SAS med nye ruter til Miami og Los Angeles!

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 19. aug 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Ja og hvor skrev jeg at artikkelen handlet om slots fra NRT?

    Ellers slengte jeg ut en spekulasjon. Det er nok av argumenter for at det kan skje, eller noe ala:
    1. Løsning som AY/JAL. ANA og SK flyr ca samtidig fra CPH og legger ned NRT
    2. SK flytter NRT til ARN og ANA starter HND-CPH
    3. ANA starter HND-ARN og SK flytter til HND
    4. SK flytter til HND og ANA gjør ingenting
    5. TIng forblir som i dag

    Kan også bytte ut ARN med OSL. Selv tror jeg nok 1 er mest sannsynlig, men timingen var nå betimelig og hence tillot jeg meg å spekulere.
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende spekulasjoner... :)

    Jeg tipper på punkt 4,
    Også blir det spennende å se hva ANA velger å gjøre...
    Tror ikke det er "liv laga" med 2 daglig fra CPH-HND.

    En potensiell "showstopper", og hva som trolig var døden for ARN-LAX er svensk "skatt på flygresor" er 400 SEK for long-haul, mens norsk passasjeravgift kun er på halvparten av dette (200 NOK for long-haul).

    For SAS er uansett det største problemet nytt materiell. I utganspunktet skal A350 kun erstatte A340-maskiner. Skal SAS ha kapasitet til mer long-haul må de:
    1) Bruke A350-opsjoner (de har 6 stk.)
    2) Beholde A340-maskiner

    (Regner ikke med A321LR, da disse har for kort rekkevidde til Asia eller vestkysten av USA)
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,164
    Bonuspoeng:
    293
    Skal de kvitte seg med A340'ene?
    Er det driftskostnader som er utslagsgivende, eller andre ting?
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Når A321LR kommer inn kan det bli aktuelt, kanskje planen er å ha alt av store maskiner i CPH og bruker A321LR og samme pilotpool på short og long haul fra OSL og ARN. Kan være en fornuftig plan, dog vet jeg ikke hvor mye fisk SAS flyr til EWR fra OSL.
     
    EndreD liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det bare hadde vært fisk om å gjøre, så skulle vi vel hatt ruter flere steder i verden, ikke minst til Asia :)
     

Del denne siden