I fare for å diskutere litt mer enn nødvendig:
Jeg ser ikke det spørsmålet et eneste sted i orginalinnlegget. Jeg ser kun en lang e-postrekke med to parter som begge kan kalles lite imøtekommende, og kanskje litt mer kverulante enn strengt tatt nødvendig. Det er selvsagt lov å være frustrert om man føler samtalen ikke går noe vei, men å lufte den frustrasjonen er sjeldent det som får den til å gå igjen.
Om vedkommende har rett på EU261-kompensasjon er det vel ingen her inne som faktisk kan svare på uten å faktisk vite årsaken til forsinkelsen. Men at EU261-kompensasjon blir aktuelt ved forsinket ankomst til destinasjon på 4 timer eller mer er det vel ingen som betviler (og det har vel blitt nevnt flere ganger i tråden allerede).
Long story short så er mitt poeng det at når SAS svarer at de mener at man boardet flighten videre og derfor ikke har noe krav om EU261-kompensasjon, så er det letteste å bare sende inn en kvittering om man har det. Da beviser man til SAS at det ikke er tilfellet, i stedet for å ignorere begrunnelsen til at SAS avslår kravet. Å bare gjenta kravet til samme person med forskjellige formuleringer hjelper jo ingenting.
Til og med jeg ble forvirret når jeg leste «
Please transfer 25000 Eurobonus points to my account as the flight was more than 3h deelayed» som var svaret når SAS spurte om kvittering på at vedkommende ikke rakk flyet videre og tok taxi. Slik jeg forstod det var det ikke snakk om noe forsinket flyvning, men en missed connection. Om jeg sliter med å holde tunga rett i munnen når jeg leser hendelsesforløpet, kan jeg definitivt tenke meg at Rajeshri gjør det samme.
Vis alt...