SAS med targetet gull-tilbud

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AndersB, 30. sept 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Populær hos kemneren skjønner jeg

    Nå er jo tilbudet åpnet for alle, så da er det jo bare å kjøre i gang. Du trenger ikke å ringe og mase engang
     
  2. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Har behov for noen avklaringer for dette tilbdudet jeg håper noen kan svare på:
    • Er det kun SAS-flighter som gjelder, eller er OV-flighter og WF-flighter (SVG-Newcastle/BGO-ABZ) også tellende?
    • Kan en f.eks bestille CPH-TXL enveis, og TXL-CPH enveis, og dette teller som t/r?
    • Hva om en har en gjennomgående billett OSL-FRA-LIS-FRA-OSL der begge OSL-FRA er operert av SAS. Vil dette telle som en T/R? Dette kan være praktisk for å få ned prisen på flighter til FRA/MUC og ZRH.
    Noen som vet?
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Gjelder evt ny status når siste kvalifiserende leg er registrert? Vanligvis kommer jo ikke gulrøttene før etter utløpt kampanjeperiode. Har en langtur med Brussel den 23. hvor jeg trenger tjukt av bagasje...
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kontoen blir oppdatert når de 2 x tur returene er registrert.
     
    GinTonic liker dette
  5. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket akkurat med Eurobonus og han hadde ikke mulighet til å se om jeg var påmeldt eller ikke, men regner med det får bra når jeg fikk personlig link. Meldte på datter via svenskene innen fristen, regner med det går igjennom det også. Det må bestilles tur retur, spurte eksplisitt om dette. One way osl-lhr og one way lhr-osl teller altså ikke.
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått spesifikk manuell og skriftlig bekreftelse på at jeg er registrert (til tross for at jeg gjorde det etter fristen).
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk nettopp svar fra gullmailen om at både jeg og mor er påmeldt. Det var betryggende. Vi meldte oss på søndag kveld, og fikk ikke personlig link, men gjennom den som ble offentliggjort for alle.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk også bekreftelse på gullmailen at jeg er påmeldt. Tenkte det var absolutt tryggest før man satte i gang! Har fått gjennomført en t/r og neste kommer til uken!
     
    GinTonic liker dette
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Vi burde jo være utstyrt med t-skjorter med påskriften "Jeg har Bonusfeber" når vi reiser på disse turene. Ville jo vært treffende.....
     
    Islending and GinTonic like this.
  10. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Det var jeg ferdig med mine to. Ble samme sted og samme crew ganger to :) Kommer med update om når status oppdateres.

    ..og Ph34r, takk for tur i dag og velkommen skal du være!
     
    Jørgen liker dette
  11. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, herlig. Tømte dere Gin-beholdningen? Hva sa crewet - hadde de forståelse for galskapen?
     
    Last edited: 10. okt 2013
    GinTonic and tommy777 like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for ideen. Rekker det nok ikke før kampanjen er over, men t-skjorter er noe vi ofte har kjørt på milepoint
     
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorvidt det er verdt det eller ikke er jo opp til en hver enkelt å vurdere. Selv reiser jeg mye med *A, men sjeldent med SAS. Så lenge EBG forblir *AG (noe som jeg er ganske sikker på), vil det for min del som reiser ofte med mye bagasje være verdt å cranke up fra EBS til EBG for 5500,- Alternativkosten, altså å betale overvekt gjentatte ganger hos *A-partnere over en periode på ca 1,5 år, vil da være mye høyere.
     
    Last edited: 12. okt 2013
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ble først mistenkt for å være kurer da jeg møtte samme crewet på OSL igjen! Hadde en noe rasjonell forklaring på galskapen, så purser konkluderte med at det var "tøft" gjort. Forøvrig en eldre dame som aldri hadde sett eller hørt om mileage run før, så da var det vel strengt tatt på tide ;)
     
    SASlovah4evah and Bjørn Helge like this.
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Da har begge flightene blitt kreditert, men fortsatt EBS. Mener å huske det skulle ta 10-14 dager før oppdatert status?
     
  16. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Tirsdagen ble brukt til en rundtur OSL-PRG (dvs. strengt tatt fra TOS, men klarte å presse inn et planlagt møte på ettermiddagen så detouren var kun OSL-PRG t/r). På turen ned var det god plass i Wrap Class, og jeg hadde ledig midtsete (tror det var 5-6 rader med Plus på turen ned). gode jobbeforhold, med andre ord, og jeg fikk fullført et par mindre prosjekter som jeg har slitt lenge med å få tid til... På returen var det kun 2 rader med Plus, og vi fant vel ut at det var noe slikt som 8 eller 9 som var med tur/retur samme dag. Flyvertinnene var en smule overrasket over dette, men skjønte tegninga etterhvert. :) Jeg fikk meg faktisk også en liten visitt i cockpit, og snakket med en hyggelig svensk kaptein som hadde jobbet i bolaget i over 30 år (takk til den hyggelig purseren som ordnet dette for meg).

    Halvveis til målet om EBG, med andre ord. Neste runde er tur/retur London 24.10, med stopp på Radisson Blu Gardermoen for noen timer i møte mellom flightene fra TOS og videre til LHR. Retur et par dager senere, etter å ha fått med meg et seminar i London og en konsert i Manchester...;) Også dette klaffet fint med en allerede planlagt tur (som jeg riktignok måtte booke i Plus heller enn Go, men prisforskjellen var faktisk ikke betydelig). Nå må det vel bli utelukkende SAS på meg fremover... ;)
     
    Last edited: 12. okt 2013
    Scanflyer and milehigh like this.
  17. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Da følger jeg planen din med en t/r OSL-PRG 23 okt, med London 24. okt. Hvilken flight er du på torsdag?
     
  18. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er på SK809 med avgang kl 1505. Enn du?
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    1315 fra OSL men om du er tidlig i lounge:)
     
  20. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter nok i møte på Radisson Blu frem til jeg må gjennom sikkerhetskontrollen, dessverre... :) God tur!
     

Del denne siden