Men når jeg tenker meg om er det vel Miami som har fått desidert mest tv reklame fra SAS. Det kan jo tyde på at det ikke har vært knallsuksess..
Husk at SAS får en ny A330-300 Enhanced i april/mai 2019, som skal erstatte LN-RKP, og SAS ønsker garantert høyere utnyttelse av denne.
I tillegg reduseres også antall rotasjoner til Hong Kong... Jeg ville uansett vente med å konkludere med at Miami legges ned før SAS bekrefter det.
Vel nå konkluderte jeg aldri ettersom jeg skrev "ser ut som" og senere modererte meg til at det sannsynligvis er en sesonglukking. I tillegg så reduseres ikke antall avganger til HKG. Et raskt søk på sas.no ga meg 5 avganger i uken gjennom mai 19 iallfall. For at dette skulle gå opp manglet de ett fly og da måtte noe ryke. Naturlig at det ble MIA. Sånn for å moderere meg enda en gang med det som nå er tilfellet: BOS daglig mellom 6. mai og 27. september og i samme periode sesonglukkes MIA helt. Edit: https://finalcall.travel/no/sas-sommerlukker-miami-ruten/ Nå henviser de ikke til noen kilde, men de pleier ikke å fare med frisk fantasi heller.
Nå ødela kanskje stormen Irma i september i fjor litt for høstsesongen. Jeg hadde en tur bestilt til Miami i september fjor og valgte å flytte til LAX istedet (hadde hotell i Key West som var rasert).
Det er det og jeg var litt upresis: Kategori fem orkanen Irma skulle det være. En ussel storm er jo ikke noe å kimse av for hardbarkede nordmenn
LAX flyttes til CPH fra jan 2020. Fortsatt ræva flytider, spesielt på returen. ARN-LAX legges dermed ned (for å gjøre plass til NRT?). https://www.sasgroup.net/en/sas-announces-new-route-to-los-angeles-from-copenhagen/ Flight SK931 departs from CPH 09:35 and arrives in Los Angeles 12:15 the same day. Flight SK932 departs from Los Angeles 14:00 and arrives in CPH 10:10 the day after.
https://www.forbes.com/sites/willho...biggest-recipients-of-new-tokyo-haneda-slots/ Blir uansett spennende å se hva som skjer med dette.
Skal alt flys fra CPH, nå eller? Og hvor mye "bedre" er disse slot-tidene enn de var fra ARN? 20 minutter tidligere avgang fra CPH enn fra ARN, og 15 minutter tidligere avgang fra LAX. Big whoop. Ved reise fra OSL, må man jo fly ut før kl 07.30 for å rekke flight videre til LAX. Fra andre byer enda tidligere. Men, daglige avganger er det vel ikke i dag? Det er jo et pluss.
Danmark har jo ikke flypassasjereravgift og Kastrup reduserer sine avgifter, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.
Det er slots fra HND, ikke NRT. Tipper SAS flytter CPH fra NRT til HND, den andre blir sikkert ANA, men om de starter CPH i konkurranse med SAS eller tar ARN eller OSL blir spennende å se ja... SAS kan uansett ikke åpne noen ARN-NRT rute uten å basere to "nye fly" på ARN, i dette tilfellet må det i såfall være to gamle A340, og med svensk flyskatt og flyskam så tviler jeg sterkt på at det skjer. Vel... Det er samme slot-tider de bruker fra ARN, men de tar høyde for lenger flytid fra CPH enn fra ARN. ARN-LAX går/gikk 7 dager i uken på sommerhalvåret. I vinterprogrammet var en ukentlig avgang satt av til ARN-MIA.