Som en som er nærmest SVG, så kan jeg trygt si at jeg kommer aldri til å fly med SAS til LAX via ARN. En ting er at SAS sjeldent er billigere enn konkurrentene, og det er lite ruter fra andre steder enn OSL. Så selv om jeg reiser en del til USA, så synes jeg ikke personlig dette er særlig relevant for egen del. Men jeg håper selvfølgelig at SAS kan gjøre gode penger på dette.
Det er faktisk mange som ikke rekker LAX avgangen pga de må via OSL på morran og ikke rekker lovlig connection til ARN. Altså må det overnattes et sted på veien, og DET mister man seff mye kunder på.
Tommy er inne på noe viktig her. Eksempelvis Kristiansand kan ikke kjøpes sammen til LAX via ARN. Her routes man til CPH-SFO-LAX med American Airlines.. Ikke engang en star-partner.. Jeg synes det er flott at SAS utvider langrutene men det er synd at de skal gå så tidlig at det er store deler av Norge som ikke kan få glede av det. Jeg liker tanken på MIA rotasjonen mellom OSL/CPH, om i tillegg OSL får pre-clerance og de kjører hver andre dag mellom de to byene vil det være et godt tilbud for mange. På sikt kanskje man kan se flere rotasjoner mellom de forskjellige byene til den samme destinasjonene.
Priser skal jeg ikke uttale meg om... Men når det gjelder antall seter så tar du feil. På SAS sin A330 config mister de kun 2 seter fra gammel til ny kabin. (34 på gammel vs. 32 på ny) Når det gjelder A340 så forsvinner det 6 seter (46 på gammel vs. 40 på ny).
Noe som uansett betyr at SAS ikke satser like mye på business som de tidligere gjorde. (2007-2008 config) Sammenlignet med konkurrentene deres til LAX og MIA, har SAS forsvinnende lite kapasitet i biz, noe som selvsagt driver prisene opp. Det forandrer uansett ikke de suverent viktigste tingene vi diskutere
Nu ændrer SAS flynummer på ARN-LAX allerede. Lanceret som SK933/934, men er nu ændret til SK939/940. Man havde lige glemt at kigge i historiebøgerne: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines_System_Flight_933
Det hadde nok passet dårlig med kabalen .. ARN-LAX er ikke mulig på 24 timer så derfor må man kombinere to fly for å få til f.eks. ARN-LAX og ARN-EWR daglig.
Hehehe... Nok en gang må jeg si at jeg er forundret. Først klager folk her inne over at SAS ikke satser, og når de så gjør det så klager folk over at de satser feil. Jeg vil jo kanskje tro at SAS har tenkt gjennom og vurdert alle de problemstillingene som reises her. Jeg nekter å tro at de er helt bevisstløs. For oss som reiser er jo dette gode nyheter uansett. At både SAS og Norwegian satser offensivt på nye ruter kan jo ikke være annet enn positivt. Går det bra får vi gode permanente tilbud. Går det ikke fullt så bra så får vi gode rabatter i alle fall i en periode fremover.
Legges ned fra OSL, CPH OG ARN. Ikke mulig å booke via noen av de nevnte flyplasser etter 4. mai, og 6. mai øker SK med daglig fra CPH til BOS så gir mening.
Det kan jo hende. Legger ned var vel kanskje litt bastant fra min side, men hadde bange anelser da jeg så at SK gikk opp til daglig fra BOS. Selv om HKG-ruten er flyttet til CPH var det fortsatt fly i manko. BOS går jo ned til 3x ukentlig når høsten 2019 kommer så er jo lov å håpe.
Har ikke fyllingsgraden vært ok på MIA? Aldri bonusreiser antyder jo at det funker .. Eller er det kun low-yield passasjerer til MIA ?
Vi fløy OSL-MIA t/r i desember. Økonomi var nesten tomt begge gangene. Tipper de fleste bak der fikk 3 seter hver omtrent. Tipper pluss var ca 80% fullt.
uff, det er synd hvis de forsvinner, men skjønner det hvis det er så tomt. blir spennende å se hvordan belegget er i februar
Jeg har en tur til MIA I desember (ja, det er rundt jul og kan ha en sammenheng), da er BIZ nesten fullt begge veier. Har ikke sjekket de andre klassene. Edit: Ganske fullt i Go og Plus også.
Er jo lov å håpe at når vi skriver W19 så er ruten tilbake. Ettersom BOS er annonsert at den skal gå 3x om høsten tipper jeg at MIA dukker opp igjen.