SAS med nye ruter til Miami og Los Angeles!

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 19. aug 2015.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    LAX billetter ute nå fra 4699,- r/t fra OSL i GO. Ingen bonusbilletter foreløpig såvidt jeg kan se.
     
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Som en som er nærmest SVG, så kan jeg trygt si at jeg kommer aldri til å fly med SAS til LAX via ARN. En ting er at SAS sjeldent er billigere enn konkurrentene, og det er lite ruter fra andre steder enn OSL. Så selv om jeg reiser en del til USA, så synes jeg ikke personlig dette er særlig relevant for egen del. Men jeg håper selvfølgelig at SAS kan gjøre gode penger på dette.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er faktisk mange som ikke rekker LAX avgangen pga de må via OSL på morran og ikke rekker lovlig connection til ARN. Altså må det overnattes et sted på veien, og DET mister man seff mye kunder på.
     
    Last edited: 20. aug 2015
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tommy er inne på noe viktig her.
    Eksempelvis Kristiansand kan ikke kjøpes sammen til LAX via ARN.
    Her routes man til CPH-SFO-LAX med American Airlines.. Ikke engang en star-partner..

    Jeg synes det er flott at SAS utvider langrutene men det er synd at de skal gå så tidlig at det er store deler av Norge som ikke kan få glede av det.
    Jeg liker tanken på MIA rotasjonen mellom OSL/CPH, om i tillegg OSL får pre-clerance og de kjører hver andre dag mellom de to byene vil det være et godt tilbud for mange.
    På sikt kanskje man kan se flere rotasjoner mellom de forskjellige byene til den samme destinasjonene.
     
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,328
    Likes mottatt:
    10,164
    Bonuspoeng:
    183
    Priser skal jeg ikke uttale meg om... Men når det gjelder antall seter så tar du feil. På SAS sin A330 config mister de kun 2 seter fra gammel til ny kabin. (34 på gammel vs. 32 på ny)
    Når det gjelder A340 så forsvinner det 6 seter (46 på gammel vs. 40 på ny).
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Noe som uansett betyr at SAS ikke satser like mye på business som de tidligere gjorde. (2007-2008 config) Sammenlignet med konkurrentene deres til LAX og MIA, har SAS forsvinnende lite kapasitet i biz, noe som selvsagt driver prisene opp.

    Det forandrer uansett ikke de suverent viktigste tingene vi diskutere
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Tenk om de også hadde endret den til å gå fra OSL 3-4 ganger i uken, og tilsvarende fra ARN?
     
    OttoL and Flemming Poulsen like this.
  9. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det hadde nok passet dårlig med kabalen .. ARN-LAX er ikke mulig på 24 timer så derfor må man kombinere to fly for å få til f.eks. ARN-LAX og ARN-EWR daglig.
     
  10. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Hehehe... Nok en gang må jeg si at jeg er forundret. Først klager folk her inne over at SAS ikke satser, og når de så gjør det så klager folk over at de satser feil. Jeg vil jo kanskje tro at SAS har tenkt gjennom og vurdert alle de problemstillingene som reises her. Jeg nekter å tro at de er helt bevisstløs. For oss som reiser er jo dette gode nyheter uansett. At både SAS og Norwegian satser offensivt på nye ruter kan jo ikke være annet enn positivt. Går det bra får vi gode permanente tilbud. Går det ikke fullt så bra så får vi gode rabatter i alle fall i en periode fremover. :)
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om MIA legges ned når BOS øker til daglig 6. mai.
     
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    oh? legges ned fra OSL, CPH eller ARN?
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Legges ned fra OSL, CPH OG ARN. Ikke mulig å booke via noen av de nevnte flyplasser etter 4. mai, og 6. mai øker SK med daglig fra CPH til BOS så gir mening.
     
  14. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Kan det være kun sesong-lukking? Håper ikke dette stemmer, liker godt denne ruten.
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan jo hende. Legger ned var vel kanskje litt bastant fra min side, men hadde bange anelser da jeg så at SK gikk opp til daglig fra BOS. Selv om HKG-ruten er flyttet til CPH var det fortsatt fly i manko. BOS går jo ned til 3x ukentlig når høsten 2019 kommer så er jo lov å håpe.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fyllingsgraden vært ok på MIA?
    Aldri bonusreiser antyder jo at det funker ..
    Eller er det kun low-yield passasjerer til MIA ?
     
  17. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fløy OSL-MIA t/r i desember. Økonomi var nesten tomt begge gangene. Tipper de fleste bak der fikk 3 seter hver omtrent. Tipper pluss var ca 80% fullt.
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    uff, det er synd hvis de forsvinner, men skjønner det hvis det er så tomt. blir spennende å se hvordan belegget er i februar
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en tur til MIA I desember (ja, det er rundt jul og kan ha en sammenheng), da er BIZ nesten fullt begge veier. Har ikke sjekket de andre klassene.

    Edit:
    Ganske fullt i Go og Plus også.
     
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo lov å håpe at når vi skriver W19 så er ruten tilbake. Ettersom BOS er annonsert at den skal gå 3x om høsten tipper jeg at MIA dukker opp igjen.
     

Del denne siden