig litt frustrerende.

4. Neloh

Neloh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det er ikke akkurat "ubegrenset poengopptjening" når kredittgrensen er såpass lav, og man ikke får bruke noe (særlig) mer enn kredittgrensen per måned.

Nå har jeg relativt lav kredittgrense nå, men mener selv 100k er alt for lite (og det er vel maks iflg kortets produktside), burde vært mulig å få langt mer. Noen som har klart å få noe særlig høyere?

5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Har 250k

Neloh liker dette
  6. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,264
    Bonuspoeng:
    93
    Heldig du! Jeg fikk bare beskjed om at det ikke er noe de kan gjøre når jeg ringte kundeservice i dag :rolleyes:

7. Neloh

Neloh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Nydelig, da skal jeg krangle meg oppover dit snart jeg også :D

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Har 200' på SAS MC og 200' på SAS Amex, det holder for meg...

Det er vel så enkelt at det er den enkeltes kredittverdighet som ligger til grunn. En får gradvis økt kreditt ut fra betalingshistorikken, men en må også huske på at summen av alle kredittgrenser på andre kredittkort man har også telles med når de ser på kredittverdigheten. Er man usikker kan man jo bare sjekke seg selv gratis f.eks. her https://www.gjeldsregisteret.com/pages/innsyn-i-egne-opplysninger-og-administrasjon-av-samtykke

Cumulus, tobeornot999, kiev and 2 others like this.

Del denne siden